Återcirkulerande vevhusvent mopar 440

MeepMeep Finraggare
11 oktober 2014 · 2 381 Inlägg

Okej, registreringsbesiktning på gång och då behöver man tydligen återcirkulera vevhusgaserna.

Skall man göra en ful-lösning för registreringen eller skall man slå till och bygga något pcv-liknande? Förgasaren är en holley 850 double pumper och motorn i fråga är en 1971 440

Svar mottages tacksamt så jag kan boka besen och slippa betala försäkring på ett oregistrerat fordon som kostar skjortan...

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
gurragas
11 oktober 2014 · 269 Inlägg

Har filter på ena sidan och slang från den andra till luftburken, har aldrig haft problem men besiktningen så.
Körde med två öppna filter först, men då luktade det så djävla mycket avgaser inne i bilen så jag tog bort det ena och satte dit ett med slanguttag istället.

Senast redigerat av gurragas (11 oktober 2014)

Mopar or no car:)
Dodge Challenger "Nightcrawler" (1970)
MeepMeep Finraggare
11 oktober 2014 · 2 381 Inlägg

Så i med en gummiring som en PCV passar i - i med en PCV och sen upp till förknasaren?

Regg är ju tyvärr inte samma som bes, de är lite... grinigare då hmm

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang