Köpråd, för många mil?

dawwe ...has left the building...
11 oktober 2014 · 4 474 Inlägg

Mitt råd är att ha is i magen. Han har säkert märkt att du är "k*t" på bilen. Du får inte vara så intresserad. Det finns mängder med Yaris att välja emellan, från andra handlare...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
dawwe ...has left the building...
11 oktober 2014 · 4 474 Inlägg

Annonspris är en sak, vad den säljs för en helt är något annat...Som sagt, is i magen. Så ovanliga är de inte dessa Yaris, det är ju inte direkt en Ferrari 250GTO från 60-talet smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
LottaFred
11 oktober 2014 · 170 Inlägg

dawwe skrev:
Mitt råd är att ha is i magen. Han har säkert märkt att du är "k*t" på bilen. Du får inte vara så intresserad. Det finns mängder med Yaris att välja emellan, från andra handlare...

Du har säkert rätt, problemet är att jag helt saknar pokerface och eventuell entusiasm lyser igenom hur jag än försöker... smile

mb_pucken
11 oktober 2014 · 5 087 Inlägg

Leasingbilar behöver inte vara så dumt. Dom är oftast ägda av företag med serviceavtal svilket gör att det inte kinkas vid servicar osv. Är något dåligt byts det osv då bilen "ska gå till nästa service" så mycket byts i tid smile det är iaf min uppfattning smile personligen så köper jag hällre en bil med lite mera mil då det oftast betyder bättre bromsar utan rost och att den gått mycket med varm motor och därmed slits motor och andra detaljer mindre då dom när best av att vara varma smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
dawwe ...has left the building...
11 oktober 2014 · 4 474 Inlägg

Pucken: Mja...Kan vara precis tvärtom med. Bilens brukare "skiter i vilket" eftersom bilen inte är hans..."Jaha oljelampan lyser, jag tänker inte köpa olja det är ju inte min bil. Jag kör vidare...". Extremfall absolut men ändå...Man kan inte säga att leasingbil är positivt, men inte heller att det är negativt per automatik. Det beror på hur brukaren resonerat...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Evildan
11 oktober 2014 ·

Dock är detta den billigaste 2012 1.33 Active som finns på blocket hos handlare och den tredje billigaste i landet av den uppsjö utav 21st ute på blocket.
1.0 dräller det av, 1.33 finns det en större mängd utav men Active är ovanligare med backkamera och pekskärmsljudanläggningen plus dessutom att det är motor och kupévärmare installerat i denna.

http://www.blocket.se/hela_sverige/bilar?q=yaris 1.33 active&cg=1020&st=s&mys=2012&mye=2012&l=0&ca=12&sp=1&w=3

Mölndal har en för 109k som rullat 5693mil, nettopris.


MW är generellt tuffa att pruta mycket med, dom säljer oftast bilarna ändå just pga garantier och märket.

Evildan
11 oktober 2014 ·

Kastar in objektet som diskuteras.
Tror inte någon från garaget kommer kasta sig över den och knipa den framför din näsa Lotta.

http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_ … 12&w=2

LottaFred
11 oktober 2014 · 170 Inlägg

Evildan skrev:
Dock är detta den billigaste 2012 1.33 Active som finns på blocket hos handlare och den tredje billigaste i landet av den uppsjö utav 21st ute på blocket.
1.0 dräller det av, 1.33 finns det en större mängd utav men Active är ovanligare med backkamera och pekskärmsljudanläggningen plus dessutom att det är motor och kupévärmare installerat i denna.

http://www.blocket.se/hela_sverige/bilar?q=yaris 1.33 active&cg=1020&st=s&mys=2012&mye=2012&l=0&ca=12&sp=1&w=3

Mölndal har en för 109k som rullat 5693mil, nettopris.


MW är generellt tuffa att pruta mycket med, dom säljer oftast bilarna ändå just pga garantier och märket.

Det avgjorde det, nu har jag paxat den. Får med dubbdäck så det får väl ses som en liten bonus? smile

Evildan
11 oktober 2014 ·

1F7 är dessutom en rätt snygg kulör. wink

LottaFred
11 oktober 2014 · 170 Inlägg

Ja, det blir en ny silverfärgad bil! Nu ska jag bara se till att sälja Almeran också. Nu har den gått 12000 mil vilket ju iofs inte är mycket för en 99:a, däremot har ABS-lampan börjat lysa...

Evildan
11 oktober 2014 ·

LottaFred skrev:

Evildan skrev:
Dock är detta den billigaste 2012 1.33 Active som finns på blocket hos handlare och den tredje billigaste i landet av den uppsjö utav 21st ute på blocket.
1.0 dräller det av, 1.33 finns det en större mängd utav men Active är ovanligare med backkamera och pekskärmsljudanläggningen plus dessutom att det är motor och kupévärmare installerat i denna.

http://www.blocket.se/hela_sverige/bilar?q=yaris 1.33 active&cg=1020&st=s&mys=2012&mye=2012&l=0&ca=12&sp=1&w=3

Mölndal har en för 109k som rullat 5693mil, nettopris.


MW är generellt tuffa att pruta mycket med, dom säljer oftast bilarna ändå just pga garantier och märket.

Det avgjorde det, nu har jag paxat den. Får med dubbdäck så det får väl ses som en liten bonus? smile

Paxat!
Stjärnstopp!
Hela katalogen!
osv.

Grattis, blir du missnöjd med din Toylåda blir jag förvånad och kommer och handtvättar den 1gång/månad. big_smile
Medföljande vinterdäck är inte en självklarhet hos många handlare, så det ser vi som en bonus ihop med värmarpaketet.
105 lakan alltså?

LottaFred
11 oktober 2014 · 170 Inlägg

Evildan skrev:

LottaFred skrev:

Evildan skrev:
Dock är detta den billigaste 2012 1.33 Active som finns på blocket hos handlare och den tredje billigaste i landet av den uppsjö utav 21st ute på blocket.
1.0 dräller det av, 1.33 finns det en större mängd utav men Active är ovanligare med backkamera och pekskärmsljudanläggningen plus dessutom att det är motor och kupévärmare installerat i denna.

http://www.blocket.se/hela_sverige/bilar?q=yaris 1.33 active&cg=1020&st=s&mys=2012&mye=2012&l=0&ca=12&sp=1&w=3

Mölndal har en för 109k som rullat 5693mil, nettopris.


MW är generellt tuffa att pruta mycket med, dom säljer oftast bilarna ändå just pga garantier och märket.

Det avgjorde det, nu har jag paxat den. Får med dubbdäck så det får väl ses som en liten bonus? smile

Paxat!
Stjärnstopp!
Hela katalogen!
osv.

Grattis, blir du missnöjd med din Toylåda blir jag förvånad och kommer och handtvättar den 1gång/månad. big_smile
Medföljande vinterdäck är inte en självklarhet hos många handlare, så det ser vi som en bonus ihop med värmarpaketet.
105 lakan alltså?

Jupp 105 000. Den där handtvätten känns ju nästan lika stort som en Toyota Kvalitetsgaranti! smile

Evildan
11 oktober 2014 ·

LottaFred skrev:
Ja, det blir en ny silverfärgad bil! Nu ska jag bara se till att sälja Almeran också. Nu har den gått 12000 mil vilket ju iofs inte är mycket för en 99:a, däremot har ABS-lampan börjat lysa...

ABS-lampan, det var tråkigt.
Sätt ut annons på blocket.
Nämn givetvis att lampan lyser, jag rekommenderar inte att du lämnar bort det för reparation då det inte är en så dyr bil.

När hämtar hon sin lilla Toylåda?

Evildan
11 oktober 2014 ·

LottaFred skrev:

Evildan skrev:

LottaFred skrev:

Det avgjorde det, nu har jag paxat den. Får med dubbdäck så det får väl ses som en liten bonus? smile

Paxat!
Stjärnstopp!
Hela katalogen!
osv.

Grattis, blir du missnöjd med din Toylåda blir jag förvånad och kommer och handtvättar den 1gång/månad. big_smile
Medföljande vinterdäck är inte en självklarhet hos många handlare, så det ser vi som en bonus ihop med värmarpaketet.
105 lakan alltså?

Jupp 105 000. Den där handtvätten känns ju nästan lika stort som en Toyota Kvalitetsgaranti! smile

Är enligt mig rätt pengar, speciellt med tanke på vad det begärs för de andra objekten.
Bluetooth, backkamera, aux ingång, läderrat och växelspaksknopp, Active är ett bra paket.
Kameran och dess "sikte" fungerar ypperligt, hade det på båda mina EDITION50 som passerade nyligen.

Crap, handtvätten kommer du förmodligen att hålla emot mig. sad
Sthlm är inte långt borta, och med min löjliga förbrukning är det inga problem att införliva det löftet.

LottaFred
11 oktober 2014 · 170 Inlägg

Evildan skrev:

LottaFred skrev:
Ja, det blir en ny silverfärgad bil! Nu ska jag bara se till att sälja Almeran också. Nu har den gått 12000 mil vilket ju iofs inte är mycket för en 99:a, däremot har ABS-lampan börjat lysa...

ABS-lampan, det var tråkigt.
Sätt ut annons på blocket.
Nämn givetvis att lampan lyser, jag rekommenderar inte att du lämnar bort det för reparation då det inte är en så dyr bil.

När hämtar hon sin lilla Toylåda?

Jag ska dit imorgon och skriva på papper och göra upp om leveransdatum, hoppas det inte tar alltför lång tid!

Evildan
11 oktober 2014 ·

LottaFred skrev:

Evildan skrev:

LottaFred skrev:
Ja, det blir en ny silverfärgad bil! Nu ska jag bara se till att sälja Almeran också. Nu har den gått 12000 mil vilket ju iofs inte är mycket för en 99:a, däremot har ABS-lampan börjat lysa...

ABS-lampan, det var tråkigt.
Sätt ut annons på blocket.
Nämn givetvis att lampan lyser, jag rekommenderar inte att du lämnar bort det för reparation då det inte är en så dyr bil.

När hämtar hon sin lilla Toylåda?

Jag ska dit imorgon och skriva på papper och göra upp om leveransdatum, hoppas det inte tar alltför lång tid!

Det går undan där om så önskas, jag hämtade min Prius kl15 samma em efter jag hittade och bestämde mig för den på lunchen.

LottaFred
12 oktober 2014 · 170 Inlägg

Nu har jag skrivit på och på fredag ska jag hämta den! smile

Evildan
12 oktober 2014 ·

LottaFred skrev:
Nu har jag skrivit på och på fredag ska jag hämta den! smile

(Y) !


Roligt, inget är som väntans tider.
Trodde inte dom hade öppet även på söndagar.

Grattis igen.

zzr94092
12 oktober 2014 · 4 385 Inlägg

Det kommer bli den längsta veckan i ditt liv,vänta hela FEM DAGAR på nya bilen,jag har läst hela tråden,du var lite orolig ang,milen,men 7000 mil,bara inkörd ju,Lycka Till...

LottaFred
12 oktober 2014 · 170 Inlägg

Ja, det blir en lång vecka! smile

Nu är frågan vad jag ska lägga ut Almeran för. Nya vinter- och sommardäck men en ABS-lampa som stundtals lyser. Det är en Nissan Almera 1.6 från -99 som har gått 12000 mil. Någon som har en idé?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang