Basen slutade spela.

Volvoforlife1338
25 augusti 2014 · 3 Inlägg

Hej! Har en 15 tummare som har spelat bra och länge, har även testat den för väldigt hårda saker.


Igår när jag var ute och körde så slutade den att spela totalt, men steget lös fortfarande så jag gick bak och tittade, då hade minus kabeln hoppat ur, jag satte i detta igen och det funkade inte. Jag vet att jorden inte kommit i konatkt med plusen, Alltså plus o minus till basen. Då jag har bryggat detta steget 2 kanals Climax Bullet 800 så testade jag att byta portar när steget var av, och det funkade inte heller.. Hade då en högtalare som låg så jag provade på den och det kom inget ljud. Provade även ljudkablarna ifrån stereon, utan lycka.


Mätte upp 10,40 volt på rem kabeln, 12,40 på plusen när steget var i full gång, Gick ifrån LPF till HPF utan lycka, Jorden är dubbelkollad, spelat med detta i kanske 2 veckor innan det nu lagt av, Och steget har inte gått i protection mode, eller att säkringarna är branda så vad kan det vara egentligen? Jag är ganska amatör på detta så tips på vad som helst vore att föredra. Tack på förhand,

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
25 augusti 2014 · 3 730 Inlägg

Hmm. Jag hade problem med mitt steg att skillnaden i spänning var för stor mellan bat+ och rem. Lägg bat+ på rem och kolla om det hjälper. Är inte själv så värst duktig på ljud.  Kan va ute och cykla

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Volvoforlife1338
25 augusti 2014 · 3 Inlägg

Hörde av en kille att Remoten bara ska starta steget och att det inte gör något om det är under 12 volt, så länge steget startar..

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
25 augusti 2014 · 3 730 Inlägg

Volvoforlife1338 skrev:
Hörde av en kille att Remoten bara ska starta steget och att det inte gör något om det är under 12 volt, så länge steget startar..

Jag fick brus i basen med motorn igång pga spänningskillnaden iaf

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Volvoforlife1338
25 augusti 2014 · 3 Inlägg

DiwraZ skrev:

Volvoforlife1338 skrev:
Hörde av en kille att Remoten bara ska starta steget och att det inte gör något om det är under 12 volt, så länge steget startar..

Jag fick brus i basen med motorn igång pga spänningskillnaden iaf

Jadu.. Hittade felet iallafall.. Jag hade på Low pass filter när jag testade med högtalaren ist för high, gick ut o provade efter jag läst mitt inläg en gång till så det visade sig att basen är skrot, inte mer med det.. sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang