Köpråd för styling -96 Volvo 850R

Thomashto Leg. Psykopat
13 september 2014 · 28 Inlägg

Tjena alla Gorgare, jag sitter för tillfället i en inre mental strid angående styling på min lilla Wuggex.
Har funderat på att köpa angeleyes bara för att jag personligen tycker att dessa är sjukt snygga men vill inte "förstöra" original looken på en R.
Därför vänder jag mig till allmänheten angående råd och åsikter, kritik tas gärna emot så länge den är konstruktiv och inte är nån p12:a som tror att han vet allt och kan bestämma tongue

är inlägget på fel ställe så ber jag om ursäkt i förväg, men jag tyckte att den skulle passa bättre här xD

-Kan inget men vill mycket..
--------------------------------
"Rödblockarna beter sig som spastiska tröskverk med parkinson.." -vEight
Skoda Pickup "1.9D" (1999)
turbodeath
13 september 2014 · 2 452 Inlägg

jag skulle personligen inte köpa angeleysen utan dom andra istället med klarglas o satt i diskreta xenonloock som gör att man tror det är riktig xenon...

döden kommer tillbaka
Thomashto Leg. Psykopat
13 september 2014 · 28 Inlägg

turbodeath skrev:
jag skulle personligen inte köpa angeleysen utan dom andra istället med klarglas o satt i diskreta xenonloock som gör att man tror det är riktig xenon...

varför inte köpa klarglas och xenonkonvertera istället för att fejka? Kan man förresten xenonkonvertera angeleyes?

-Kan inget men vill mycket..
--------------------------------
"Rödblockarna beter sig som spastiska tröskverk med parkinson.." -vEight
Skoda Pickup "1.9D" (1999)
Mange_GVe
13 september 2014 · 338 Inlägg

Nya orginal glas, usa blinkers, s60 sidoblinkers och v70 baklysen hade jag kört på iaf tycker alla eftermarknads klarglas till 850 både fram och bak ser ut som skit.

Senast redigerat av Mange_GVe (13 september 2014)

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
Zwudda Refined
13 september 2014 · 1 770 Inlägg

Styla en R?! Nej nej, de duger gott som de är! Kines lampor och plastpaket har aldrig varit snygga på en Volvo.
En ren allmän uppfräschning och lite "original" styling är det bästa du kan göra. (Typ så som jag har gjort på mina R bilar, jag orkar inte lista upp allt)

Thomashto Leg. Psykopat
13 september 2014 · 28 Inlägg

Mange_GVe skrev:
Nya orginal glas, usa blinkers, s60 sidoblinkers och v70 baklysen hade jag kört på iaf tycker alla eftermarknads klarglas till 850 både fram och bak ser ut som skit.

Zwudda skrev:
Styla en R?! Nej nej, de duger gott som de är! Kines lampor och plastpaket har aldrig varit snygga på en Volvo.
En ren allmän uppfräschning och lite "original" styling är det bästa du kan göra. (Typ så som jag har gjort på mina R bilar, jag orkar inte lista upp allt)

Tack för svar, lär nog göra lite av båda när jag har tid och pengar till det men är iaf 90% säker på att jag kommer att byta ut nästan alla inre och yttre lampor till LED/Xenon samt så har jag fått 3st Xenon extraljus av farsan så dom kommer nog att sitta på tills dess att helljuset är konverterat. Alternativt är att jag fixar bilen till besiktningsbart skick (för tillfället är det vattenläckage, halverat laddtryck, dåliga bromar och slack handbromsvajer) och sedan säljer/byter bilen till något mindre fint så kan jag göra som jag vill med den utan att behöva känna som att jag "förstör" en R hmm

-Kan inget men vill mycket..
--------------------------------
"Rödblockarna beter sig som spastiska tröskverk med parkinson.." -vEight
Skoda Pickup "1.9D" (1999)
fredda_king Fotograf
13 september 2014 · 1 319 Inlägg

Thomashto skrev:

turbodeath skrev:
jag skulle personligen inte köpa angeleysen utan dom andra istället med klarglas o satt i diskreta xenonloock som gör att man tror det är riktig xenon...

varför inte köpa klarglas och xenonkonvertera istället för att fejka? Kan man förresten xenonkonvertera angeleyes?

konvertera hur mycket du vill bara du låter bli halvljuset. finns inget värre än att möta en bil med xenon som inte ska ha det.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Thomashto Leg. Psykopat
13 september 2014 · 28 Inlägg

fredda_king skrev:

Thomashto skrev:

turbodeath skrev:
jag skulle personligen inte köpa angeleysen utan dom andra istället med klarglas o satt i diskreta xenonloock som gör att man tror det är riktig xenon...

varför inte köpa klarglas och xenonkonvertera istället för att fejka? Kan man förresten xenonkonvertera angeleyes?

konvertera hur mycket du vill bara du låter bli halvljuset. finns inget värre än att möta en bil med xenon som inte ska ha det.

Halvljuset lär jag faktiskt bara byta till LED i pga jag vet hur det är när man möter Xenonkonverterade pappskallar som har 75w 6000k i halvljuset tongue

-Kan inget men vill mycket..
--------------------------------
"Rödblockarna beter sig som spastiska tröskverk med parkinson.." -vEight
Skoda Pickup "1.9D" (1999)
fredda_king Fotograf
14 september 2014 · 1 319 Inlägg

Thomashto skrev:

fredda_king skrev:

Thomashto skrev:

varför inte köpa klarglas och xenonkonvertera istället för att fejka? Kan man förresten xenonkonvertera angeleyes?

konvertera hur mycket du vill bara du låter bli halvljuset. finns inget värre än att möta en bil med xenon som inte ska ha det.

Halvljuset lär jag faktiskt bara byta till LED i pga jag vet hur det är när man möter Xenonkonverterade pappskallar som har 75w 6000k i halvljuset tongue

kanon det iaf. bara kolla ljusbilden då du är klar så blir det bra

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Janneutanb
14 september 2014 · 7 271 Inlägg

Thomashto skrev:

fredda_king skrev:

Thomashto skrev:

varför inte köpa klarglas och xenonkonvertera istället för att fejka? Kan man förresten xenonkonvertera angeleyes?

konvertera hur mycket du vill bara du låter bli halvljuset. finns inget värre än att möta en bil med xenon som inte ska ha det.

Halvljuset lär jag faktiskt bara byta till LED i pga jag vet hur det är när man möter Xenonkonverterade pappskallar som har 75w 6000k i halvljuset tongue

Du lär inte se mycket med led i halvljuset.

Zwudda Refined
14 september 2014 · 1 770 Inlägg

Brains skrev:

Thomashto skrev:

fredda_king skrev:

konvertera hur mycket du vill bara du låter bli halvljuset. finns inget värre än att möta en bil med xenon som inte ska ha det.

Halvljuset lär jag faktiskt bara byta till LED i pga jag vet hur det är när man möter Xenonkonverterade pappskallar som har 75w 6000k i halvljuset tongue

Du lär inte se mycket med led i halvljuset.

Precis, LED må kanske se bra ut, men det är ju inga lumen att tala om i dem...

JimmyAndersson
14 september 2014 · 1 679 Inlägg

Jag var extremt nöjd hur min förra 850R såg ut, kika in den smile

När jag köpte den bilen så var det några eftermarknadslysen monterade fram, dom fick sitta där ca 12timmar innan jag monterade orginal smile

Sen efter några månaders ägande vart det nya glas till orginal lyktorna med USA blinkers. Vilket är enligt mig den snyggaste combon smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
BornZombie
14 september 2014 · 193 Inlägg

Thomashto skrev:
Tjena alla Gorgare, jag sitter för tillfället i en inre mental strid angående styling på min lilla Wuggex.
Har funderat på att köpa angeleyes bara för att jag personligen tycker att dessa är sjukt snygga men vill inte "förstöra" original looken på en R.
Därför vänder jag mig till allmänheten angående råd och åsikter, kritik tas gärna emot så länge den är konstruktiv och inte är nån p12:a som tror att han vet allt och kan bestämma tongue

är inlägget på fel ställe så ber jag om ursäkt i förväg, men jag tyckte att den skulle passa bättre här xD

Styla en R är det värsta som folk har hittat på, tycker att dem bilarna ser bäst original ut med eventuellet lite små diskreta ändringar som t.ex. V70 handtag, en diskret sänkning, och kolfiber frontläpp, sen räcker det för min del.

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
BornZombie
14 september 2014 · 193 Inlägg

Thomashto skrev:

Mange_GVe skrev:
Nya orginal glas, usa blinkers, s60 sidoblinkers och v70 baklysen hade jag kört på iaf tycker alla eftermarknads klarglas till 850 både fram och bak ser ut som skit.

Zwudda skrev:
Styla en R?! Nej nej, de duger gott som de är! Kines lampor och plastpaket har aldrig varit snygga på en Volvo.
En ren allmän uppfräschning och lite "original" styling är det bästa du kan göra. (Typ så som jag har gjort på mina R bilar, jag orkar inte lista upp allt)

Tack för svar, lär nog göra lite av båda när jag har tid och pengar till det men är iaf 90% säker på att jag kommer att byta ut nästan alla inre och yttre lampor till LED/Xenon samt så har jag fått 3st Xenon extraljus av farsan så dom kommer nog att sitta på tills dess att helljuset är konverterat. Alternativt är att jag fixar bilen till besiktningsbart skick (för tillfället är det vattenläckage, halverat laddtryck, dåliga bromar och slack handbromsvajer) och sedan säljer/byter bilen till något mindre fint så kan jag göra som jag vill med den utan att behöva känna som att jag "förstör" en R hmm

Lägg dem pengarna som du tänkte lägga på styling att få i ordning bilen, sen eventuellt satsa på lite bättre väghållning, bättre bromsar eller helt enkelt att få den så fräsch som möjligt. smile

Volvo V90 D5 AWD Inscription "Polestar Wannabe" (2017)
JimmyAndersson
14 september 2014 · 1 679 Inlägg

BornZombie skrev:

Thomashto skrev:
Tjena alla Gorgare, jag sitter för tillfället i en inre mental strid angående styling på min lilla Wuggex.
Har funderat på att köpa angeleyes bara för att jag personligen tycker att dessa är sjukt snygga men vill inte "förstöra" original looken på en R.
Därför vänder jag mig till allmänheten angående råd och åsikter, kritik tas gärna emot så länge den är konstruktiv och inte är nån p12:a som tror att han vet allt och kan bestämma tongue

är inlägget på fel ställe så ber jag om ursäkt i förväg, men jag tyckte att den skulle passa bättre här xD

Styla en R är det värsta som folk har hittat på, tycker att dem bilarna ser bäst original ut med eventuellet lite små diskreta ändringar som t.ex. V70 handtag, en diskret sänkning, och kolfiber frontläpp, sen räcker det för min del.

Där beskrev du ju exakt min förra R i diskreta ändringar wink

Volvo 244 "GLT" (1988)
Thomashto Leg. Psykopat
14 september 2014 · 28 Inlägg

Tack för alla svar hittills och era synpunkter smile
Känns som att jag kan ha varit lite otydlig om när jag eventuellt har dessa planer.
Det ABSOLUT första jag kommer att göra på bilen är att fixa och dona med den tills dess att den är besiktningsbar, sedan putsa lite och fixa allt smått som jag stör mig på, Styling är det inte säkert att jag kommer göra men det skulle vara kul men det ligger så långt ner på listan att jag kommer nog inte ha råd förrens om ungefär 2 år hmm

-Kan inget men vill mycket..
--------------------------------
"Rödblockarna beter sig som spastiska tröskverk med parkinson.." -vEight
Skoda Pickup "1.9D" (1999)
Henrik-N
14 september 2014 · 450 Inlägg

innan jag skulle göra något annat på bilen skulle jag fixa motorutrymmet, sätta dit originalburk och slänga det gräsliga filtret.
dölja dem hängande kablarna.
byta förarsätet.
plocka bort dieselkröken bak.
och ge bilen en ordentlig tvätt.

mercaa
14 september 2014 · 558 Inlägg

Lägg pengarna på att få den stage 0. (Tändelar , luftfilter bränslefilter mm om de inte är gjort) motorn brukar vakna till liv dåsmile.  Kosta på lite på Väghållning gör den ju skönare och roligare att åka i också!

Utseende mässigt så äre bara å putsa å hålla den fräsch! Blank å fin men då får man lida pin!

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
14 september 2014 · 3 730 Inlägg

Nya/fräscha orginalglas. Usablinkers ögonlock. Vita orginal sidoblink. V70 handtag och bakljus. Klart...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Thomashto Leg. Psykopat
14 september 2014 · 28 Inlägg

Okej, nu får folket bestämma om det borde vara V70 bakljus eller inte, eyelids vet jag inte om jag vill ha men återställa till original lät som en bra idé. big_smile
Tackar återigen för svar och positiviteten, det uppskattas väldigt mycket smile

-Kan inget men vill mycket..
--------------------------------
"Rödblockarna beter sig som spastiska tröskverk med parkinson.." -vEight
Skoda Pickup "1.9D" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang