Historik på importerad bil?

Pacer
29 september 2014 · 4 Inlägg

Hej det här är kanske lite långsökt men..
Jag letar efter information om min Mercedes som blev importerad 2003 troligtvis från Tyskland, vilken information som helst.
Så finns det något sätt att få som en "Carfax" rapport från ett annat land?
Har sett vissa BMW ägare som har fått tex lista på vad för utrustning den kom med.(tror ja..)

Tack på förhand smile

AX3L
29 september 2014 · 398 Inlägg

Är inte poängen med en Carfax att den är internationell och täcker de flesta länder inklusive USA? En helsvensk bil är ju inte så svårt att få fram uppgifter på, att se om den har dålig historia från ett annat land är värre.

Pacer
30 september 2014 · 4 Inlägg

AX3L skrev:
Är inte poängen med en Carfax att den är internationell och täcker de flesta länder inklusive USA? En helsvensk bil är ju inte så svårt att få fram uppgifter på, att se om den har dålig historia från ett annat land är värre.

Som jag har förstått det så är Carfax.se för Sverige och USA och Carfax.de är för Tyskland och USA.
På Carfax.de och Carfax.com så kan man söka på vin numret men dom hittar inget.

Edit:
Hittade Carfax.eu men dom hade inget heller hmm

Senast redigerat av Pacer (30 september 2014)

Aearok
30 september 2014 · 35 Inlägg

När jag går in på min carfax och söker på en bil så står det "Baserad på information från 18 länder i Europa och Nordamerika" längst ner i rapporten.

PM:a mig reg. numret så skickar jag rapporten till dig.

Smajly
30 september 2014 · 3 059 Inlägg

Pacer skrev:
Har sett vissa BMW ägare som har fått tex lista på vad för utrustning den kom med.(tror ja..)

Tack på förhand smile

Ja om det finns för för/flesta bilar vet jag inte men just BMW kan man enkelt bara gå in på en särskild sida och skriva dom 6 första siffrorna i chassinr. så får man upp utrustningslista gratis.
Där får man inte upp någon historik eller annan nyttig info.

För att ha nytta av Carfax kostar det väl en slant för varje sökning man gör..?


Aearok skrev:
När jag går in på min carfax och söker på en bil så står det "Baserad på information från 18 länder i Europa och Nordamerika" längst ner i rapporten.

PM:a mig reg. numret så skickar jag rapporten till dig.

Har du månadskonto eller?
Såfall får du gärna göra sökningar på 3 bilar till mig smile
Fast du kan väl bara granska en viss mängd bilar per månad ändå..

Senast redigerat av Smajly (30 september 2014)

Pacer
30 september 2014 · 4 Inlägg

Aearok skrev:
När jag går in på min carfax och söker på en bil så står det "Baserad på information från 18 länder i Europa och Nordamerika" längst ner i rapporten.

PM:a mig reg. numret så skickar jag rapporten till dig.

Har PM:at dig.
Men när jag skulle köpa bilen så skaffade jag en rapport igenom Flashback, där sa den samma sak men jag kan inte se något innan den kom till Sverige.

Smajly skrev:

Pacer skrev:
Har sett vissa BMW ägare som har fått tex lista på vad för utrustning den kom med.(tror ja..)

Tack på förhand smile

Ja om det finns för för/flesta bilar vet jag inte men just BMW kan man enkelt bara gå in på en särskild sida och skriva dom 6 första siffrorna i chassinr. så får man upp utrustningslista gratis.
Där får man inte upp någon historik eller annan nyttig info.

För att ha nytta av Carfax kostar det väl en slant för varje sökning man gör..?

Jaha, tycker att det ska finnas något liknande för Merca.

Smajly
30 september 2014 · 3 059 Inlägg

Löste det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang