6 ägare: men bara en privatperson?

snuttefjun
28 september 2014 · 100 Inlägg

Tjena! Jag ska troligtvis köpa en bil under veckan av en firma. Enligt uppgifter på trafikverket så ska det vara 6 ägare på bilen. Men när jag ringde firman och frågade så berättade det av den bara varit ägd av EN privatperson, och resten bilfirma. Någon som vet hur detta kan gå ihop? Eller om det bara är bullshit?
Det är en seriös och bra bilsäljare vad jag uppfattat det som iaf.

Digital_Kicker
28 september 2014 · 3 721 Inlägg

Kan man inte få en lista över alla tidigare ägare nu för tiden? Eller det är bara tre senaste ägare man får upp? Tänkte mest på en Carfax?

trubbelturbo
28 september 2014 · 1 457 Inlägg

Digital_Kicker skrev:
Kan man inte få en lista över alla tidigare ägare nu för tiden? Eller det är bara tre senaste ägare man får upp? Tänkte mest på en Carfax?

Med Carfax får du all historik ifrån det att bilen tillverkades. Det står om när bilen har bytt ägare och om det var till en privatperson, företag eller en bilfirma

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
28 september 2014 · 3 730 Inlägg

snuttefjun skrev:
Tjena! Jag ska troligtvis köpa en bil under veckan av en firma. Enligt uppgifter på trafikverket så ska det vara 6 ägare på bilen. Men när jag ringde firman och frågade så berättade det av den bara varit ägd av EN privatperson, och resten bilfirma. Någon som vet hur detta kan gå ihop? Eller om det bara är bullshit?
Det är en seriös och bra bilsäljare vad jag uppfattat det som iaf.

Det svarar Transportstyrelsen på

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Aearok
28 september 2014 · 35 Inlägg

PMa mig reg. nr så kan du få en carfax rapport, där du även ser hur många privatpersoner och bilhandlare som stått som ägare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang