S40 R-Design sidokjol glapp

Apexed
3 september 2014 · 25 Inlägg

Tjena!

Är i full gång att köpa mig en S40 T5 och har hittat en som jag har en liten fundering kring, hoppas att någon här hade någon tanke om det.

Längst bak på sidokjolarna (Båda sidor) så har det blivit lite av ett glapp på några centimeter där "hörn" delen från bakre hjulhus sätts ihop med den långa sidokjolen.

Är detta något att vara orolig för? kommer det bli värre osv?

Alla tankar är välkomna smile

http://sv.tinypic.com/r/2i8c501/8

Det ser mindre ut på bilden än vad det egentligen är, så tänk er att det är lite längre mellanrum smile

JimBo__
3 september 2014 · 1 804 Inlägg

Tror det ser ut så på dom, eftersom det är sidokjolen ligger inskjuten bakom smile har nämligen likadant på min V50 smile

Senast redigerat av JimBo__ (3 september 2014)

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Apexed
3 september 2014 · 25 Inlägg

Ah okej, gött o höra!

Vet inte hur länge du haft din men har du märkt av att dom har delat sig mer och mer med tiden eller att det har påverkat något? Annars är det kanske inte något att oroa sig över, kändes bara inte som att det skulle se ut så när jag tittade på den!

Riktigt tacksam för svar smile

JimBo__
3 september 2014 · 1 804 Inlägg

Apexed skrev:
Ah okej, gött o höra!

Vet inte hur länge du haft din men har du märkt av att dom har delat sig mer och mer med tiden eller att det har påverkat något? Annars är det kanske inte något att oroa sig över, kändes bara inte som att det skulle se ut så när jag tittade på den!

Riktigt tacksam för svar smile

Nejdå, det är nog ingen risk att det kommer dela sig mer eftersom kjolen sitter fastskruvad smile det är nog meningen att det där lilla glappet ska vara där eftersom att r-designkjolarna är lite bredare än vanliga smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Apexed
3 september 2014 · 25 Inlägg

Ahmen härligt!

Då håller vi tummarna för det smile

Tack för hjälpen!

JimBo__
3 september 2014 · 1 804 Inlägg

Apexed skrev:
Ahmen härligt!

Då håller vi tummarna för det smile

Tack för hjälpen!

Lugna puckar! Hoppas du blir nöjd med bilen om du köper den. R-design gör sig riktigt bra på dessa bilar och T5 motorn är ju inte helt fel den heller cool

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
3 september 2014 · 2 571 Inlägg

Jajjemän, kan bekräfta att det ser ut sådär. smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
KALL3
9 september 2014 · 723 Inlägg

Ser även ut så på dom som inte är r design.  Det är väl byggt så antar jag :-)

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970
Volvo S40N "Red and Black" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang