Audi 80 2.6 quattro b4 'skifta motor'

Mackan-the-maniac
13 oktober 2014 · 101 Inlägg

Hallå, tänkte kolla om det finns nån Audi person som vet om man kan skifta från audi 80 2.6 quattro avant till 2.8. Tänkte mest vad man måste byta och vad besiktningen säger om det.

//Marcus

it_mutt Avstängd
13 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Får man fråga varför du vill göra bytet?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mackan-the-maniac
13 oktober 2014 · 101 Inlägg

tycker den är för slö, men har fått lite info av en kollega att det är fullt möjligt att skifta motor.

it_mutt Avstängd
13 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Mackan-the-maniac skrev:
tycker den är för slö, men har fått lite info av en kollega att det är fullt möjligt att skifta motor.

Ja.

Spontant (efter att ha haft bilar med båda motorerna), så är -min- erfarenhet att 2.8:an dricker sjukligt mycket mer soppa än redovisat. Och bra mycket mer än 2.6:an. Jag skulle säga att det helt enkelt inte är "värt" det. Men, det är ju å andra sidan min åsikt. Finns ju annars både enkla och relativt lätta sätt att skrämma ut lite mer ponnys ur 2.6:an

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mackan-the-maniac
13 oktober 2014 · 101 Inlägg

jaha, jag har hört att 2.6 drar mer än 2.8 men kanske inte stämmer då, men får väl se vad man gör tongue.
Tack för svaret.

//Marcus

it_mutt Avstängd
13 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Mackan-the-maniac skrev:
jaha, jag har hört att 2.6 drar mer än 2.8 men kanske inte stämmer då, men får väl se vad man gör tongue.
Tack för svaret.

//Marcus

Inte enligt min erfarenhet iaf. Nu ligger visserligen min erfarenhet hos Audi 100, men, det borde ju inte skilja kan jag tycka. Men, någon annan har kanske någon annan erfarenhet smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang