Vart ska jag ha min stereo?

adamdanielssonn
23 augusti 2014 · 17 Inlägg

Tjenare, är ganska ny här på forumet och visste inte om jag skulle lägga upp tråden här eller i Billjud och multimedia. Jag valde i alla fall att lägga upp den här eftersom det är väl lite av ett "i-lands problem" som man brukar säga.

I alla fall, jag har en Cadillac -65 som för övrigt  är en mycket vacker skapelse men det är otroligt dåligt med plats för stereon (ni som vet hur instrumentbrädan ser ut förstår vad jag menar).

Just nu så har jag stereon ned mot golvet på passagerarsidan typ så långt bort från ratten som möjligt, vilket jag kan tycka blir lite drygt och även en trafikfara?

Kan passa på att säga att jag tänker inte såga hål i instrumentbrädan för att stoppa i den i originaluttaget. Jag vill inte heller ha en fjärrkontroll, det känns för "mordent" och den kommer ändå bara försvinna! smile

Har övervägt att ha den i handsfacket men det känns lite "b-igt", där kan man ju ha andra saker smile

Någon som har tips och idéer på vart man kan ha den?

Tack på förhand!

Mvh, Adam

Jag gasade upp han i hundra, å la i tvåan
Volvo 945 "Slitvargen" (1998)
Cadillac De Ville "Francine" (1965)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
24 augusti 2014 · 3 730 Inlägg

adamdanielssonn skrev:
Tjenare, är ganska ny här på forumet och visste inte om jag skulle lägga upp tråden här eller i Billjud och multimedia. Jag valde i alla fall att lägga upp den här eftersom det är väl lite av ett "i-lands problem" som man brukar säga.

I alla fall, jag har en Cadillac -65 som för övrigt  är en mycket vacker skapelse men det är otroligt dåligt med plats för stereon (ni som vet hur instrumentbrädan ser ut förstår vad jag menar).

Just nu så har jag stereon ned mot golvet på passagerarsidan typ så långt bort från ratten som möjligt, vilket jag kan tycka blir lite drygt och även en trafikfara?

Kan passa på att säga att jag tänker inte såga hål i instrumentbrädan för att stoppa i den i originaluttaget. Jag vill inte heller ha en fjärrkontroll, det känns för "mordent" och den kommer ändå bara försvinna! smile

Har övervägt att ha den i handsfacket men det känns lite "b-igt", där kan man ju ha andra saker smile

Någon som har tips och idéer på vart man kan ha den?

Tack på förhand!

Mvh, Adam

Handskfacket är ju en upperlig plats att ha speldosan i på äldre finbilar. Man behöver ju inte bara knöka in den på trekvart utan bygga in den snyggt. Vill man sedan på en trip till forna tider slår man helt sonika igen luckan och då skriver vi helt plötsligt 1965. Plättlätt

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Putteliten
24 augusti 2014 · 9 068 Inlägg

Här kan du köpa en skivspottare som är gjord för att ha en stereo i.
http://bosseg.se/gallery_13.html

Volvo V40 2.0T Greyline Fas 2 "Flygande Holländaren" (2002)
Volvo 740 GLE Cab "Farsans bygge" (1986)
Chevrolet Bel Air 4-Door Sport Sedan "Farsans Classic Chevy" (1956)
Evildan
24 augusti 2014 ·

Plocka bort askkopparna, behåll luckan och montera den där om det är tillräckligt med utrymme?
Ingen sund människa röker ändå i bilen i dag 2014, speciellt inte i en hobbybil.

dkws2
24 augusti 2014 · 176 Inlägg

köp en stereo med bluetooth så styr du ju stereon med telefonen. på så sätt behöver du inte ha den inom din räckvidd.

Mercedes 300tdt "pickup" (1988)
adamdanielssonn
24 augusti 2014 · 17 Inlägg

Evildan skrev:
Plocka bort askkopparna, behåll luckan och montera den där om det är tillräckligt med utrymme?
Ingen sund människa röker ändå i bilen i dag 2014, speciellt inte i en hobbybil.

Det är en idé! Det tackar jag för smile

Jag gasade upp han i hundra, å la i tvåan
Cadillac De Ville "Francine" (1965)
Volvo 945 "Slitvargen" (1998)
adamdanielssonn
24 augusti 2014 · 17 Inlägg

dkws2 skrev:
köp en stereo med bluetooth så styr du ju stereon med telefonen. på så sätt behöver du inte ha den inom din räckvidd.

Nja, blir ju typ som en fjärrkontroll.
Plus att när alla ska välja låt hele tin blir det drygt att lämna bort telefon tongue
Haha har ingen sån morden telefon heller smile

Jag gasade upp han i hundra, å la i tvåan
Volvo 945 "Slitvargen" (1998)
Cadillac De Ville "Francine" (1965)
adamdanielssonn
24 augusti 2014 · 17 Inlägg

Putteliten skrev:
Här kan du köpa en skivspottare som är gjord för att ha en stereo i.
http://bosseg.se/gallery_13.html

Blir nästan ännu klumpigare, tyvärr hmm
Om du tittar på instrumenteringen så förstår du.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … hboard.jpg

Jag gasade upp han i hundra, å la i tvåan
Cadillac De Ville "Francine" (1965)
Volvo 945 "Slitvargen" (1998)
Putteliten
24 augusti 2014 · 9 068 Inlägg

adamdanielssonn skrev:

Putteliten skrev:
Här kan du köpa en skivspottare som är gjord för att ha en stereo i.
http://bosseg.se/gallery_13.html

Blir nästan ännu klumpigare, tyvärr hmm
Om du tittar på instrumenteringen så förstår du.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … hboard.jpg

Jaha, ja den blir svårplacerad då.
Den på DN bilradio kan ja rekomendera annars då. Monterade en sån i farsans Bel Air, blev riktigt bra faktiskt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang