Akut hjälp bmw 525 e39 02 ryker vitt

alushi
9 september 2014 · 31 Inlägg

Tja helt plötsligt lyste motor lampan o börja bilen ryka vitt i kanske 10 min sen slutade det dagen efter på kvällen så händer det samma sak har kollat oljan och vatten allt är okej haft den hos verkstan så fick vi ut på dator 1 lmm 2 får ingen gnissel på 5 3 får ingen gnissel på 6 vad är felet .??  Är tacksam för snabba svar Tack mvh

BMW e60 "bmw 525" (2004)
alushi
9 september 2014 · 31 Inlägg

Bmw 525 e39 02 när det hände andra gången så tyckte jag att motor skakade  lite ..

Senast redigerat av alushi (9 september 2014)

BMW e60 "bmw 525" (2004)
Evildan
9 september 2014 ·

alushi skrev:
Tja helt plötsligt lyste motor lampan o börja bilen ryka vitt i kanske 10 min sen slutade det dagen efter på kvällen så händer det samma sak har kollat oljan och vatten allt är okej haft den hos verkstan så fick vi ut på dator 1 lmm 2 får ingen gnissel på 5 3 får ingen gnissel på 6 vad är felet .??  Är tacksam för snabba svar Tack mvh

Vad för fel enligt verkstaden?

alushi
9 september 2014 · 31 Inlägg

Verkstan sa att förmodligen är lmm eller så är tändspolar som är fel på men efter han har kontrollerat den han bara delade på luft burken och lmm sen gick ju bilen bra igen och funkade klock rent i en dag sen börjar det krånglar igen kan det va vevhusventilationen som är dålig på han att motor lampan lyser och det ryker ??

BMW e60 "bmw 525" (2004)
Evildan
9 september 2014 ·

alushi skrev:
Verkstan sa att förmodligen är lmm eller så är tändspolar som är fel på men efter han har kontrollerat den han bara delade på luft burken och lmm sen gick ju bilen bra igen och funkade klock rent i en dag sen börjar det krånglar igen kan det va vevhusventilationen som är dålig på han att motor lampan lyser och det ryker ??

Jag frågar igen, vad är det för GNISSEL som saknas enligt de felkoder ni fick ut?

alushi
9 september 2014 · 31 Inlägg

Det han fick ut att 5 o 6 inte fick gnissel vet inte mer liksom sen raderade han bort dem vad tro du felet kan ? Uttempraturgivaren är ju sönder på den men det har väl ingen o göra ? Vad tro du det kan vara ? Vad bruka det va för fel när det händer så .. oljan o vattnet är okej liksom

BMW e60 "bmw 525" (2004)
alushi
10 september 2014 · 31 Inlägg

Är det någon som kan förklara lite vad det kan va ??

BMW e60 "bmw 525" (2004)
Evildan
10 september 2014 ·

Tyvärr så förstår jag ingenting utav felkoden som verkstaden hittade, gnissel finns det ingenting som heter i sambandet.

Jag kan tänka mig att det menas ström till tändstiftet som genererar en gnista vilket i sin tur antänder bensinen.
Plocka bort tändstift på cylinder 5 och 6 för att kontrollera hur dom ser ut.
Har ni gjort kompressionsprov?
Är det en liten spricka i cylinderhuvudspackningen alternativt i cylinderhuvudet kan bilen dessvärre ryka vitt
Har du luktat på kylarvätskan? Är det små färgskiftningar i den?

Senast redigerat av Evildan (10 september 2014)

alushi
10 september 2014 · 31 Inlägg

Vatten har jag kolla den är inget fel på .. han har inte gjort några prover än på bilen men ska ditt imon så får vi se hur det går till ..

BMW e60 "bmw 525" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang