50mm2 kabel från batteri in i cupén Passat Var 1,8T -00

RP1989
23 augusti 2014 · 4 Inlägg

Hej!

Har en Passat Var 1,8T -00.

Mitt problem är att jag inte hittar någonstans där jag kan föra igenom en 50mm2 kabel in till cupén sad
Eller om det finns ett lämpligt ställe att fixa ett nytt hål.

Har tänkt dra den på höger sida till bagaget.



Tack på förhand smile

Senast redigerat av RP1989 (23 augusti 2014)

it_mutt Avstängd
23 augusti 2014 · 10 388 Inlägg

RP1989 skrev:
Hej!

Har en Passat Var 1,8T -00.

Mitt problem är att jag inte hittar någonstans där jag kan föra igenom en 50mm2 kabel in till cupén sad
Eller om det finns ett lämpligt ställe att fixa ett nytt hål.

Har tänkt dra den på höger sida till bagaget.



Tack på förhand smile

Ska väl inte svära på att det suttit där original till 100%, men, sett folk som dragit det i kupevärmarkabelns hål (sitter isf en plast/gummiplugg där). Då på höger halva av torpedväggen. Även sett folk som lirkat in kablarna genom gummigenomföringen till AC:n (sen hur bra det är för kablarna, det låter jag vara osagt)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
RP1989
24 augusti 2014 · 4 Inlägg

Okej. Vill inte trängas med andra sladdar. Så jag har nu borrade ett nytt hål istället för det verkar va smidigare. Sen gick det rätt snabbt och bra att dra kabeln till bagaget:)

it_mutt skrev:

RP1989 skrev:
Hej!

Har en Passat Var 1,8T -00.

Mitt problem är att jag inte hittar någonstans där jag kan föra igenom en 50mm2 kabel in till cupén sad
Eller om det finns ett lämpligt ställe att fixa ett nytt hål.

Har tänkt dra den på höger sida till bagaget.



Tack på förhand smile

Ska väl inte svära på att det suttit där original till 100%, men, sett folk som dragit det i kupevärmarkabelns hål (sitter isf en plast/gummiplugg där). Då på höger halva av torpedväggen. Även sett folk som lirkat in kablarna genom gummigenomföringen till AC:n (sen hur bra det är för kablarna, det låter jag vara osagt)

Senast redigerat av RP1989 (24 augusti 2014)

RP1989
24 augusti 2014 · 4 Inlägg

Har nu bilder som visar lite hur jag gått tillväga smile Hoppas det hjälper andra.

Frippe_L Gladen Audio
24 augusti 2014 · 2 388 Inlägg

Ja jag gjorde hål i gummitutan till ac-rören och körde genom en robotslang där, ville inte borra då jag inte visste om där va nån kabel eller rör där bakom, är det inte det så är det ju bara att borra och sätta en gummiring eller så.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
RP1989
24 augusti 2014 · 4 Inlägg

Frippe_L skrev:
Ja jag gjorde hål i gummitutan till ac-rören och körde genom en robotslang där, ville inte borra då jag inte visste om där va nån kabel eller rör där bakom, är det inte det så är det ju bara att borra och sätta en gummiring eller så.

Okej. Tittade och kände om de va något i vägen. Men de va fritt fram fram att borra smile
Är lättare på äldre bilar som Golf2 Volvo 240 mm att dra kablar. Finns bra med utrymme.

Senast redigerat av RP1989 (24 augusti 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang