Köpråd: Prisvärd Kombi/SUV riktpris ~50k

flyers
26 september 2014 · 24 Inlägg

Jag och sambon har börjat kika lite på att skaffa en bil gemensamt.

Vi vill ha en bil som ska vara:
- Stor, lätt att packa i
- Fungera bra att koppla på släp på
- Relativt billig försäkring
- Inte allt för törstig
- Bra komfort
- Pris ~50k

Bilen kommer att användas som pendlarbil främst. Men man vill även kunna göra lite längre resor med den utan problem. Den kommer köras främst i stadstrafik.....

Jag har ståt i tankarna om en kombi från början. Då föll tankarna direkt på Volvo V70, SAAB 9-5, Volkswagen Passat och BMW 3 och 5 serie.
Men jag har nu på senare tid fått upp ögonen lite mer för SUV:arna. Jag har då främst kikat på Mitsubishi Outlander, då den verkar vara en otroligt bra bil utifrån va jag har läst med väldigt få brister. I alla fall om man köper en från 2004 eller senare, så man får den med lite större motor än tidigare modeller, då de har upplevts som väldigt slöa.

Så frågan är lite, har ni några erfarenheter av dessa bilar? Vilken av dem verkar lämpligast, eller har ni några vettigare förslag på bil? Fördelar med SUV kontra kombi och vice versa.

Vi är INTE intresserade av en fransk bil, dvs Peugeot eller Renault, så deras bilar behöver ni inte föreslå. smile

Jag vet att för 50k får man inte den nyaste bilen, så nu pratar vi om modeller som är från 2002-2006 kanske....

BMW e46 330ci "Bimmern" (2002)
Evildan
26 september 2014 ·

Toyota Avensis II uppfyller samtliga av era krav.
Driftsäker, snäll på bensin, billiga att serva på mäekesverkstad jämfört med de andra alternativen du radat upp.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang