Störande vägljud Audi A4

Swirre66
13 september 2014 · 176 Inlägg

Någon som upplevt samma problem som mig, har en Audi A4 06, bytade ut mina original 16" 205 55/16, två Pirelli P7 fram och 2 GoodYear bak mot en original Audi S-line fälg 17" med Pirelli P7 225 45/17, däcken har ca 5mm, nu har jag fått ett hemskt vägljud av däcken, dom är inte gamla utan tillverkade 2011, brukar inte Pirelli vara tysta och mjuka ?
Känns lite trist att slänga bort 4 däck med halva mönsterdjupet kvar

AX3L
13 september 2014 · 398 Inlägg

Det finns ju dom som ljuddämpar hjulhusen, det kanske vore något? Jag tänker då på sån matta som man lägger in ganska enkelt.

Hilmer
14 september 2014 · 1 777 Inlägg

Om vägljudet uppkommit efter byte av hjul så är det ju här du ska börja, däck som är felaktigt slitna ger vägljud och i vissa fall även vibrationer.
Så fixa felet inte symptomen wink

xXSammy
14 september 2014 · 6 569 Inlägg

Kollat hjullager?

De/Dem
Swirre66
14 september 2014 · 176 Inlägg

Min bil har bara rullat 9000 mil och är helt felfri, det är däcken som gör oljud, tom mina dubbade Haancook är tystare, men som ni säger ett slitet däck som suttit på en annan bil är orsaken, tycker bara ett mäkesdäck som Pirelli med 5mm känns svårt att bara slänga, dom ska ju vara mjuka o bra.
Får köpa 4 kinadäck dom kan ju inte vara sämre än Pirelli , ....................... nää jag skojjar nu bara men blir irriterad på märkes däck, har aldrig upplevt detta någon gång.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang