Ljud i Evo8

mkmk KAOZ
11 september 2014 · 82 Inlägg

Hej

Jag har funderat på att  skaffa nytt ljud i bilen, lite synd i en Evo kanske, men orginal högtalarna är inte så vassa om man säger så.

Men jag vill inte ha värsta pangljudet, så ett litet ekonomi ljud kanske. Liten diskret baslåda.

OBS! kommer köpa installation så jag kommer betala extra för att ha det  proffsgjort.

Tycker ni det är värt att lägga några tusen på ett ljud i en Evo, eller spara pengarna till andra saker till bilen.

Vill höra era åsikter.
Kanske någon av er som har gjort om ljudet i din Evo.

Mvh Max

BMW M3 e92 "NIGHTMARE" (2008)
evilaudio
12 september 2014 · 16 195 Inlägg

mkmk skrev:
Hej

Jag har funderat på att  skaffa nytt ljud i bilen, lite synd i en Evo kanske, men orginal högtalarna är inte så vassa om man säger så.

Men jag vill inte ha värsta pangljudet, så ett litet ekonomi ljud kanske. Liten diskret baslåda.

OBS! kommer köpa installation så jag kommer betala extra för att ha det  proffsgjort.

Tycker ni det är värt att lägga några tusen på ett ljud i en Evo, eller spara pengarna till andra saker till bilen.

Vill höra era åsikter.
Kanske någon av er som har gjort om ljudet i din Evo.

Mvh Max

hur mycke hade du tänkt lägga?

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
burning Enormous Musical Performance
12 september 2014 · 644 Inlägg

evilaudio skrev:

mkmk skrev:
Hej

Jag har funderat på att  skaffa nytt ljud i bilen, lite synd i en Evo kanske, men orginal högtalarna är inte så vassa om man säger så.

Men jag vill inte ha värsta pangljudet, så ett litet ekonomi ljud kanske. Liten diskret baslåda.

OBS! kommer köpa installation så jag kommer betala extra för att ha det  proffsgjort.

Tycker ni det är värt att lägga några tusen på ett ljud i en Evo, eller spara pengarna till andra saker till bilen.

Vill höra era åsikter.
Kanske någon av er som har gjort om ljudet i din Evo.

Mvh Max

hur mycke hade du tänkt lägga?

Lämna jobbet till Evil, du kommer få ett resultat som är mycket över förväntningarna! Sjukt duktig!

Fjong
12 september 2014 · 1 494 Inlägg

Om det är värt att sätta in bättre ljud och isf hur bra beror ju på dina prioriteringar smile Men visst är det gött om det låter bra om man ska åka lite ''vanligt'' med bilen tongue

När du snackar om ekonomi ljud så vet jag ju inte exakt vad du menar men personligen så hade jag blivit ganska besviken om jag såg en så pass fin bil med biltema ljud eller liknande i D: (det är dock vad jag tycker)

mkmk KAOZ
12 september 2014 · 82 Inlägg

Jag menar inte biltema, nejnej, inte såååå ekonomiskt tongue

Men jag brukar kolla på ljudstudion.se, det är nära och bra för mig som bor i Småland.
dom har en annan firma där dom installerar allt i bilen, det har jag gjort på en gammal bil förr.

men jag tänkte prislappen runt 8-9 tusen. Stereo har jag redan. Eonon m2 dubbeldin.

dock vet jag inte vilka mått osv som är i en Evo för det första..

tack för era svar!

BMW M3 e92 "NIGHTMARE" (2008)
evilaudio
12 september 2014 · 16 195 Inlägg

mkmk skrev:
Jag menar inte biltema, nejnej, inte såååå ekonomiskt tongue

Men jag brukar kolla på ljudstudion.se, det är nära och bra för mig som bor i Småland.
dom har en annan firma där dom installerar allt i bilen, det har jag gjort på en gammal bil förr.

men jag tänkte prislappen runt 8-9 tusen. Stereo har jag redan. Eonon m2 dubbeldin.

dock vet jag inte vilka mått osv som är i en Evo för det första..

tack för era svar!

dock inget som helst fel på biltemas kitsysten eller "dyra" steg..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Sebban2
12 september 2014 · 134 Inlägg

Jag byggde ljud i min evo 8 i somras. Köpte 2 vägs kit till fram och en alpine spelar & dls steg. Prislappen landade på 5500kr. Installationen gjorde jag själv dock. Jag valde att skita i baslåda och hängde i ett par 6x9or som får agera basar. Slipper baslådan men har ändå helt okej tryck.  Jag tog in offert från flera olika företag och handlade en del saker beg, ex kablar och säkring.
I framdörrarna behöver du 6,5" högtalare med en lös diskant som sitter i a-stolpen.

mkmk KAOZ
12 september 2014 · 82 Inlägg

okej, det lät ganska bra.
Jag tycker det är synd att sätta en baslåda i bagaget i en fin Evo.. det passa liksom inte, men om man får in en liten bas, 6.5 eller en smal baslåda.

BMW M3 e92 "NIGHTMARE" (2008)
Sebban2
12 september 2014 · 134 Inlägg

Jag fick det förklarat för mig att baksätet på evo-bilar är så tätt att sätter du en baslåda i bagaget så får du jättesvårt att få in trycket i kupén. I så fall skulle man leda upp porten genom hatthyllan eller liknande. Där av mitt val med 6x9or i hatthyllan, och de spelar bara bastoner, ingen musik direkt.

mkmk KAOZ
12 september 2014 · 82 Inlägg

okej, så jag ska leta efter en 6.5 2 vägskit där framme, och 2st 6x9 i hatthyllan, sen en förstärkare på det?

BMW M3 e92 "NIGHTMARE" (2008)
Fjong
12 september 2014 · 1 494 Inlägg

En aktiv låda under ett säte kanske kan vara intressant? tongue

mkmk KAOZ
12 september 2014 · 82 Inlägg
BMW M3 e92 "NIGHTMARE" (2008)
evilaudio
12 september 2014 · 16 195 Inlägg

http://shop.seastreamsgarage.se/amega-q … cPath=2_36

dom är riktigt vettiga.. sätter dom "under" handskfacket.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
mkmk KAOZ
12 september 2014 · 82 Inlägg

tack, ja, det ser bra ut, ska gärna vara så diskret som möjligt när det gäller basen

BMW M3 e92 "NIGHTMARE" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang