Saab 9-3 SS 2003

diRR
12 september 2014 · 1 Inlägg

Hallå Hallå pojkar o flickor! så jag har ett litet problem samt funderingar angående min Saab 9-3 Linear plus sport 2003 Automat.
Så låt mig berätta detta från start.

En vacker Sommar dag så skulle jag ta bilen till affären för o införskaffa mig mjölk, så jag hoppade in i bilen, vred på nyckeln o körde iväg precis som vilken annan dag. efter 1 mil så beslutar bilen att helt enkelt somna in utan ge något missljud. I desperation försöker ja få igång bilen igen dock utan resultat, han ger sig ifrån ljud som att det är start motorn som gett upp.

I väntan på att bli bärgad så beställer jag en ny, som monterades på här om dagen dock utan resultat, har testat med nytt batteri samt start kablar men ack den vill ej. Han slukar batteri Precis som en annan slukar pizza dagen efter fylla. jag har kollat relän samt säkringar och dom flesta misstänkta felen men dom var oskyldiga. Har även kollat med dator men den hitta inga virus eller fel.

Så innan jag börjar beställa guld och gröna skogar, vart kan felet ligga? har mina misstankar på generatorn, är jag inne på rätt spår eller ute o cyklar? 


Saab skämt undanbedes.
Trevlig helg!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang