Bygga rejäl biltrailer - Tips & Råd önskas

Danne_1977
17 oktober 2014 · 3 292 Inlägg

baltis skrev:
Vill inte verka tråkig och vara ute efter att krossa dina planer...

MEN är det verkligen värt att bygga en trailer? Kostar både tid och pengar och i vilket skick är axlar och bromsar i nu? Hur är det med regning?

Mitt tips? Åk till tyskland, köp en trailer, lasta på öl och åk hem big_smile

Priserna i sverige på biltransporter och släpkärror är LÖJLIGT HÖGA, vet inte varför men antar att det inte är tillräckligt med konkurrens på marknaden.

http://www.blyss.de/produkte/anhanger/f … ransporter kolla priserna och chockas! I sverige får man ge typ lika mycket... men då e trailern oftast minst 20 år gammal big_smile

Nä ingen fara, jag hade tänkt att om det inte skulle gå med trailerbygge så blir det en rejäl släpvagn istället, har ju i och för sig en släpkärra redan fast en liten 1000Kg bara, skulle ju bli bra mycket rejälare med boggie..

Hur som helst, jo jag vet att priserna är svindyra för begagnat skräp här i sverige, nån annan som sa åxå att man skulle leta sig ner till tyskland där man kan få en ny för samma pris som begagnat här i sverige, det tråkiga är ju att det blir ju bra mycket dyrare när man bor så pass norrut som jag gör, med drivmedel och boende i flera nätter osv så får man nog nästan lägga på en 5-10 tusen. Då är det nästan bättre att kolla med nåt fraktbolag, kan väl inte kostar många tusen att få en trailer fraktad från mellersta tyskland o hit till sverige.. ? Helt klart intressant...

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
17 oktober 2014 · 3 292 Inlägg

Exakt en sån här har nån jag känner, har lånat den flera gånger, tycker den känns stabil på vägen, lastar man den rätt så känns det knappast att man har nån last, och jag tror den han har är reggad för att lasta 2100Kg, det är mycket tycker jag, precis lagom. Skulle kunna tänka mig att ha en om man monterade elvinsch så man slipper veva ihjäl sig.. Den han har är 2011 års modell och har absolut inte gått långt, han ska ha runt 30 för det med nya vinterdäck.

http://www.blyss.de/products/IMG_6581.jpg

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
myran Foto/Bilnörd
18 oktober 2014 · 1 541 Inlägg

Visst kan det vara värt att bygga om till en biltrailer. Men du har valt fel utgångsobjekt då man inte får bygga ny bärande struktur. Kärran du köpt är både för smal och för kort.

Går ju bygga ett nytt "golv" på gamla ramen men då kommer kärran bli för hög i stället och både svårlastad och ostadig.

Bättre att börja på ett husvagnschassi från någon stor vräkig vagn.

Finns några importörer som håller vettiga priser i Sverige. Annars är både nypriser och beganat priser helt åt helvete. Själv köpte jag en helt ny vagn i stället då jag ansåg att det inte är värt att betala ~70-80% av nypriset på en 6-7år gammal kärra.



I övrigt angående vikterna på kärran. Utöver typskyltar på kulhandske och axlar behövs intyg på att kärran klarar den högre vikten.

Senast redigerat av myran (18 oktober 2014)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Maffia
18 oktober 2014 · 383 Inlägg

Är släpet äldre än 10 år går det inte ändra släpets totalvikt oavsett vad man gör.

Köp en gammal lt eller transit flakabil på 3500kg totalvikt och bygg om till biltransport, absolut lättast och enklast.

Danne_1977
18 oktober 2014 · 3 292 Inlägg

myran skrev:
Visst kan det vara värt att bygga om till en biltrailer. Men du har valt fel utgångsobjekt då man inte får bygga ny bärande struktur. Kärran du köpt är både för smal och för kort.

Går ju bygga ett nytt "golv" på gamla ramen men då kommer kärran bli för hög i stället och både svårlastad och ostadig.

Bättre att börja på ett husvagnschassi från någon stor vräkig vagn.

Finns några importörer som håller vettiga priser i Sverige. Annars är både nypriser och beganat priser helt åt helvete. Själv köpte jag en helt ny vagn i stället då jag ansåg att det inte är värt att betala ~70-80% av nypriset på en 6-7år gammal kärra.



I övrigt angående vikterna på kärran. Utöver typskyltar på kulhandske och axlar behövs intyg på att kärran klarar den högre vikten.

Ja jag kan väl säga så mycket att redan innan jag fick tag på denna hästtransport så visste jag inte vad man skulle kunna göra med den, antingen trailer eller rejäl släpvagn, ingen större skada skedd eftersom jag inte var helt säker på hur och om man får bygga av denna typen av utgångsobjekt, Behöver inte vara ostadigt bara för att vagnen är hög, har kört flera fabrikstillverkade trailers som har flaket uppe på hjulen, dom har varit hur stabila som helst, men jag håller med om att ska man vinscha upp då får man veva ihjäl sig, bra brant backe innan man vevat upp skiten..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
18 oktober 2014 · 3 292 Inlägg

Maffia skrev:
Är släpet äldre än 10 år går det inte ändra släpets totalvikt oavsett vad man gör.

Köp en gammal lt eller transit flakabil på 3500kg totalvikt och bygg om till biltransport, absolut lättast och enklast.

Hade snarare tänkt mig nåt ännu tyngre än 3500Kg.. en FL6 eller nåt liknande som man får lasta några ton på vore lagom, alternativt en LT45/55 som är tung reggad.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
baltis
18 oktober 2014 · 1 948 Inlägg

Danne_1977 skrev:

baltis skrev:
Vill inte verka tråkig och vara ute efter att krossa dina planer...

MEN är det verkligen värt att bygga en trailer? Kostar både tid och pengar och i vilket skick är axlar och bromsar i nu? Hur är det med regning?

Mitt tips? Åk till tyskland, köp en trailer, lasta på öl och åk hem big_smile

Priserna i sverige på biltransporter och släpkärror är LÖJLIGT HÖGA, vet inte varför men antar att det inte är tillräckligt med konkurrens på marknaden.

http://www.blyss.de/produkte/anhanger/f … ransporter kolla priserna och chockas! I sverige får man ge typ lika mycket... men då e trailern oftast minst 20 år gammal big_smile

Nä ingen fara, jag hade tänkt att om det inte skulle gå med trailerbygge så blir det en rejäl släpvagn istället, har ju i och för sig en släpkärra redan fast en liten 1000Kg bara, skulle ju bli bra mycket rejälare med boggie..

Hur som helst, jo jag vet att priserna är svindyra för begagnat skräp här i sverige, nån annan som sa åxå att man skulle leta sig ner till tyskland där man kan få en ny för samma pris som begagnat här i sverige, det tråkiga är ju att det blir ju bra mycket dyrare när man bor så pass norrut som jag gör, med drivmedel och boende i flera nätter osv så får man nog nästan lägga på en 5-10 tusen. Då är det nästan bättre att kolla med nåt fraktbolag, kan väl inte kostar många tusen att få en trailer fraktad från mellersta tyskland o hit till sverige.. ? Helt klart intressant...

Nu har jag ju ingen direkt koll på vart i landet du bor big_smile men bor du norrut så behövs det säkert 2 dagar på hotell/vandrarhem för en sån resa (men sen kostar väl ölen å priten med där uppe) big_smile

Utan att egentligen veta exakt så skulle jag tro att du borde allafall komma under 10k i fraktkostnad...
(Kollade vad det kostade att frakta bilen till ringen för ett tag sen å då kostade det typ 7k från örebro... och ringen ligger ju en ganska bra bit ner i tyskland).
Beroende på hur du värderar din tid (och ölen) så är det nog ändå mer lönsamt att åka själv smile

Danne_1977
18 oktober 2014 · 3 292 Inlägg

baltis skrev:

Danne_1977 skrev:

baltis skrev:
Vill inte verka tråkig och vara ute efter att krossa dina planer...

MEN är det verkligen värt att bygga en trailer? Kostar både tid och pengar och i vilket skick är axlar och bromsar i nu? Hur är det med regning?

Mitt tips? Åk till tyskland, köp en trailer, lasta på öl och åk hem big_smile

Priserna i sverige på biltransporter och släpkärror är LÖJLIGT HÖGA, vet inte varför men antar att det inte är tillräckligt med konkurrens på marknaden.

http://www.blyss.de/produkte/anhanger/f … ransporter kolla priserna och chockas! I sverige får man ge typ lika mycket... men då e trailern oftast minst 20 år gammal big_smile

Nä ingen fara, jag hade tänkt att om det inte skulle gå med trailerbygge så blir det en rejäl släpvagn istället, har ju i och för sig en släpkärra redan fast en liten 1000Kg bara, skulle ju bli bra mycket rejälare med boggie..

Hur som helst, jo jag vet att priserna är svindyra för begagnat skräp här i sverige, nån annan som sa åxå att man skulle leta sig ner till tyskland där man kan få en ny för samma pris som begagnat här i sverige, det tråkiga är ju att det blir ju bra mycket dyrare när man bor så pass norrut som jag gör, med drivmedel och boende i flera nätter osv så får man nog nästan lägga på en 5-10 tusen. Då är det nästan bättre att kolla med nåt fraktbolag, kan väl inte kostar många tusen att få en trailer fraktad från mellersta tyskland o hit till sverige.. ? Helt klart intressant...

Nu har jag ju ingen direkt koll på vart i landet du bor big_smile men bor du norrut så behövs det säkert 2 dagar på hotell/vandrarhem för en sån resa (men sen kostar väl ölen å priten med där uppe) big_smile

Utan att egentligen veta exakt så skulle jag tro att du borde allafall komma under 10k i fraktkostnad...
(Kollade vad det kostade att frakta bilen till ringen för ett tag sen å då kostade det typ 7k från örebro... och ringen ligger ju en ganska bra bit ner i tyskland).
Beroende på hur du värderar din tid (och ölen) så är det nog ändå mer lönsamt att åka själv smile

Hittade en i Helsingborg som säljer exakt sånna där som du länkade till, dom billigare med flak uppe på hjulen för 25 tusen reggat och klart, har även hittat fler runt samma pris.. så mycket hade jag inte tänkt lägga på en trailer, hittar jag en nästan gratis eller mycket billig husvagn så blir det bättre istället, har bra kontakter inom balkar och stål och sånt så byggkostnad blir ej så mycket, vill hellre ha en lastbil av nåt slag som jag nämnt tidigare, så ska se om jag kan rota fram en sån..

Vad det gäller öl och annan alkohol, bra tanke men jag avstår från det då jag inte längre brukar den sortens vara, var inblandad i en jävla stor och utdragen härva för flera år sen så kommer inte på tal att sälja nåt heller... Men visst, det är ju jätte billigt. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Extrazz En 5a är Livet.
19 oktober 2014 · 2 005 Inlägg

De kärror du hittat verkar ju vara billiga som fan ändå? Hade man haft pengar så hade man köpt direkt. Sen handlat bilar hejdlöst ochvkört på tävlingar mm. Låna ut släpet till kompisar och man får hjälp att måla huset som tack etc.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Danne_1977
19 oktober 2014 · 3 292 Inlägg

Extrazz skrev:
De kärror du hittat verkar ju vara billiga som fan ändå? Hade man haft pengar så hade man köpt direkt. Sen handlat bilar hejdlöst ochvkört på tävlingar mm. Låna ut släpet till kompisar och man får hjälp att måla huset som tack etc.

Ja visst är det så, men handlar det om sånna pengar som 20-30 tusen så satsar jag mycket hellre på en Tungreggad lastbil modell mindre, mycket bättre anser jag, kör man mycket trailer så sliter det ganska så mycket på bilen man använder för att dra den med, körde mycket trailer under ett år innan skrotpremien skulle försvinna o jag kan lova att det blev enorm påfrestning på dragbilen.

Och det här med att låna ut släpkärror i så vidare.. nej aldrig i livet, har kört det rejset åxå och i längden blir det bara soper av grejerna som man själv får stå och laga och kostar på hela tiden. No more mr nice guy..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
granadadr
19 oktober 2014 · 7 289 Inlägg

Danne_1977 skrev:

Extrazz skrev:
De kärror du hittat verkar ju vara billiga som fan ändå? Hade man haft pengar så hade man köpt direkt. Sen handlat bilar hejdlöst ochvkört på tävlingar mm. Låna ut släpet till kompisar och man får hjälp att måla huset som tack etc.

Ja visst är det så, men handlar det om sånna pengar som 20-30 tusen så satsar jag mycket hellre på en Tungreggad lastbil modell mindre, mycket bättre anser jag, kör man mycket trailer så sliter det ganska så mycket på bilen man använder för att dra den med, körde mycket trailer under ett år innan skrotpremien skulle försvinna o jag kan lova att det blev enorm påfrestning på dragbilen.

Och det här med att låna ut släpkärror i så vidare.. nej aldrig i livet, har kört det rejset åxå och i längden blir det bara soper av grejerna som man själv får stå och laga och kostar på hela tiden. No more mr nice guy..

mm det sista håller jag med om,, dock tycker jag bilen klarar av det bra,, jag kör en scorpio 2,5 td och det går bara bra,, jag drar mkt tunga släp,, ca 2000kg, både vinter och sommar smile

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Danne_1977
19 oktober 2014 · 3 292 Inlägg

granadadr skrev:

Danne_1977 skrev:

Extrazz skrev:
De kärror du hittat verkar ju vara billiga som fan ändå? Hade man haft pengar så hade man köpt direkt. Sen handlat bilar hejdlöst ochvkört på tävlingar mm. Låna ut släpet till kompisar och man får hjälp att måla huset som tack etc.

Ja visst är det så, men handlar det om sånna pengar som 20-30 tusen så satsar jag mycket hellre på en Tungreggad lastbil modell mindre, mycket bättre anser jag, kör man mycket trailer så sliter det ganska så mycket på bilen man använder för att dra den med, körde mycket trailer under ett år innan skrotpremien skulle försvinna o jag kan lova att det blev enorm påfrestning på dragbilen.

Och det här med att låna ut släpkärror i så vidare.. nej aldrig i livet, har kört det rejset åxå och i längden blir det bara soper av grejerna som man själv får stå och laga och kostar på hela tiden. No more mr nice guy..

mm det sista håller jag med om,, dock tycker jag bilen klarar av det bra,, jag kör en scorpio 2,5 td och det går bara bra,, jag drar mkt tunga släp,, ca 2000kg, både vinter och sommar smile

Ja vissa bilar klarar det bättre o andra inte, det är ju smidigare med lastbil i första hand ändå tycker jag, så ska se om jag kan få tag på nån sån som man kan bygga av istället.. Jag menar ett husvagnschassie blir ju samma sak ang lasthöjd, sällan man hittar en husvagn med så passa breda axlar att det passar som biltrailer, man lär ju vilja ha runt 185-200cm i flakbredd iaf.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
granadadr
19 oktober 2014 · 7 289 Inlägg

Danne_1977 skrev:

granadadr skrev:

Danne_1977 skrev:

Ja visst är det så, men handlar det om sånna pengar som 20-30 tusen så satsar jag mycket hellre på en Tungreggad lastbil modell mindre, mycket bättre anser jag, kör man mycket trailer så sliter det ganska så mycket på bilen man använder för att dra den med, körde mycket trailer under ett år innan skrotpremien skulle försvinna o jag kan lova att det blev enorm påfrestning på dragbilen.

Och det här med att låna ut släpkärror i så vidare.. nej aldrig i livet, har kört det rejset åxå och i längden blir det bara soper av grejerna som man själv får stå och laga och kostar på hela tiden. No more mr nice guy..

mm det sista håller jag med om,, dock tycker jag bilen klarar av det bra,, jag kör en scorpio 2,5 td och det går bara bra,, jag drar mkt tunga släp,, ca 2000kg, både vinter och sommar smile

Ja vissa bilar klarar det bättre o andra inte, det är ju smidigare med lastbil i första hand ändå tycker jag, så ska se om jag kan få tag på nån sån som man kan bygga av istället.. Jag menar ett husvagnschassie blir ju samma sak ang lasthöjd, sällan man hittar en husvagn med så passa breda axlar att det passar som biltrailer, man lär ju vilja ha runt 185-200cm i flakbredd iaf.

japp,, jag personligen vill absolut INTE ha en biltransport,,

1 när jag åker långt vill jag ha bekväm bil,, en biltransport som har ac och bra komfort kostar skjortan wink
2 man kan ju ej ha med så mkt och inte så mkt folk om man har en biltransport smile
3 om man är på ex Mantorp så kan man ju lämna trailern och ta dragbilen in till stan smile

men som allt här i livet är allt en smaksak smile

en tung lastbil som biltransport funkar nog bättre än en lätt smile

Danne_1977
19 oktober 2014 · 3 292 Inlägg

granadadr skrev:

Danne_1977 skrev:

granadadr skrev:

mm det sista håller jag med om,, dock tycker jag bilen klarar av det bra,, jag kör en scorpio 2,5 td och det går bara bra,, jag drar mkt tunga släp,, ca 2000kg, både vinter och sommar smile

Ja vissa bilar klarar det bättre o andra inte, det är ju smidigare med lastbil i första hand ändå tycker jag, så ska se om jag kan få tag på nån sån som man kan bygga av istället.. Jag menar ett husvagnschassie blir ju samma sak ang lasthöjd, sällan man hittar en husvagn med så passa breda axlar att det passar som biltrailer, man lär ju vilja ha runt 185-200cm i flakbredd iaf.

japp,, jag personligen vill absolut INTE ha en biltransport,,

1 när jag åker långt vill jag ha bekväm bil,, en biltransport som har ac och bra komfort kostar skjortan wink
2 man kan ju ej ha med så mkt och inte så mkt folk om man har en biltransport smile
3 om man är på ex Mantorp så kan man ju lämna trailern och ta dragbilen in till stan smile

men som allt här i livet är allt en smaksak smile

en tung lastbil som biltransport funkar nog bättre än en lätt smile

Jag åker sällan långt så för mig kvittar det, blir nog en Biltrailer för min del längre fram åxå men inte just nu, jag hämtar ofta bilar inom mitt närområde så en biltransport skulle funka bäst för mig, ska jag komma igång med rallycrossen o planerar åka längre, ja då är kanske en buss eller liknande att föredra, alternativt en bra biltrailer och en bra dragbil (kör ju XC90 D5 till vardags så det duger nog)..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
granadadr
19 oktober 2014 · 7 289 Inlägg

Danne_1977 skrev:

granadadr skrev:

Danne_1977 skrev:

Ja vissa bilar klarar det bättre o andra inte, det är ju smidigare med lastbil i första hand ändå tycker jag, så ska se om jag kan få tag på nån sån som man kan bygga av istället.. Jag menar ett husvagnschassie blir ju samma sak ang lasthöjd, sällan man hittar en husvagn med så passa breda axlar att det passar som biltrailer, man lär ju vilja ha runt 185-200cm i flakbredd iaf.

japp,, jag personligen vill absolut INTE ha en biltransport,,

1 när jag åker långt vill jag ha bekväm bil,, en biltransport som har ac och bra komfort kostar skjortan wink
2 man kan ju ej ha med så mkt och inte så mkt folk om man har en biltransport smile
3 om man är på ex Mantorp så kan man ju lämna trailern och ta dragbilen in till stan smile

men som allt här i livet är allt en smaksak smile

en tung lastbil som biltransport funkar nog bättre än en lätt smile

Jag åker sällan långt så för mig kvittar det, blir nog en Biltrailer för min del längre fram åxå men inte just nu, jag hämtar ofta bilar inom mitt närområde så en biltransport skulle funka bäst för mig, ska jag komma igång med rallycrossen o planerar åka längre, ja då är kanske en buss eller liknande att föredra, alternativt en bra biltrailer och en bra dragbil (kör ju XC90 D5 till vardags så det duger nog)..

den funkar garanterat bättre än min wink

Danne_1977
19 oktober 2014 · 3 292 Inlägg

granadadr skrev:

Danne_1977 skrev:

granadadr skrev:

japp,, jag personligen vill absolut INTE ha en biltransport,,

1 när jag åker långt vill jag ha bekväm bil,, en biltransport som har ac och bra komfort kostar skjortan wink
2 man kan ju ej ha med så mkt och inte så mkt folk om man har en biltransport smile
3 om man är på ex Mantorp så kan man ju lämna trailern och ta dragbilen in till stan smile

men som allt här i livet är allt en smaksak smile

en tung lastbil som biltransport funkar nog bättre än en lätt smile

Jag åker sällan långt så för mig kvittar det, blir nog en Biltrailer för min del längre fram åxå men inte just nu, jag hämtar ofta bilar inom mitt närområde så en biltransport skulle funka bäst för mig, ska jag komma igång med rallycrossen o planerar åka längre, ja då är kanske en buss eller liknande att föredra, alternativt en bra biltrailer och en bra dragbil (kör ju XC90 D5 till vardags så det duger nog)..

den funkar garanterat bättre än min wink

Japp.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
27 oktober 2014 · 3 292 Inlägg

Har idag varit inne på opus o snackat med folk som reggar olika fordon, pratade just om min hästfinka då ang ombyggnation, han sa som tidigare nämnt att man inte får ändra kopplingsvståndet men dock är det ok att förlägna flaket bakåt, dock inte mer än vad som tidigare fanns framför första axeln, så man kan ju säga då att maximalt långt flak blir lika mycket bakåt som finkan är just nu framåt. Och denna konstruktion ska vara bultad på befintligt chassie.

Sen så blev jag lite besviken på en sak, jag kan absolut inte regga upp den såvida jag inte får ett intyg av tillverkaren som intygar axelbelastning, o det blir ju lite svårt och omständigt med tanke på att denna är importerad och är av märket Scharfen.. det står ju klart och tydligt på axlarna att dom ska klara 1180kg styck.. konstigt att inte det räcker som "intyg" på belastning.. i papperna idag står det att maxlast är 700kg, känns ju löjligt med tanke på att jag borde få lasta minst det dubbla med tanke på hur kraftiga axlar det sitter på den.

Kanske borde jag rota vidare i detta och se om det finns några omvägar för att få regga upp den till 1500kg last iaf eller nått sånt.. :S  känns trist.

Men har kollat idag iaf, och ska jag utnyttja maximal påbyggnad så blir det 3700x1680mm vilket jag tycker är helt ok för en slit o släng vagn, synd på lastvikten bara då jag hör hemma på typ en bondgård så händer det att man ta en kubik plast tank och fyller upp diesel ibland o det blir ju över 1000kg när det är fullt.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Danne_1977
27 oktober 2014 · 3 292 Inlägg

Har åxå haft snabba tankar på om man skulle kunna bygga ett täckt släp, med lämpligt skivmaterial och en lemm back till som man kan fälla ner.. skulle absolut blir en takhöjd på runt 180 eller nåt sånt.

Blir väl nya mått i regbeviset eftersom vagnen redan är täckt fast av typen hästtransport.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Extrazz En 5a är Livet.
27 oktober 2014 · 2 005 Inlägg

Men lämpligast borde ju en husvagn vara ändå?

Haft tankar på det med men vad kostar ett täckt släp som vissa åker runt med?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Danne_1977
27 oktober 2014 · 3 292 Inlägg

Extrazz skrev:
Men lämpligast borde ju en husvagn vara ändå?

Haft tankar på det med men vad kostar ett täckt släp som vissa åker runt med?

Nej husvagn är inte optimalt, jag har varit o kollat på flera nu under senaste tiden, dom flesta har för smalt mellan däcken, alltså det blir att bygga flaket uppe på hjulen då i sånna fall, det är inte alls bra. Borde säkert finnas nån husvagn som har dryga 2 meters bredd mellan insidan på däcken, men kan inte vara många som sagt.. så nej det är inte lämpligast i mina ögon iaf.

Hur manar du med vad ett täckt släp kostar som vissa åker runt med ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang