Kl-racings 60/40 sänksats till volvo 745 1992

Anderholm
14 augusti 2014 · 613 Inlägg

köpte denna sänksatsen och har nu bytt allt i fjädrings/stötdämparväg runt om på bilen dock har jag råkat på ett sjukt irriterande problem biljäveln är  2cm högre vänster bak

allt är bytt nya gasdämpare nya fjädrar bak
allt är bytt i framvagnen till nya gasdämpare och fjädrar

även alla bussningar är bytta i framvagnen men det ska inte ha någon betydelse

har även gjort en framvagnsinställning på en större seriös firma

ändå lutar fisgrisen  står man 10 meter bakom bilen så är den lägre på höger sida den är alltså sned

skickade efter 60/40mm satsen för att många rekommenderade att sänka mer fram än bak och när jag frågar både kl racing och de personer i min direkta närhet som använder den sänksatsen så har de aldrig hört detta förut inte heller kan de förstå varför det lutar för jag har inte sänkt så mycket bak att det borde ha någon inverkan på staget vad jag kan förstå

uppdaterar med ett nytt problem som uppkommit efter framvagnsinställningen har bilen börjat äta däck något fruktansvärt satte dit nya däck efter inställningen och har kört kanske 30-40 mil de framdäcken är nu rejält döda snedslitna som fan står man bakom bilen är problemet följande

höger fram så slits däcken på ytterkanten
vänster fram på innerkanten

ringde företaget som gjorde inställningen och fick en ny tid då bilen fortfarande drar väldigt mycket åt höger
vad kan detta bero på tyckte att sänkfjädrarna hade en sjukt  dålig passform i fjäderskålarna fram kan detta vara felet?


tacksam för all hjälp ni kan komma med Med vänlig hälsning Anderholm

Senast redigerat av Anderholm (15 augusti 2014)

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang