Hjälp! Original Dumpventil på Passat 1.8t ifrån -98?

Pys
19 augusti 2014 · 2 Inlägg

Hejsan! Är ny på forumet och behöver lite hjälp. Har bestämt mig för att inskaffa en dumpventil till min passat, då jag ej är så inne i bilar men gillar motorljud, så vet jag inte vad originalmåttet är på dumpventilen? På en sida fanns det en dumpventil, en öppen dumpventil som var på 50mm. Skulle denna passa på min passat? Bilen är HELT original, inget annat än Turbon är bytt. Sitter alltså original dumpventil på...

Hjälp mig snälla!
Pys

it_mutt Avstängd
19 augusti 2014 · 10 388 Inlägg

Pys skrev:
Hejsan! Är ny på forumet och behöver lite hjälp. Har bestämt mig för att inskaffa en dumpventil till min passat, då jag ej är så inne i bilar men gillar motorljud, så vet jag inte vad originalmåttet är på dumpventilen? På en sida fanns det en dumpventil, en öppen dumpventil som var på 50mm. Skulle denna passa på min passat? Bilen är HELT original, inget annat än Turbon är bytt. Sitter alltså original dumpventil på...

Hjälp mig snälla!
Pys

Du ska inte ha öppen dump utan återcirkulerande

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Pys
19 augusti 2014 · 2 Inlägg

Så långt hänger jag med, men blir lite osäker när andra forum säger det att det är ingen fara att ha en öppen, men risk för att trycket hastar sig iväg m.m. men andra säger att det är fel. Några säger t.o.m att dom har haft så i mer än 2 år utan problem. (tveksamt, då jag sett många som skrivit att det inte är bra med öppen till återcirkulerande motorer....)

Behöver få veta vad måttet ligger på den originala ventilen.... hmm

it_mutt Avstängd
19 augusti 2014 · 10 388 Inlägg

Pys skrev:
Så långt hänger jag med, men blir lite osäker när andra forum säger det att det är ingen fara att ha en öppen, men risk för att trycket hastar sig iväg m.m. men andra säger att det är fel. Några säger t.o.m att dom har haft så i mer än 2 år utan problem. (tveksamt, då jag sett många som skrivit att det inte är bra med öppen till återcirkulerande motorer....)

Behöver få veta vad måttet ligger på den originala ventilen.... hmm

Det vågar jag inte svara på. Jag vet dock att många med Audi A4 B5 ("samma bil" mao) kör med Audi TT:s originaldump. Fast, det talar ju inte heller om vad måttet är tyvärr

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang