Frågor om R-Front, Volvo

Mack855
2 september 2014 · 1 354 Inlägg

Tja! Varit inne på volvo idag och frågat om pris på delar till en R front till V70n. Undrar om jag fått med allt som behöver bytas?

Galler (antar att det är vid dimljus?)
Kylargaller
Bakstycke
Ytterhölje
Konsol
Lister
Sist grill (?)

Juste! Passar min XC grill i r fronten? Har ju köpt den för inte alls länge zen.. Synd att bara låta den ligga och kan man spara pengar på grill är det bara ett plus.

// Marcus

Se mitt senaste inlägg!

Senast redigerat av Mack855 (18 januari 2015)

spokenratt
2 september 2014 · 3 860 Inlägg

Låter som om du har liste på det som behövs faktiskt. Dock passar inte XC grill, varken från XC 70 eller de xc grillar som är till vanliga V70, är andra mått på dom såmdu måste ha R grillen.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Mack855
2 september 2014 · 1 354 Inlägg

spokenratt skrev:
Låter som om du har liste på det som behövs faktiskt. Dock passar inte XC grill, varken från XC 70 eller de xc grillar som är till vanliga V70, är andra mått på dom såmdu måste ha R grillen.

Okej, tack för svaret! R grillen är ju snygg, tänkte bara om man kunde snåla liiiite tills vidare men dåså! Tack för hjälpen smile Är det andra kjolar/ bakstöt på v70R också? Bortsett ifrån utblås urjackningen? smile Om man ska spinna vidare på R-optik i framtiden så slipper man fråga igen..

spokenratt
2 september 2014 · 3 860 Inlägg

Sidorna troooor jag inte att det skiljer på, dock är ju bakstöten annorlunde, men jag vågar inte svara på om den passar direkt på.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Mack855
2 september 2014 · 1 354 Inlägg

Nej vad jag gissar på är att några bultar ska bytas plusa nytt balstycke (Läste det i någon annan tråd när någon skulle ha 07 stöt på sin 01a)
Tack för din hjälp återigen! Nu blir det R stöt! Headlights blir senare.. Dom är dyyyra!

Mack855
18 januari 2015 · 1 354 Inlägg

Lyfter min tråd igen då jag kom att tänka på att jag har ju strålkastarspolare på min -06a hur blir det med dom när jag byter till R-front? Finns det uttag för det i R-fronten eller blir det problem?

Eller är det enklast att att plocka bort reläet till strålkastar spolarna?

Senast redigerat av Mack855 (18 januari 2015)

Mack855
18 januari 2015 · 1 354 Inlägg

Någon?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang