Snik-sleeper Volvo 244 -79.

244 från 79 ska bli en snik-sleeper med hjälp av en b230fk 190hk motor m.m.
  • 93 Följare
  • 74 834 Visningar
  • Projektet avslutat 2 augusti 2017
Mr_Hellsten
12 december 2014 · 3 Inlägg

prem lagd smile fräsig kärra

RobinLundqvist
16 december 2014 · 2 Inlägg

Den där motorn skulle du haft i din gamla pärla OSN:-)

Budadi
18 december 2014 · 170 Inlägg

Mr_Hellsten skrev:
prem lagd smile fräsig kärra

Kul:)

RobinLundqvist skrev:
Den där motorn skulle du haft i din gamla pärla OSN:-)

Äsch, däremot skulle jag aldrig sålt den bilen. hmm Fortfarande i bra skick? cool

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
RobinLundqvist
19 december 2014 · 2 Inlägg

Mja det är inte mycket som skiljer sig på den sen när du hade den. Men har försökt på mig att rostlaga förardörren längst ner i hörnet och vid antennen på kofferten. Men genom att jag verkligen inte har nån kunskap uti det så sitter det bara nå rostskyddsfärg där. Men annars så är den väl fin än smile Men det är då massor bytt på den, hade jag haft jobb och nån slags inkomst värd å nämna så hade det väl hänt mer med den. Men den står med tokslut koppling nu i väntan på pengar. Sitter då svart helskinn i den och annat gott. Men för å vara student så har det gått åt några lappar för att hålla den vid liv. Så nu är man för snål för att sälja den.


Men ska kanske köpa ett avgassystem och en FKmotor av en kompis i Januari/Februari för den drar ju ganska mycket olja med motorn som sitter i nu smile Men jag får se, annars får den nog stå ett tag till tyvärr

Senast redigerat av RobinLundqvist (19 december 2014)

Budadi
21 december 2014 · 170 Inlägg

RobinLundqvist skrev:
Mja det är inte mycket som skiljer sig på den sen när du hade den. Men har försökt på mig att rostlaga förardörren längst ner i hörnet och vid antennen på kofferten. Men genom att jag verkligen inte har nån kunskap uti det så sitter det bara nå rostskyddsfärg där. Men annars så är den väl fin än smile Men det är då massor bytt på den, hade jag haft jobb och nån slags inkomst värd å nämna så hade det väl hänt mer med den. Men den står med tokslut koppling nu i väntan på pengar. Sitter då svart helskinn i den och annat gott. Men för å vara student så har det gått åt några lappar för att hålla den vid liv. Så nu är man för snål för att sälja den.


Men ska kanske köpa ett avgassystem och en FKmotor av en kompis i Januari/Februari för den drar ju ganska mycket olja med motorn som sitter i nu smile Men jag får se, annars får den nog stå ett tag till tyvärr

Ah okej smile Har du kollat vevhusvent?

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
Budadi
21 december 2014 · 170 Inlägg

Min kompis och hans bror har hållt på lite med elen igårkväll (lite, hehe allt till motorstyrningen är nog klart), min dotter fyller år idag så jag höll på att förbereda igår så jag hade inte riktigt tid. Men jag återkommer med vad som blev kvar, han skickade en bild, och det ser lovande ut. cool Problem är dock att det är en 977 bränslebox, och där i sitter en immobiliser (nå sånt), vet att tändningsboxen är chippad, bara hoppas bränslet är det också, annars är det lite merjobb på elen. Men jag kanske åker iväg ikväll en sväng och tittar närmre på de smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105928/105928-af1e342e2e2de3ea940a3237be7df086.jpg

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
elgh33
21 december 2014 · 266 Inlägg

Om det är imobelizer hade jag nog sättit fast orginal nyckeln i ringen och gömt någonstans, men är det startspärr så är den kopplad på larmet har jag för mig, och de ända den gör är att de inte kommer någon ström till startmotorn så man kan dra en ny + kabel dit bara så går de smile

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
Budadi
22 december 2014 · 170 Inlägg

elgh33 skrev:
Om det är imobelizer hade jag nog sättit fast orginal nyckeln i ringen och gömt någonstans, men är det startspärr så är den kopplad på larmet har jag för mig, och de ända den gör är att de inte kommer någon ström till startmotorn så man kan dra en ny + kabel dit bara så går de smile

Ja den har immo, har hittat boxen samt försökt få ut tändningslåset men hade inte tid att lirka superlänge så låset sitter kvar. Däremot är boxen chippad.

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
Budadi
22 december 2014 · 170 Inlägg

Hoppas någon som läser har kunskap i detta. Har som sagt en 977 bränslebox med immobiliser 9162598. Har en bild nu på insidan av bränsleboxen och där sitter ett Vikingchip ecomax. Kommer jag behöva koppla in immobiliser eller gör chippet att jag slipper?

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105928/105928-0169be1bf733c1e849fad94950c28a75.jpg

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
Budadi
24 december 2014 · 170 Inlägg

GodHjul. Man får hoppas ledigheten för min kompanjon gör så att vi hinner göra mkt på bilen närmsta 2 veckorna.

https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105928/105928-1d6d41dd4ffdcf9f427e20653974ba11.jpg

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
Dannne11
24 december 2014 · 412 Inlägg

Fyfan! härligt att hon går! big_smile
GodHjul på dig med!

Budadi
24 december 2014 · 170 Inlägg

Dannne11 skrev:
Fyfan! härligt att hon går! big_smile
GodHjul på dig med!

Tror du missuppfattade, den där bilden är från förra sommaren wink Tänkte att bilden skulle vara lite pepp nu under dagarna så man får lite fokus på att fixa klart bilen asap wink

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
Dannne11
24 december 2014 · 412 Inlägg

Budadi skrev:

Dannne11 skrev:
Fyfan! härligt att hon går! big_smile
GodHjul på dig med!

Tror du missuppfattade, den där bilden är från förra sommaren wink Tänkte att bilden skulle vara lite pepp nu under dagarna så man får lite fokus på att fixa klart bilen asap wink

jaha ja xD
Haha ja det kan man väl säga wink
ja du får växla upp en växel wink
jag ska försöka få ner min fk nu under jullovet iaf så man kan dra ut och lägga en premiär börn med den wink

Budadi
30 december 2014 · 170 Inlägg

Bilen är avsopad, bogserad och puttat in i ett garage nu. Elhärvan är färdig enligt uppgift. Ska åka iväg snart och se om vi kanske får dit all el och en provstart.

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
Budadi
30 december 2014 · 170 Inlägg

Det finns oljetryck och det kommer soppa, pumpen i tanken verkar dock vara död. Nästa garage-session blir nästa år. Hehe

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
Budadi
1 januari 2015 · 170 Inlägg

Försökt bädda in klippet typ 10ggr, fattar it varför det inte funkar så det blir bara en länk.

https://www.youtube.com/watch?v=-iJs1kkjlcQ

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
Dannne11
2 januari 2015 · 412 Inlägg

Fan vad gött att den startar! big_smile

Budadi
8 januari 2015 · 170 Inlägg

Går sakta nu. Har inget garage, men skickade iväg bilen igår till en som skulle svetsa mig ett 2,5" avgas och lite annat. Så när han är klar med det blir det första provkörningen, om bilen fungerar haha.

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
Budadi
17 januari 2015 · 170 Inlägg

Eftersom jag förlitade mig på en amatör, förlitade mig=invaggad i tron om proffsfix (skulle fixa elen, avtalsbrott m.m orkar ej gå in på detaljer) så är det lite på is just nu. Det är nytt 2,5" avgas (blev fruktansvärt bra faktiskt) från downpipe+kat (måste ha för reg.bes), 940-tropic kylare och ic sitter på plats. Inte mkt kvar, men jag är värdelös på el och vill inte göra ngt själv då det riskerar att gå åt h*vete. Söker atm ngn kunnig som kan fixa det sista. Antingen hittar jag ngn som vill fixa elen eller så står bilen kvar över vintern och blir till salu, säljer den helst inte. Man får se vad som sker smile Kmr ladda upp lite bilder imorgon på hur bilen ser ut just nu, hoppas jag...

Hur som helst så kan jag alltid glädja mig åt att min mc ska få sig en uppdatering till den stundande sommaren, kört på lågkompskolvar i 3 säsonger pga tidigare satt en stressfläkt på... Bra drag iaf, för en luftkyld hoj från 1989. Räknar med 155++ bakhjuls med högkomps och större gasare. Ett litet klipp, scannade datorn igår och fann lite lustiga filmer, bla de här haha -> https://www.youtube.com/watch?v=V8ICdPOg8oY

På videon är den i samma skick som nu, dvs drygt 140 bakhjuls. Kört med den 402m, gör 0-200 under 10sek iaf=gött mos.

Senast redigerat av Budadi (17 januari 2015)

Volvo 244 DL "Turbo" (1979)
Dannne11
17 januari 2015 · 412 Inlägg

Jävligt tråkigt att det har stannat upp hmm
Hoppas du hittar någon som kan komma och hjälpa dig! Skulle kunnat gjort det om inte piteå låg så jävla långt borta xD
2.5" är schysst! Ska du köra med eller utan ljuddämpare/katt sen?

Var bra med kräm i mc'n iaf! cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang