Köpråd: Ljusramp

JonneBerg
21 september 2014 · 4 Inlägg

Hejsan svejsan,

Jag behöver en bra ljusramp som är riktigt robust och undrar ifall Combo som ljusbild är någon som ni andra kör med på personbilar?

Ljusrampen jag funderar över är  http://www.ljusgiganten.se/132-svealux-bar-72w.html och det är just själva ljusbilden som jag undrar över. Ger combo bra kombination mellan långt och brett ljus?

norrut
25 oktober 2014 · 24 Inlägg

Jag har åkt bakom en som hade på taket ljusramp. Det enda som lystes upp var ca 5m fram och sidan av vägen. Rampen var nog över 1m.

Efter att ha sett hur en ramp är i verkligenheten är skulle jag aldrig använda en ramp som komplement till helljus.

Om det är långt fram du ska se är vanliga riktiga extraljus som gäller, inget annat. smile

Mervolic Yawn...
25 oktober 2014 · 3 151 Inlägg

norrut skrev:
Jag har åkt bakom en som hade på taket ljusramp. Det enda som lystes upp var ca 5m fram och sidan av vägen. Rampen var nog över 1m.

Efter att ha sett hur en ramp är i verkligenheten är skulle jag aldrig använda en ramp som komplement till helljus.

Om det är långt fram du ska se är vanliga riktiga extraljus som gäller, inget annat. smile

Säker på att han hade rampen påslagen? En ramp av bra kvalité lyser som inåt helvete i alla fall, vad jag har sett och upplevt. Når inte lika långt som xenonextraljus, men ger en helt extrem, jämn spridning av ljuset.

Själv tänker jag köpa en 50" med Cree-dioder. Rampen som TS länkade till gav inte så många lumen enligt specifikationen, så även om den når 400 meter så är det inte mycket ljus som når dit.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang