Dubbelt 2,5" eller 3" på turbobil?

Hextall
11 september 2014 · 81 Inlägg

I en måttligt trimmad turbobil. Har det någon betydelse om har ett stort 3" system hela vägen eller om man använder ett dubbelt 2,5" system? Vad är fördelar och nackdelar?

saftarN
18 september 2014 · 249 Inlägg

Arean för dubbla 2,5" blir ca 6300mm2, medans 3" blir ca 4500mm2. Dubbla 2,5 andas ju bättre men frågan är ju om du behöver det?

keep calm and let it scrape
JimmyAndersson
18 september 2014 · 1 679 Inlägg

Ska du ha 2,5 från turbo så också eller äre cat-back?

För dubbla 2,5 kan ju bli jäkligt tight på många bilar smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
Hextall
19 september 2014 · 81 Inlägg

Jag tänkte bara om man kunde få ner ljudnivån att montera dubbla 2,5". Fast det kanske är bättre med dubbla 3" dämpare?

Dr_struts
19 september 2014 · 1 861 Inlägg

Hextall skrev:
Jag tänkte bara om man kunde få ner ljudnivån att montera dubbla 2,5". Fast det kanske är bättre med dubbla 3" dämpare?

Behöver inte ha dubbla rör för det ^^ Köpa bra ljud dämpare och smacka dit! smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang