Montera vinge V70N

-Berit- Volvo Freak
26 augusti 2014 · 98 Inlägg

Skall montera min vinge nu, jag vet vart jag ska borra och hur jag skall montera. MEN!

Vilken storlek på borr ska det vara? Letat efter svar i 2 dagar, nån måste ju veta? tongue

Vila i Frid Tommie Viinikka
Volvo 850R (1996)
Mack855
26 augusti 2014 · 1 354 Inlägg

Skjutmått och mätt skruv/ bult som ska igenom? smile Vet inte hur man monterar en vinge men antar att skruv/ bult ska igenom? Isåfall är det bara att mäta skruven smile

666_Beast
26 augusti 2014 · 1 863 Inlägg

Har för mig att jag använde 6mm borr när jag monterade vinge på min gamla v70.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Berryda
26 augusti 2014 · 219 Inlägg

SandraTheK skrev:
Skall montera min vinge nu, jag vet vart jag ska borra och hur jag skall montera. MEN!

Vilken storlek på borr ska det vara? Letat efter svar i 2 dagar, nån måste ju veta? tongue

Jag köpte nyss en vinge från vparts, där står det 8mm

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
KALL3
9 september 2014 · 723 Inlägg

Så stort borr att inte skruv/bultskallen går igenom räcker väl.  Använd bricka med och typ lim eller silicone så sitter den :-)

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
-Berit- Volvo Freak
2 oktober 2014 · 98 Inlägg

Berryda skrev:

SandraTheK skrev:
Skall montera min vinge nu, jag vet vart jag ska borra och hur jag skall montera. MEN!

Vilken storlek på borr ska det vara? Letat efter svar i 2 dagar, nån måste ju veta? tongue

Jag köpte nyss en vinge från vparts, där står det 8mm

Har också köpt från vparts. Det är 2 olika storlekar på borr. Men kan inte du montera din först så talar du om för mig hur jag ska göra sen smile

Vila i Frid Tommie Viinikka
Volvo 850R (1996)
Berryda
2 oktober 2014 · 219 Inlägg

-Berit- skrev:

Berryda skrev:

SandraTheK skrev:
Skall montera min vinge nu, jag vet vart jag ska borra och hur jag skall montera. MEN!

Vilken storlek på borr ska det vara? Letat efter svar i 2 dagar, nån måste ju veta? tongue

Jag köpte nyss en vinge från vparts, där står det 8mm

Har också köpt från vparts. Det är 2 olika storlekar på borr. Men kan inte du montera din först så talar du om för mig hur jag ska göra sen smile

Fortfarande inte monterat lol , kan ju återkomma ifall det går någorlunda bra smile

Mvh Lindqvist
BMW 335i e90 "Bruksbilen" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang