Audi A4 1.8TQ B5 -=|Army Stance|=-

Målet är lågt och brett med militärtema
  • 118 Följare
  • 206 723 Visningar
  • Projektet avslutat 9 juni 2015
Ticken
20 september 2014 ·

3. det enda som skulle vara snyggt men då borde du ha svarta lycktor fram o bak oxå smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
20 september 2014 · 3 519 Inlägg

Ticken skrev:
3. det enda som skulle vara snyggt men då borde du ha svarta lycktor fram o bak oxå smile

Sen jag köpte bilen har jag velat ha mintgrön. För då skulle en dröm gå i uppfyllelse. Sjukt snyggt i hop med vitt.
Men när man kollar runt på andra färger så börjar man få beslutångest. Gult är snyggt ihop med svart, var därför jag skrev ut det som en punkt. Men gult och svart = rått och race. Vilket bilen inte ska vara. Bilen ska ha ett stilren, snygg stance utförande..

Men då vet jag vad du tycker iaf smile
Tona lysena fram kan jag gå med på, men inte bak.. Inte min smak

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
WobbzGurka
20 september 2014 · 725 Inlägg

Mintgrön vore schysst! utan vitt på taket förstås smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
20 september 2014 · 3 519 Inlägg

WobbzGurka skrev:
Mintgrön vore schysst! utan vitt på taket förstås smile

Mintgrön vore sjukt trevligt. Det var som sagt den första tanken att bilen skulle bli.
Vill då ha vitt så det finns något som skiljer av på bilen, inte bara fälgarna. Annars tröttnar man så fort på färgen, iaf jag. Dom flesta bilar jag haft dom senaste åren så har jag tex haft svarta backspeglar. På min vita Mk4 jag hade förra året så hade jag svart tak och speglar osv osv..

Om jag nu ska ha mintgrön så blir det vitt tak och speglar. Om det blir den färgen så blir det även vita fälgar.

Om bilen förblir silver så blir det silvriga fälgar ev vita. Mest då för att jag inte vill anstränga mig för något annat då bilens kaross ser ut som skit.

Dock är fälgarnas roll en väldigt viktig bit i det här. Om fälgarna jag ska testa inte passar, så blir det förmodligen ingen större foliering. Fälgarna har inte släppts än. Varken i sverige eller i övriga världen. Dock kommer det nog bli så att många andra stance älskare kommer välja dessa fälgar då de är så pass breda. Men StreetWheels trodde inte så många audi/vw folk skulle köpa dem, just för att de är så breda.
Passar inte fälgarna in nå bra på bilen, så tar hela bilens utseende en vändning (for now).

Om/när jag får jobb och bilen behålls en längre tid så kan jag fortsätta att bygga på den framöver. Men just nu koncentrerar jag mig på inför sommaren 2015.. Och då kanske jag inte får så mkt gjort. (pga ekonomin).
Folieringen kanske får vänta längre än jag vill, men thats life.

(Blev lite mycket där, haha)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
WobbzGurka
20 september 2014 · 725 Inlägg

jo förstås, kan ju va trevligt med nått som bryter av smile mingrön o vitt kan bli najs faktiskt, smile lite oldschool likso, var ju populärt på gamla amerikanare big_smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
20 september 2014 · 3 519 Inlägg

WobbzGurka skrev:
jo förstås, kan ju va trevligt med nått som bryter av smile mingrön o vitt kan bli najs faktiskt, smile lite oldschool likso, var ju populärt på gamla amerikanare big_smile

Precis smile

Det är ju det där med ekonomin bara.. Men det är väl en senare fråga. Skulle kunna vänta ända in till juni med att foliera om det ska bli av till nästa säsong. Du kanske vill sponsra lite? big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
WobbzGurka
20 september 2014 · 725 Inlägg

user_name skrev:

WobbzGurka skrev:
jo förstås, kan ju va trevligt med nått som bryter av smile mingrön o vitt kan bli najs faktiskt, smile lite oldschool likso, var ju populärt på gamla amerikanare big_smile

Precis smile

Det är ju det där med ekonomin bara.. Men det är väl en senare fråga. Skulle kunna vänta ända in till juni med att foliera om det ska bli av till nästa säsong. Du kanske vill sponsra lite? big_smile

ekonomin är väll det som håller tillbaka idéerna för de flesta sad
njae har väll nog med att finansiera mitt eget åk.. wink

Razzmouse
20 september 2014 · 1 013 Inlägg

Jag tycker du ska köra på de röd vita temat!!
Men samtidigt så skulle även mintgrön bli snyggt!
Jag hade nog gått på det röd vita och ett par 17 eller 18 tums fälgar och mörk toning baktill och kanske någo mörk board med vit text på framrutan smile
Men du får ta en sak i sänder! smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
21 september 2014 · 3 519 Inlägg

Razzmouse skrev:
Jag tycker du ska köra på de röd vita temat!!
Men samtidigt så skulle även mintgrön bli snyggt!
Jag hade nog gått på det röd vita och ett par 17 eller 18 tums fälgar och mörk toning baktill och kanske någo mörk board med vit text på framrutan smile
Men du får ta en sak i sänder! smile

18" är den minsta och den största storleken på fälgar jag kommer köra. Ligger bäst i hjulhuset. Har kollat ut ett par redan. Men om det inte blir dom så har jag två andra modeller/märken jag ska suga lite extra på.
Board kommer det inte bli, och ingen toning heller.
Om det ska vara tonat så ska det vara runt om på en bil, men tycker inte det passar in för stance och det är riktigt stilrent utan någon toning på en bil med ett schysst stance stuk. Så på mina tidigare bilar smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
21 september 2014 · 3 519 Inlägg

Fick en trevligt mail från Getlow.se idag där dom meddelande att jag får en hyfsat fin rabatt på coilovers. Det tackar jag grymt för!

Kommer nog bli lite tyst här ett tag runt den 30e då jag drar till Kanarieöarna och kommer hem den 7e okt smile

Ska dock försöka uppdatera här lite innan jag åker.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
23 september 2014 · 3 519 Inlägg

Paket från Tyskland kom på posten idag. Min Us blinkers moduler.
Dock kommer jag inte hinna att montera dessa innan jag reser iväg. Men när det är gjort så kommer en update.

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-f7bd23fd149a60909771c99dab1f8a48.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
29 september 2014 · 3 519 Inlägg

Ikväll drar jag till varmare breddgrader med 26+ varje dag cool
När jag kommer hem så ska us blink modulen kopplas in till blinkers samt att coils ska beställas smile

Vi hörs om en vecka big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
WobbzGurka
30 september 2014 · 725 Inlägg

ha de gött big_smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
8 oktober 2014 · 3 519 Inlägg

Tack WobbzGurka, nu är jag hemma igen också. kom hem inatt.
Ska maila Getlow och göra en beställning på coils nu, sedan maila streetwheels och höra om dom fått ett datum då dom kan börja sälja fälgarna jag ska beställa big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
WobbzGurka
8 oktober 2014 · 725 Inlägg

user_name skrev:
Tack WobbzGurka, nu är jag hemma igen också. kom hem inatt.
Ska maila Getlow och göra en beställning på coils nu, sedan maila streetwheels och höra om dom fått ett datum då dom kan börja sälja fälgarna jag ska beställa big_smile

fan låter inte illa asso cool

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 oktober 2014 · 3 519 Inlägg

Coilovers beställt smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Razzmouse
9 oktober 2014 · 1 013 Inlägg

Fint! big_smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
11 oktober 2014 · 3 519 Inlägg

Blev inget av med bilen idag som det skulle. Fick "rycka in" och hjälpa mina föräldrar med några saker istället.
Dock ska jag försöka fixa och koppla in blinkersena i veckan istället.

Coilsen är skickade från butik idag iaf. Lär väl komma nästa vecka.

Och så funderar jag starkt på att beställa hem en mattsvart plastidip burk, så jag kan dippa backspeglarna, samt hela grillen + sargen runt och även audi ringarna. Quattro emblemet behålls silver/krom så länge.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
kolsvajansson
12 oktober 2014 · 875 Inlägg

Hmmm snabbt du fick ditt skickat, väntat i en halv vecka nu.... Får väl skicka iväg ett mail på måndag om det inte händer något

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
12 oktober 2014 · 3 519 Inlägg

kolsvajansson skrev:
Hmmm snabbt du fick ditt skickat, väntat i en halv vecka nu.... Får väl skicka iväg ett mail på måndag om det inte händer något

När jag pratade med dom första gången så sa dem att det var många varor/produkter som var slutsålda. Vad har du beställt?

Jag ska dessutom göra reklam för dem, så det är väl lite viktigt att de håller vad dom lovat till mig. Men förstår din frustration. Dom borde ändå ha hört av sig till dig. Dock vet jag flera som väntat länge på sina varor.
Du kan skicka mail redan idag.

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang