Förslag ang. billjud i S70

snuttefjun
12 september 2014 · 100 Inlägg

Gokväll på er!

Jag har en tillfällig bruksbil (volvo S70) som jag planerar att sälja om några veckor.
Men tills dess måste jag ju kunna lyssna på musik....högt!

Jag vill göra det så lätt som möjligt för mig. Därför undrar jag om det bara är idiotiskt att placera 4 koaxialer i hatthyllan som jag driver på ett steg och bara plugga ur originalhögtalarna sålänge. Då slipper jag ju dra massa nya kablar ut i dörrarna osv. Eller skulle det bara låta extremt dåligt?
Bas är ju iallafall lätt fixat!
Har ljuddämpat skuffen och skuffluckan med silentcoat under eftermiddagen så man slipper vibrationer iaf.

Kom med förslag! smile Och gärna förslag på hur jag bör placera bassteget samt 4/2-kanalssteget för eventuella högtalare.

Fjong
13 september 2014 · 1 494 Inlägg

Du kommer få mycket dålig ljudbild om allt sitter i hatthyllan men kan du leva med det så funkar det väl :o Vet inte om det är dåligt för högtalarna men det är väl kanske inte ultimat för dom.

Du kanske kan köra 4 6*9or i separata lågor å bara ställa på hatthyllan riktade framåt annars? Så slipper du såga sönder bilen om den ska säljas tongue

Senast redigerat av Fjong (13 september 2014)

snuttefjun
14 september 2014 · 100 Inlägg

Fjong skrev:
Du kommer få mycket dålig ljudbild om allt sitter i hatthyllan men kan du leva med det så funkar det väl :o Vet inte om det är dåligt för högtalarna men det är väl kanske inte ultimat för dom.

Du kanske kan köra 4 6*9or i separata lågor å bara ställa på hatthyllan riktade framåt annars? Så slipper du såga sönder bilen om den ska säljas tongue

Tror jag ska prova så får vi se hur det blir! Förslaget om 6x9orna i lådor va bra! Så får det nog bli big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang