Golf 6 Tdi 09-10

datdude
23 september 2014 · 8 Inlägg

Tjaa!

Tänkte xenonkonvertra mina halvljus till 8000k wink

Men stötte på ett litet problem, har H7 lampor, vart fan kopplar jag in
kabelskorna? Köpte H7 55W kit från SC styling. Någon som har kopplat in det
på golf tidigare och kan berätta hur, eller någon annan som har någon lösning?

Senast redigerat av datdude (23 september 2014)

Volkswagen Golf TDI 2.0 "Röda faran" (2010)
nozzen den enda som e som jag
24 september 2014 · 274 Inlägg

För det första har jag en fundering på om detta kommer att gå då du har CanBus övervakning på halvljusen så dom kommer nog inte fungera på noll läget, förmodligen enbart fungera på ljusläget när du vrider ljusvredet till höger.
För det andra så har du ju en vanlig kontakta som sitter på vanliga H7 lampan. Ta väck kontakten och koppla in dina två stumpar till kablar i kontakten och sätt sedan i Xenonlampan. Förmodligen kan du inte använda plastkåpan till strålkastaren såvida du inte borrar hål i den och trär igenom kablarna till xenonlampan och kontakten.

lycka till

Din dröm är min verklighet
datdude
24 september 2014 · 8 Inlägg

nozzen skrev:
För det första har jag en fundering på om detta kommer att gå då du har CanBus övervakning på halvljusen så dom kommer nog inte fungera på noll läget, förmodligen enbart fungera på ljusläget när du vrider ljusvredet till höger.
För det andra så har du ju en vanlig kontakta som sitter på vanliga H7 lampan. Ta väck kontakten och koppla in dina två stumpar till kablar i kontakten och sätt sedan i Xenonlampan. Förmodligen kan du inte använda plastkåpan till strålkastaren såvida du inte borrar hål i den och trär igenom kablarna till xenonlampan och kontakten.

lycka till

Hittar ingen kontakt som sitter ens på lampan... det som är grejen

Volkswagen Golf TDI 2.0 "Röda faran" (2010)
cyberk2
24 september 2014 · 214 Inlägg

Det är olagligt att xenonkonvertera halvljus. Alla du möter blir styggt bländad. Bli inte ledsen om nån trycker typ 300 xenonwatt i nyllet på dig på kvällarna om du konverterar halvljus

datdude
25 september 2014 · 8 Inlägg

Jädra gnäll på bländande hit och dit vafan... körde med det i ett år på förra bilen, inte en ända jävel blinka på mig.
Och det stödjer canbus...

Volkswagen Golf TDI 2.0 "Röda faran" (2010)
SportPilot Ubåtsingenjör
25 september 2014 · 7 229 Inlägg

datdude skrev:
Jädra gnäll på bländande hit och dit vafan... körde med det i ett år på förra bilen, inte en ända jävel blinka på mig.
Och det stödjer canbus...

möter jag stollar som inte har vett nog till att låta bli att konvertera halvljuset så drar jag igång alla mina extra ljusen smile

ser du dåligt eller vad är grejjen `?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Mack Forum- och sitemoderator
25 september 2014 · 26 136 Inlägg

datdude skrev:
Jädra gnäll på bländande hit och dit vafan... körde med det i ett år på förra bilen, inte en ända jävel blinka på mig.
Och det stödjer canbus...

Vad förväntar du dig av svenskar som bara knyter näven i fickan och bara morrar när dom möter dig?
Men av mig blir du fan bländad om du kör med fulkonverterat.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
cyberk2
28 september 2014 · 214 Inlägg

Ser du dåligt kan du väl köra med helljus på jämt? Eller sälja bilen och åka buss? Så slipper du slänga pengar på en xenonsats och dessutom montera den? Jag tänder alltid mina helljus + extraljus om nån bländar mig på kvällen och kör fulkonverterat

nozzen den enda som e som jag
28 september 2014 · 274 Inlägg

Stackars pojk..
Jo någon kontakt måste du ha det förstår du väll. Lampan har ju två stift i arslet som spänningen går in i så lampan börjar att lysa. På dessa stift sitter en svart kontakt med två "Hon" stift i.

Din dröm är min verklighet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang