Koppla in Stereo remote

illiuminati
16 oktober 2014 · 243 Inlägg

Tja!

Polaren har haft sin bil inlämnad på BRL för ljudbygge simpelt bara med slutsteg, baslåda, ny stereo, dom hade kommit överens om ett pris sen när han ska hämta den frågar han om allt är draget och klart så säger dom allt förutom stereon.

Han köpte en bluethooth stereo och tydligen skulle dom ha "1000:-" spänn extra för att koppla in stereon, alla kablar är dragna, han sa att det tar 1.5 timma att koppla in det.
Min polare ska inte ha någon mikrofon inkopplad anledningen att han tog med bluethooth är för att slippa aux kabel.

Låter lite wierd :S lämnar man in och får en helhets lösning så ska dom ju koppla in allt så det fungerar.

http://puu.sh/ceWm0/b58b3fbb62.jpg

Ser ut sådär, det är hans gamla stereo, köpa nytt ISO kablage så det passar sen bara montera är väl inte svårare än så? Remoten är den längst bort till höger, vart ska jag koppla den?

Tacksam för svar

Saab 9-3 Aero "Svarten" (2001)
Saab 9-5 "Nordic" (1999)
Citroën C5 Exclusive "paddan" (2002)
EmilGranstrom
16 oktober 2014 · 88 Inlägg

jag skulle gissa på att den ska kopplas in på den blåa kabeln i kontakten till vänster.

Audi S6 "Go Fast Or Go Home" (1995)
Mercedes W220 S 500LA "Autobahnloket" (2000)
Fjong
17 oktober 2014 · 1 494 Inlägg

Brukar finnas ett kopplingsschema i instruktionsboken till stereon, bara att leta upp vilken som är remoten men det brukar stå på sladden att det är en remote med tongue

Om det redan sitter en aftermarket stereo i så låter det lite underligt att det skulle ta så lång tid, ska väl bara va att rycka ut den gamla å sätta in sladdarna i den nya :s Men finns ju bilar som kan va jävliga att byta stereo i. :o

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang