Bmw e36 325 turbo

jons53
10 oktober 2014 · 21 Inlägg

Tja! Går i tanken att bygga turbo, har kollat runt lite och tänkte höra om någon har åsikt eller råd på de jag hittat.
Hitta dessa kit:http://getlow.se/sv/produkter/1946-turbokit-m50-500hk.html
http://getlow.se/sv/produkter/1992-inte … bokit.html
som passar ihop. Tjöta lite med Fekzen och han snacka om några 630cc spridare men såg dessa här:
http://getlow.se/sv/produkter/2031-smar … ogohm.html     så undrar om dem funkar? (ska va 660cc står 1000 i länken)
Kolla också på lamell, såg att de hade 6 puckade fjädrade och undra om de räcker till 400hk i motor med original tryckplatta?
Om någon kanske har annan lösning, eller kanske har ett kitt hemma man kan ev. köpa?

Tack på förhand! smile

SportPilot Ubåtsingenjör
10 oktober 2014 · 7 231 Inlägg

det enda jag kommer att tänka på är att det var förbannat dyrt! surfa runt på ebay istället smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
jons53
10 oktober 2014 · 21 Inlägg

CHEEVA skrev:
det enda jag kommer att tänka på är att det var förbannat dyrt! surfa runt på ebay istället smile

Såg att de var dyrt, har skrivit till dom om man kan få det billigare om man kör ett paket på saker från dem, och ebay saker kanske är billigare men håller inte lika bra? De ska ju hålla för 500hk de där, samt blir det väll endel frakt pengar om man köper från ebay om man kollar på deras som e gratis? smile

SportPilot Ubåtsingenjör
10 oktober 2014 · 7 231 Inlägg

jons53 skrev:

CHEEVA skrev:
det enda jag kommer att tänka på är att det var förbannat dyrt! surfa runt på ebay istället smile

Såg att de var dyrt, har skrivit till dom om man kan få det billigare om man kör ett paket på saker från dem, och ebay saker kanske är billigare men håller inte lika bra? De ska ju hålla för 500hk de där, samt blir det väll endel frakt pengar om man köper från ebay om man kollar på deras som e gratis? smile

det du handlar från getlow är ju samma kina prylar du hittar på ebay smile så kvalités skillnad är det nog inte !

Ja fraktpriser är ibland höga på ebay, men letar man nog så hittar man låga frakt priser också !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
jons53
10 oktober 2014 · 21 Inlägg

CHEEVA skrev:

jons53 skrev:

CHEEVA skrev:
det enda jag kommer att tänka på är att det var förbannat dyrt! surfa runt på ebay istället smile

Såg att de var dyrt, har skrivit till dom om man kan få det billigare om man kör ett paket på saker från dem, och ebay saker kanske är billigare men håller inte lika bra? De ska ju hålla för 500hk de där, samt blir det väll endel frakt pengar om man köper från ebay om man kollar på deras som e gratis? smile

det du handlar från getlow är ju samma kina prylar du hittar på ebay smile så kvalités skillnad är det nog inte !

Ja fraktpriser är ibland höga på ebay, men letar man nog så hittar man låga frakt priser också !

Okej, sant.. Vill nog helst hitta begagnat kitt med bra saker, får det nog för ett mindre pris också smile Säg till om du hittar något att tipsa om smile

jons53
10 oktober 2014 · 21 Inlägg

Hitta till å me samma kit fast på ebay, för 3k billigare, tack för tipset wink
http://www.ebay.com/itm/Top-Mount-T3-GT … mp;vxp=mtr

jons53
10 oktober 2014 · 21 Inlägg

Nu undras bara, räcker det med att fixa en sinter lamell? Ska man gå för en 4 puck stel, eller kan man köpa en 6 puck fjädrad och inte slira?

SportPilot Ubåtsingenjör
10 oktober 2014 · 7 231 Inlägg

jons53 skrev:
Nu undras bara, räcker det med att fixa en sinter lamell? Ska man gå för en 4 puck stel, eller kan man köpa en 6 puck fjädrad och inte slira?

jag hade satsat på en fjädrad iaf, blir lite behagligare att köra med smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
jons53
11 oktober 2014 · 21 Inlägg

CHEEVA skrev:

jons53 skrev:
Nu undras bara, räcker det med att fixa en sinter lamell? Ska man gå för en 4 puck stel, eller kan man köpa en 6 puck fjädrad och inte slira?

jag hade satsat på en fjädrad iaf, blir lite behagligare att köra med smile

Räcker en 6 puck fjädrad då? Vill ju inte köpa en så slirar man wink

torpis Forummoderator
11 oktober 2014 · 10 572 Inlägg

Alltså du skriver att du kollat runt lite. Det måste vara med betoning på "lite" eftersom det finns MÄNGDER av info om just det du eftersöker.

Det är i sig inte fel att starta en tråd, men lär du dig inte söka så kommer du har ett enormt handikapp mot oss som gillar att söka runt och se olika lösningar.  Det är inte ett drygt svar, utan så det är smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
jons53
11 oktober 2014 · 21 Inlägg

torpis skrev:
Alltså du skriver att du kollat runt lite. Det måste vara med betoning på "lite" eftersom det finns MÄNGDER av info om just det du eftersöker.

Det är i sig inte fel att starta en tråd, men lär du dig inte söka så kommer du har ett enormt handikapp mot oss som gillar att söka runt och se olika lösningar.  Det är inte ett drygt svar, utan så det är smile

Menade att jag kollat runt på turbo kit, byggen etc, men alla säger olika, många säger köp beg turbo etc, och samma med kopplingen, några skriver byt tryckplatta, några lamell och några kör original. Så kände att jag ville göra egen tråd och få svar på mitt fall smile Men förstår helt vad du menar! Ursäktar smile

TurboAnton Team VeboTrim
11 oktober 2014 · 322 Inlägg

Med 400motorhäst kommer du inte långt med bara en sinter. Orginal tp kommer inte alls orka med den effekten. Köp en riktig sachs tp och kör med orginal lamell om du vill kunna slira enkelt.

Team VeboTrim @ Facebook
jons53
11 oktober 2014 · 21 Inlägg

TurboAnton skrev:
Med 400motorhäst kommer du inte långt med bara en sinter. Orginal tp kommer inte alls orka med den effekten. Köp en riktig sachs tp och kör med orginal lamell om du vill kunna slira enkelt.

Så bara köpa denna : http://shop.klracing.se/sv/artiklar/sac … 5-mfl.html
så räcker det för dom hästarna? smile

baumii
11 oktober 2014 · 98 Inlägg

Har själv byggt m50 turbo rättså nyligen på en m50, och det kostar en slant mer än vad man tror.
Jag kör 630cc spridare, Holset hx40, med passande grenrör och wg, 618 tryckplatta, fjädrat lamell, m20 svänghjul, zf låda, chip från fekzen, en bra btr, e85 som bränsle, IC o rör till det, Rejälare bränslepump. detta gav runt 400 motor hästar med ladd på 0,5-0,6. och det är väl vad en oöppnad m50 klarar av smile

TurboAnton Team VeboTrim
11 oktober 2014 · 322 Inlägg

jons53 skrev:

TurboAnton skrev:
Med 400motorhäst kommer du inte långt med bara en sinter. Orginal tp kommer inte alls orka med den effekten. Köp en riktig sachs tp och kör med orginal lamell om du vill kunna slira enkelt.

Så bara köpa denna : http://shop.klracing.se/sv/artiklar/sac … 5-mfl.html
så räcker det för dom hästarna? smile

Jag hade nog snarare satsat på 618 ist. Som ovan skrev. M20svänghjul med startmotor.

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/sac … 228mm.html

Team VeboTrim @ Facebook
jons53
12 oktober 2014 · 21 Inlägg

baumii skrev:
Har själv byggt m50 turbo rättså nyligen på en m50, och det kostar en slant mer än vad man tror.
Jag kör 630cc spridare, Holset hx40, med passande grenrör och wg, 618 tryckplatta, fjädrat lamell, m20 svänghjul, zf låda, chip från fekzen, en bra btr, e85 som bränsle, IC o rör till det, Rejälare bränslepump. detta gav runt 400 motor hästar med ladd på 0,5-0,6. och det är väl vad en oöppnad m50 klarar av smile

Vad fick du betala för detta? smile

jons53
13 oktober 2014 · 21 Inlägg

Hitta dessa också som är rätt storlek men vet inte om dessa är något att ha? http://getlow.se/sv/produkter/2569-spri … m-x-6.html  Någon som vet?

baumii
13 oktober 2014 · 98 Inlägg

jons53 skrev:
Vad fick du betala för detta? smile

Kalaset har väl gått på ca 20 - 30k

Då är det hållbara grejjer och inga Kina prylar smile

Senast redigerat av baumii (13 oktober 2014)

jons53
13 oktober 2014 · 21 Inlägg

baumii skrev:

jons53 skrev:
Vad fick du betala för detta? smile

Kalaset har väl gått på ca 20 - 30k

Då är det hållbara grejjer och inga Kina prylar smile

Inte lagt ut bilen här på garaget då? Sugen på att se den! big_smile

baumii
14 oktober 2014 · 98 Inlägg

jons53 skrev:
Inte lagt ut bilen här på garaget då? Sugen på att se den! big_smile

Tyvärr inge bilder här på motorn, men jag kan fixa fram under dagen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang