Tank problem w210.

ida95
10 oktober 2014 · 13 Inlägg

Hej!
Jag har problem med min mercedes E290 TurboDiesel.
Det sägs av förra ägaren att jag saknar dom sista 15 literna av tanken. Men vet inte vad detta beror på å tänkte om det kan vara något kännt fel eller om någon kan ha nå förslag på vad det kan vara.

Har tänkt köra tills jag får "soppa torsk" och se om jag har kvar diesel i tanken eller om den är tom. Men då vet jag inte hur man luftar en diesel motor eller om den är själv luftande och vad de då innebär osv.

Tack på förhand MvH Ida smile

Mercedes w210 "E 290 DT" (1997)
st200_timpa
10 oktober 2014 ·

ida95 skrev:
Hej!
Jag har problem med min mercedes E290 TurboDiesel.
Det sägs av förra ägaren att jag saknar dom sista 15 literna av tanken. Men vet inte vad detta beror på å tänkte om det kan vara något kännt fel eller om någon kan ha nå förslag på vad det kan vara.

Har tänkt köra tills jag får "soppa torsk" och se om jag har kvar diesel i tanken eller om den är tom. Men då vet jag inte hur man luftar en diesel motor eller om den är själv luftande och vad de då innebär osv.

Tack på förhand MvH Ida smile

På en del äldre bilar finns de problem med röret i tanken "rostar" av så den suger inte allt på botten,
Bara kolla vart pumpen sitter, oftast under matten i bagaget, lossa locket och kika i tanken.

annars så är de "gamm" dieslar man luftade som du prata om, 70-80tal
knappast troligt att denna bil ska behövas luftas. du kör slut sen tankar du bara!

ida95
10 oktober 2014 · 13 Inlägg

Okej jag ska kolla de där röret smile tack så mycket för svar big_smile

Mercedes w210 "E 290 DT" (1997)
st200_timpa
10 oktober 2014 ·

ida95 skrev:
Okej jag ska kolla de där röret smile tack så mycket för svar big_smile

hojta till å skriv ett PM om du fundera på något annat oxå wink

Senast redigerat av st200_timpa (10 oktober 2014)

ida95
11 oktober 2014 · 13 Inlägg

Det ska jag göra big_smile

Mercedes w210 "E 290 DT" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang