När man släpper på gasen så kan bilen börja rycka till jag har gjort en service på den nyligen plus det läcker lite granna vid katalysatorn om det kan bero på felet om den får fel signaler i värdena. tacksam för hjälp
Ryckningar kan ju vara väldigt mycket men tjuvluft är väl inte helt ovanligt. Läckage på avgassystem före lambdasond kan också ge sådant, likväl som dålig lmm, dåliga tändstift/kablar... Ja listan kan göras jävligt lång! Har bilen alltid gjort så? Uppkom det efter att du gjort någon ändring/service?
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
okej tack för svar, jag bytte avgassystem på den förra året innan winter till 3 tum och grenröret till katalysatorn läcker rätt mycke har jag kommit fram till. När jag gjorde servicen precis som man skulle göra, och det är nån modul till under gaswiren som har glappat förut och den gick väldigt ogämnt men när man drog ur kablen o väntade nåra sekunder innan man koppla i den igen så gick den stabilt
gamal röten jordfläta dags att byta den kanske därför bilen håller på rycker efter släpningar på gasen o varje upstart ligger den runt 11.000-12.000 rpm
Jimmy168 skrev: http://i.imgur.com/3rN1DMR.jpg gamal röten jordfläta dags att byta den kanske därför bilen håller på rycker efter släpningar på gasen o varje upstart ligger den runt 11.000-12.000 rpm
Du ska vara förbannat nöjd om du kramar ur dom varvtalen ur en gammal folkvagn, varvar värre än en LFA.
Men, för att göra någon nytta med inlägget också: Ja, jordflätan är av stor betydelse hur motorn fungerar. Har du skruvat bort och tittat på tändstiften? Övriga tänddelar? Fast jag föreslår att du börjar med att jorda tändspolen ordentligt innan du lägger tid på andra felsökningar.
Det har jag gjort satte dit bättre jordfläta nu och bilen ligger runt 800rpm nu lagom, bytte ut nya bultar till jorden så nu fungerar den perfekt, gjorde service i juni på den också