Koda om larmet 850

Sonnback
12 augusti 2014 · 502 Inlägg

Hej, jag har bytt instrument bräda mellan två 850, en -96 och en -97, skulle prova att koda om dosan till -96 utan att det fungerade, så provade då att ta samma dosa till -97 och det fungerade, så nu går alla dosor till -97 men ingen till -96, hur kommer det sig? Jag slog av och på tändningen 5 gånger och sen tröck jag på larmdosan för att koda och fungerade som sakt på -97, tacksam för svar hur jag kan felsöka varför inte -96 fungerar tongue

240bns
12 augusti 2014 · 1 008 Inlägg

Förutsättningen är att det är VGA II larm alternativt Cargard i båda bilarna.
Kom du in i programmeringsläget i 96:an då?? varningsdioden ska blinka snabbt när den hamnar i prog.läget.

Uteblir indikeringen så kan det vara fel på någon larmslinga, exempelvis en låskista eller huvkontakt, alternativt att någon dörr/lucka står öppen.

Sonnback
12 augusti 2014 · 502 Inlägg

Det missade jag att den skulle blinka, jag slog bara av och på tändningen ett par gånger och tröck på knappen så fungerade det sen, bilen som står utan kärleksaffär har jag provat ett par gånger med både öppna och stängda dörrar. Hur frekvent ska man slå av och på , ska det vara nån sekund mellan av och på? 😊 larmdosorna ser olika ut, men är Volvo original på båda, -96 har två knappar bredvid varandra och -97 har två/tre knappar över varandra om det kommer till hjälp 😊

Sonnback
12 augusti 2014 · 502 Inlägg

På -96så har jag inte sett alls att den blinkar, när jag tog bort hela instrument brädan så var det 5 stora kontakter under ratten och en kontakt bakom ECC panelen ungefär, vet du vilken av dessa som kan kan kolla upp? Eller ska det vara ytterligare någon kontakt som ska pluggas i? 😊

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang