Saab 9-3 SS projekt

Spudmos
4 september 2014 · 41 Inlägg

Första seriösa bilköpet, Saaben ska göras i ordning. Har redan hunnit påbörjat projektet redan,var lite sent ute på garaget efter att jag hade införskaffat bilen smile har fått många idéer från garaget så kom gärna med nya. Nuvarande planen är att slänga in ett nytt ljudsystem och en sänkningsats. Är även sugen på att plastdippa hela bilen men vi får se smile häng gärna på och följ utvecklingen från dag ett!

Man kan faktiskt dricka sprit utan att ha roligt.
Sandvikenssnabbaste
4 september 2014 · 95 Inlägg

Spännande! smile Jag hoppas du är medveten om hur ljudsystemet är uppbyggt i dessa bilar, ingen barnlek att byta stereo mm. på. Vad har du för planer?

Spudmos
5 september 2014 · 41 Inlägg

Har hört att det kan vara lite strul ja, hade tänkt att gå på steget under förarstolen och försöka behålla originalstereon. Mest sugen på en baslåda främst och byta ut högtalarna i främre dörrarna samt isolera... Har inte så stor koll på ljud i Saab, men pluggar på så gott det går smile jag såg att du lyckats slänga in ett steg och baslåda i din Saab, så du har ju troligen mer koll än mig smile

Man kan faktiskt dricka sprit utan att ha roligt.
bosabengt
5 september 2014 · 2 035 Inlägg

Christoffer har säkert en tråd om sitt bygge där du säkert kan lära dig allt.

Det man kan göra (utan att tänka på just 9-3) är att dra nya kablar till stereo och dörrar för att sen kunna återställa bilen till orginal vid en ev försäljning.

Biljudsveteran sen 1984!
Spudmos
8 september 2014 · 41 Inlägg

Har kollat runt lite och kommit fram till att jag ska koppla vidare från slutsteget under förarstolen, känns som det enda valet. Är lite sugen på detta, vad tycks?
http://www.brl.se/sv/artiklar/gas-alpha … -6001.html

Man kan faktiskt dricka sprit utan att ha roligt.
Spudmos
8 september 2014 · 41 Inlägg

Har kollat runt lite och kommit fram till att jag ska koppla vidare från slutsteget under förarstolen, känns som det enda valet. Är lite sugen på detta, vad tycks?
http://www.brl.se/sv/artiklar/gas-alpha … -6001.html

Man kan faktiskt dricka sprit utan att ha roligt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang