Vp37 pump

ludd3budd3
21 augusti 2014 · 110 Inlägg

Tjenare!

Nu är det såhär att jag har försökt hitta mekaniskpump till min bmw e34 525tds -93 pga trimning.
Men det verkar vara svårt att hitta och därför försöker hitta någon som mappar om den originala elektriska pumpen.
Dessa sitter ju inte endast i bmw diesel utan också i passat,audi,volvo vad jag vet.
Är det någon som har försökt hittat något liknande och lyckats?
Någon som har kommit fram till att även det är väldigt svårt att få tag i?

Mycket hjälp uppskattas verkligen då detta är det första/enda jag kan göra innan jag kan fortsätta trimma.
no diesel=no power

Senast redigerat av ludd3budd3 (21 augusti 2014)

ludd3budd3
26 augusti 2014 · 110 Inlägg

Ingen?

PMPerformance
26 augusti 2014 · 2 266 Inlägg

Dieselmeken fixar så pumpen ger mer bränsle.

svetsdiff !!!
Ibanezman Skåning
26 augusti 2014 · 739 Inlägg

Bygg Evrymod, då kommer du en liten bit på vägen.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
ludd3budd3
28 augusti 2014 · 110 Inlägg

PMPerformance skrev:
Dieselmeken fixar så pumpen ger mer bränsle.

Ja men han håller väl bara på med mekpumpar?

ludd3budd3
28 augusti 2014 · 110 Inlägg

Ibanezman skrev:
Bygg Evrymod, då kommer du en liten bit på vägen.

Det har jag haft ett bra tag. Hade tänkt att trimma över 250hk och då räcker ju inte evrymod till. Dock så har jag förstått att det är svårt att få tag i mappningar till elektriska pumpen satt det att skaffa tryckvakt till evrymoddet å nöja sig.
Du vet inte vart man kan få tag i en tryckvakt?

PMPerformance
28 augusti 2014 · 2 266 Inlägg

Vpn är ju mekanisk i grunden bara styrningen som sköts elektroniskt.
Han kan säkert tipsa nån som kan fixa den elektroniska biten sen han bytt element till större.

svetsdiff !!!
ludd3budd3
28 augusti 2014 · 110 Inlägg

PMPerformance skrev:
Vpn är ju mekanisk i grunden bara styrningen som sköts elektroniskt.
Han kan säkert tipsa nån som kan fixa den elektroniska biten sen han bytt element till större.

Ja har pratat med han. Han sa att jag skulle höra med vtech som håller på med motoroptimering. Dock så har jag svårt att få tag i dem.

PMPerformance
28 augusti 2014 · 2 266 Inlägg

Jaha tråkigt att dom inte hör ifrån sig, Svensk motoroptimering då?
Googlat på olika optimeringsfirmor förresten ?

svetsdiff !!!
ludd3budd3
30 augusti 2014 · 110 Inlägg

PMPerformance skrev:
Jaha tråkigt att dom inte hör ifrån sig, Svensk motoroptimering då?
Googlat på olika optimeringsfirmor förresten ?

Ja lite, men ska försöka kolla mer.

Ibanezman Skåning
31 augusti 2014 · 739 Inlägg

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:
Bygg Evrymod, då kommer du en liten bit på vägen.

Det har jag haft ett bra tag. Hade tänkt att trimma över 250hk och då räcker ju inte evrymod till. Dock så har jag förstått att det är svårt att få tag i mappningar till elektriska pumpen satt det att skaffa tryckvakt till evrymoddet å nöja sig.
Du vet inte vart man kan få tag i en tryckvakt?

Gamla SAAB 900 och 9000 turbo har ställbara tryckvakter som du kan använda dig utav.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
saav
1 september 2014 · 632 Inlägg

Har en 240 med 2,5tdi från audi a6 som ska ha vp37 och den sitter de mekanisk pump på som är lite pillad med, vet dock inte vad för nån och exakt vad som gjorts då det inte va jag som byggde men går uppenbarligen att lösa iaf smile

Är ju många som kör mek på tds:er så bör ju finnas nån med ett vettigt svar smile

ludd3budd3
1 september 2014 · 110 Inlägg

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:
Bygg Evrymod, då kommer du en liten bit på vägen.

Det har jag haft ett bra tag. Hade tänkt att trimma över 250hk och då räcker ju inte evrymod till. Dock så har jag förstått att det är svårt att få tag i mappningar till elektriska pumpen satt det att skaffa tryckvakt till evrymoddet å nöja sig.
Du vet inte vart man kan få tag i en tryckvakt?

Gamla SAAB 900 och 9000 turbo har ställbara tryckvakter som du kan använda dig utav.

Okej då ska jag se om jag får tag i en sån på skroten. Tack

ludd3budd3
1 september 2014 · 110 Inlägg

saav skrev:
Har en 240 med 2,5tdi från audi a6 som ska ha vp37 och den sitter de mekanisk pump på som är lite pillad med, vet dock inte vad för nån och exakt vad som gjorts då det inte va jag som byggde men går uppenbarligen att lösa iaf smile

Är ju många som kör mek på tds:er så bör ju finnas nån med ett vettigt svar smile

Okej. Du får gärna säga till om du får reda på vad som gjorts och vad det är för en pump om du får reda på det någon gång. Det gäller att hitta en mek pump från 524td e28 karossen isåfall som är svåra att få tag i.

Ibanezman Skåning
1 september 2014 · 739 Inlägg

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Det har jag haft ett bra tag. Hade tänkt att trimma över 250hk och då räcker ju inte evrymod till. Dock så har jag förstått att det är svårt att få tag i mappningar till elektriska pumpen satt det att skaffa tryckvakt till evrymoddet å nöja sig.
Du vet inte vart man kan få tag i en tryckvakt?

Gamla SAAB 900 och 9000 turbo har ställbara tryckvakter som du kan använda dig utav.

Okej då ska jag se om jag får tag i en sån på skroten. Tack

Rock on cool

Jag har läst om en här på Garaget som nog skulle bygga tvåstegs-evrymod på sin BMW.
Det hade kanske varit något?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
ludd3budd3
1 september 2014 · 110 Inlägg

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:

Gamla SAAB 900 och 9000 turbo har ställbara tryckvakter som du kan använda dig utav.

Okej då ska jag se om jag får tag i en sån på skroten. Tack

Rock on cool

Jag har läst om en här på Garaget som nog skulle bygga tvåstegs-evrymod på sin BMW.
Det hade kanske varit något?

Tvåstegs-evrymod?
Länka gärna!smile

Ibanezman Skåning
2 september 2014 · 739 Inlägg

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Okej då ska jag se om jag får tag i en sån på skroten. Tack

Rock on cool

Jag har läst om en här på Garaget som nog skulle bygga tvåstegs-evrymod på sin BMW.
Det hade kanske varit något?

Tvåstegs-evrymod?
Länka gärna!smile

Nu minns jag tyvärr inte vem det var här mad
Har för mig att att han hade en vridpotentiometer för steg ett till evrymodden,
och en vridpotentiometer som var ännu vassare ställd, nog för att dränka motorn helt med diesel,
fast den aktiverades när laddtrycket steg, med en ställbar tryckvakt.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
ludd3budd3
2 september 2014 · 110 Inlägg

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:

Rock on cool

Jag har läst om en här på Garaget som nog skulle bygga tvåstegs-evrymod på sin BMW.
Det hade kanske varit något?

Tvåstegs-evrymod?
Länka gärna!smile

Nu minns jag tyvärr inte vem det var här mad
Har för mig att att han hade en vridpotentiometer för steg ett till evrymodden,
och en vridpotentiometer som var ännu vassare ställd, nog för att dränka motorn helt med diesel,
fast den aktiverades när laddtrycket steg, med en ställbar tryckvakt.

Okej ja precis så har jag tänkt göra. Först en ställt potentionmeter i ett läge sen en tryckvakt när mer ladd kommer och då har man än ännu lägre ställt potentionmeter.

Ibanezman Skåning
5 september 2014 · 739 Inlägg

ludd3budd3 skrev:

Ibanezman skrev:

ludd3budd3 skrev:

Tvåstegs-evrymod?
Länka gärna!smile

Nu minns jag tyvärr inte vem det var här mad
Har för mig att att han hade en vridpotentiometer för steg ett till evrymodden,
och en vridpotentiometer som var ännu vassare ställd, nog för att dränka motorn helt med diesel,
fast den aktiverades när laddtrycket steg, med en ställbar tryckvakt.

Okej ja precis så har jag tänkt göra. Först en ställt potentionmeter i ett läge sen en tryckvakt när mer ladd kommer och då har man än ännu lägre ställt potentionmeter.

Kör hårt, ge gärna feedback om hur det blev och gärna något filmklipp smile

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
misty2 Avstängd
5 september 2014 · 18 Inlägg

Få sex i aften, ingen bullshit, bare sex på http://na.gg/uv5swb

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang