Elektroniken i bilen är död, vad kan det vara?

akkelito
11 september 2014 · 2 Inlägg

Bilen hade batteritorsk, skulle starta med elkablar, råkade med felpolaritet med kablarna, bilen startade, men allt elektroniskt är död. radion, stydon för ratten (elektronisk), signalspakar, vindrutetorkare. i princip allt som är kopplad till elektronik är dött.

Vad kan vara problemet, vad kan vara lösningen?

Det är en SEAT ibiza 2010, nyaste karossen

Volvofarfar
11 september 2014 · 1 312 Inlägg

Någon huvudsäkring som gått? sitter i motorutrymmet, eller någon inne i kupen som styr dom du beskrivit?  i värsta fall, Kabelbrand/relä mm.

Men som sagt. kolla säkringarna i Motorummet först.

Senast redigerat av Volvofarfar (11 september 2014)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
akkelito
11 september 2014 · 2 Inlägg

Grejen är den. jag hittade ~15 säkringar i kupén. det är det enda stället det står i användarhandboken att det ska finnas säkringar vid. men det finns 58 säkringar i listan (hittade som sagt ~15 säkringar att leka med). och det finns ingen karta på vilka säkringar som är vad, av dom jag hittade. men jag testade kolla alla ända, alla är hela

huvudsäkringarna står i användarhandboken att endast seat verkstäder borde kolla, och jag som är ganska okunnig vet inte om jag vågar ta risken, eller om jag ens förstår hur man gör.

fick höra från någon detta "Då bör det vara G19 modulen som har expanderat negativt. Brygga flashquaden mot impodien så ska du se att elektroniken skuttar igång.", vet du vad det innebär? skrivaren tog bort sitt inlägg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang