Volvo 240-88 b230f svårstartad

walt3r
16 oktober 2014 · 6 Inlägg

Hej! Böt topp på min b230f häromdagen till en portad och planad 530 med fs280 kam, och nu är bilen ruskigt svårstartad, tar säkert 30-40 sek innan den hoppar igång.. Ibland startar den utan problem och ibland inte..

Vad kan felet vara? mvh okunnig kille som skulle gett fan i att byta topp?

simlar
16 oktober 2014 · 5 524 Inlägg

Hur går den när den väl startar?

Felkuggad kamrem alternativt felinställd kamaxel?

Satt nya eller återanvänt de gamla topplocksbultarna? Cirkeldragit toppen med 20Nm, sen 60Nm och till sist 90°?

Lättstartad innan du bytte topp?

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
walt3r
16 oktober 2014 · 6 Inlägg

toppen är ditsatt rätt, ibland när den hade stått var den svårstartad men inte så här.. tog kanske 3 sek då.. går bra när den väl är igång

Henkix
16 oktober 2014 · 6 737 Inlägg

har du kollat så vattentempgivaren till sprutet som sitter i toppen är samma som den andra?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
walt3r
16 oktober 2014 · 6 Inlägg

bytte från den gamla toppen, men tempmätaren funkar inte?

walt3r
16 oktober 2014 · 6 Inlägg

toppen är ditsatt rätt, ibland när den hade stått var den svårstartad men inte så här.. tog kanske 3 sek då.. går bra när den väl är igång

walt3r
18 oktober 2014 · 6 Inlägg

ingen som har fler tips? skrotar snart helvetet sad

PerArne Mycke vill ha mer...
19 oktober 2014 · 611 Inlägg

Är det en 88A eller en 88B? Tänkte ifall du har felkodsavläsning eller inte?

//Per-Arne
walt3r
19 oktober 2014 · 6 Inlägg

88a, så tyvärr inte..sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang