Får inte basarna att låta som dom ska

oliverbergstrom
12 oktober 2014 · 8 Inlägg

Tjenare, köpte mig en begagnad baslåda med dubbla megnat 10", ett mds slutsteg(vet ej watt) samt en kondensator.

Stereo: Kenwood BT34

Började idag koppla in det i min vinterbil (volvo 745). Men får inte basarna att fungera som dom ska
vet att ljudet funkar och stereon likså men de är förmodligen något som är knaskopplat.

Tidigare ägare på bilen har gjort någon allanballan koppling framme vid iso kontakterna.
så front högtalarna fungerar inte, (troligtvis felkoppling) tänkte titta närmare på det imorgon.

PROBLEMET: När jag har både L & R ingång/utgång från stereon kopplat till slutsteget så låter basarna mer som
en högtalare(skorrar välldigt) Drar jag dock ut en av dom så låter basen iprincip som den ska. Vad beror detta på?
Var kan jag ha kopplat fel? Eller är det någon mer sladd vid hans kopplingslösning som är knas?

Tacksam för svar. Rätt ny gällande billjud så tänkte att någon av er kan hjälpa mig.

Kan tillägga ett till problem. När jag bara kopplade in det och skulle testa så fick jag inte fram funktionen SUB W LVL på stereon,
som bara ska ställa basen på baslådan, vad kan detta bero på?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang