Laga/spackla PUR plast?

Mokko
1 september 2014 · 286 Inlägg

Jag fick med en sprucken viggen front när jag köpte min 9-3 så nu sitter jag och funderar lite på hur man ska laga några sprickor i en front som är tillverkad i polyuretan, just nu så är den fixerad med aluminium plåtar och försänkta popnitar så att den är stabil och har rätt form igen så frågan är vad man ska köpa för att kunna spackla den och förstärka lite mer då den är väldigt mjuk, misstänker att vanligt flexibelt spackel inte kommer göra jobbet.
Jag har suttit och googlat ett bra tag nu med slutar bara upp mer förvirrad än vad jag var när jag började, det enda jag är säker på är att man inte ska svetsa den.

Sikaflex 521UV verkar det som att det kan fungera, plus i kanten är att det är slipbart och övermålningbart. Problemet är att jag inte hittar någon återförsäljare nära mig.

PL200 är ett litet frågetecken då jag inte kan komma fram till om det kommer att fästa som det ska, sen vet jag inte riktigt hur mjukt det är när det härdar och om det går att slipa som folk.

Teroson Terokal 9225 verkar vara det optimala för detta men det är extremt dyrt mot för alla andra limmer jag har hittat, det är ganska mycket jag måste slipa så en tub kommer aldrig att räcka.

Vanligt epoxylim med glasfiberväv som armering har jag också läst kan fungera, ser även ut som att fronten är lagad på ett ställe med det tidigare, dock har det börjat släppa.


Kan någon här med lite erfarenhet försöka att reda upp detta lite mer för mig så att jag vet vad jag ska sikta in mig på?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang