RCA kablarna gick av i slutsteget

Robin184
1 september 2014 · 7 Inlägg

Tjena min första tråd på garaget hoppas den hamnar rätt!


Kopplade in mitt nya ljud igår. Allt gick riktigt bra. Skruvade fast mitt slutsteg i ryggstödet och rca kablarna var något korta men det fungerade när sätet inte var nerbäddat. Skulle dubbelkolla allt innan jag skulle starta upp bilen och fällde ner sätet och då händer det som inte får hända.. RCA kablarna gick av i slutsteget och piggarna sticker inte ut. Någon som har tips hur jag ska kunna få ut dem? Alla tips motages.


Mvh Robin

BMW 330CI (2000)
Volvo 945 "Sladdskåpet" (1997)
Dupond och Dupont
1 september 2014 · 581 Inlägg

Tjenare, pröva lägg din fråga här, du får nog bättre svar där. wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … amp;p=1248

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
Nexius
1 september 2014 · 414 Inlägg

beror helt på vilken sorts rca kontakter de har använt på steget .
en del kontakter är ihåliga rakt igenom och om det är så på ditt steg så kan du öppna steget och sen peta ut det som sitter fast bakifrån.

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t
Fjong
1 september 2014 · 1 494 Inlägg

Man får nog öppna steget ja å se om man kan pilla ut dom med en tång elr nått, funkar inte det så kanske man kan lägga lite superlim på en smal metallpinne å sticka in i hålet försiktigt å se om det sitter hårt nog för att man ska kunna dra ut dom smile I värsta fall så får man sätta dit nya RCA anslutningar.

(bara spekuleringar, har inte råkat ut för samma problem själv)

Slemrotta
1 september 2014 · 533 Inlägg

Mina gick också av en gång. Dessa va inte ihåliga, dock av plast smile Så jag tog en spik av ganska liten modell och eldade länge och väl på udden av spiken och stack ner den i plaspiggen om satt kvar i slutsteget.
Resultatet blev då att plastpiggarna smälte fast på spiken och jag kunde dra ut piggen ur slutsteget smile
Dock satt det guldpläterade höljet kvar, men det fick jag ut genom att ta lite superlim på en stjärnmejsel av perfekt storlek. Då fastnade höljet på mejseln och höljet följde med upp smile

Sen om det är en bra/smart metod som fungerar för alla ska jag låta vara osagt. Men det funkade för mig smile Sker dock på egen risk, ska tilläggas tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang