Förlorade spänning till dimljus

shputnik
4 oktober 2014 · 31 Inlägg

Tjena! Som rubriken lyder så försvann spänningen i kontakten till dimljuset på vänster sida (höger lyser fint) på min s60 -06. Jag skulle byta till led lampor och dimljusen fungerade prima innan men när jag väl tog loss kontakten och satte i den nya lampan så fanns där ej nån ström...? Provade att knipsa loss kontakten för att kolla så att det inte var den det var fel på och mätte med ohmmätare i själva kablarna men där fanns ingen ström heller.  Någon som har varit med om detta eller som har en tanke om vad felet kan vara?

Mack Forum- och sitemoderator
4 oktober 2014 · 26 133 Inlägg

Säkringen kanske gick sönder..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Janneutanb
4 oktober 2014 · 7 271 Inlägg

Eller så stänger bilen av spänningen dit när det är för lite ström som går igenom.

zzr94092
4 oktober 2014 · 4 383 Inlägg

sen mäter man väl inte spänningen med ohm ? tvivlar på att säkringen skulla vara trasig,lyser ju på andra sidan

shputnik
4 oktober 2014 · 31 Inlägg

Sorry brukar säga ohmmätare bara men det var volt jag mätte smile

shputnik
4 oktober 2014 · 31 Inlägg

Sorry brukar säga ohmmätare bara men det var volt jag mätte smile

zzr94092
4 oktober 2014 · 4 383 Inlägg

börja att säga multimeter i stället så blir alla nöjda..kommit på någon lösning än?

shputnik
4 oktober 2014 · 31 Inlägg

Både ja och nej... kom fram till att det var säkringen som hade gått på vänstra sidan. Men när jag bytte plats på den vänstra lampan och satte den på höger istället så gick den säkringen med. Kan det vara just den lampan som det är fel på? Eftersom den lampan som jag hade satt på höger sida ifrån början inte brände någon säkring?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
5 oktober 2014 · 3 730 Inlägg

shputnik skrev:
Både ja och nej... kom fram till att det var säkringen som hade gått på vänstra sidan. Men när jag bytte plats på den vänstra lampan och satte den på höger istället så gick den säkringen med. Kan det vara just den lampan som det är fel på? Eftersom den lampan som jag hade satt på höger sida ifrån början inte brände någon säkring?

Haha... ja det kan va så... Det bor en liten detektiv i oss alla.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang