OBDII adapter och app till iPhone problem.

Matsaki
27 augusti 2014 · 87 Inlägg

Jag köpte denna http://www.ebay.co.uk/itm/151084127303? … EBIDX%3AIT nyligen. Jag lyckas koppla upp mig via wifi till adaptern till min iPhone. Jag har testat en hel drös med appar från iTunes store. Jag hittar SAAB i de flesta appar. Men när jag startar diagnostik appen så får jag bara "not supported" på allt jag väljer.

Någon som har förslag på om jag gör fel, eller vilken app som fungerar bäst?

Min bil är SAAB 9-5 SE 1998.

SAAB 9-5 SE automat Högerstyrd, steg 1 tune • SAAB 9-5 Vectra (Med Aero standard),Högerstyrd, automat 2.3L steg 1 tune.
andreasivarsson
27 augusti 2014 · 98 Inlägg

Min gissning är att din bil är lite för gammal för att stödja så mycket via obd2 protokoll då det inte blev standard fören senare. Du behöver alltså ett diagnosverktyg som kan prata med bilen på saabs språk. Och de är dyra.

Någon som vet annat får gärna rätta mig om jag har fel men detta är min gissning.

BMW E36 "Time Attack Team 91" (1992)
laggan
27 augusti 2014 · 27 Inlägg

Tyvärr är nog bilen för gammal. Den har trots allt 16 år på nacken.

it_mutt Avstängd
27 augusti 2014 · 10 388 Inlägg

Sen ska vi ju inte glömma att ELM inte stödjer alla protokoll heller. Motor-delen bör du få kontakt med (under förutsättning att det fungerar till din bil)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Matsaki
28 augusti 2014 · 87 Inlägg

andreasivarsson skrev:
Min gissning är att din bil är lite för gammal för att stödja så mycket via obd2 protokoll då det inte blev standard fören senare. Du behöver alltså ett diagnosverktyg som kan prata med bilen på saabs språk. Och de är dyra.

Någon som vet annat får gärna rätta mig om jag har fel men detta är min gissning.

Jag fick just veta att OBD2 inte är aktiverat fören 2001 sad Då var det roliga slut! Får spara den till mitt uppköp av SAAB till en 2005-2007 som jag hoppas kunna göra snart smile

SAAB 9-5 SE automat Högerstyrd, steg 1 tune • SAAB 9-5 Vectra (Med Aero standard),Högerstyrd, automat 2.3L steg 1 tune.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang