Passat 1,9tdi 4 motion-1999. vattenläckage.

Passatika
9 oktober 2014 · 14 Inlägg

tjena. köpte en bil utav en polare för ett tag sedan enligt han tog den varken vatten eller olja så vad ska man göra förutom att lita på han så jag kika inte ens. till min förvåning såg jag en pöl på backen dagen efter såg ut som olja eftersom det runnit längst motorn, smakade på det (gott) jag var ju sötsugen så... då var det andra tankar i huvudet förbannat har blockpackningen gått. ser inte vars det läker glykol men tror det är bakom dieselpumpen för den fuktar lite diesel. ser en lite glimma rött i dieseln där faktiskt lite högt tryck i kylsystemet också har jag märkt men den har aldrig kokat för mig eller för han men han kan man ju då inte lita på för 5öre har jag märkt. så ja om ni vet nå standar ställen eller så får ni gärna höra utav er.

nozzen den enda som e som jag
17 oktober 2014 · 274 Inlägg

Ovanpå dieselfiltret kan det sitta en vattenmantel svart som kan läcka. Kolla kylaren. Kolla bakkant motor. Kolla vänster sida motorblock  under insuget om det läcker ifrån något vattenrör.
Sen behöver du inte formulera en hel historia om din polare då det är ointressant nästa gång.

Din dröm är min verklighet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang