Trim Octavia RS TDI DSG 2015

Woot
17 oktober 2014 · 85 Inlägg

Hallå alla garagare!

Någon som har trimmat eller har erfarenhet på trim till Skoda octavia rs tdi med dsg låda (184hk motorn)
Det bör var en box så man kan "återställa" bilen till org. vid service om dom uppgraderar programvaran i bilen mm, så
inget ändring av ECUn direkt i bilen.

Senast redigerat av Woot (17 oktober 2014)

Volvo V70R AWD "Saffransbullen" (1998)
nozzen den enda som e som jag
17 oktober 2014 · 274 Inlägg

Kcr?

Din dröm är min verklighet
Woot
20 oktober 2014 · 85 Inlägg

Haft KCR förut på en RS men det var ingen bra kombo. Bilen gick ofta in i safety mode av någon anledning och KCR kunde inte hitta felet.

Så känns som något annat kanske vore bra om inte någon som har en nyrare RS och är nöjd med KCR boxen.

Volvo V70R AWD "Saffransbullen" (1998)
Zlasher Pulare
20 oktober 2014 · 248 Inlägg

Vtech brukar funka på Skoda annars....
vtech.se
de har ju en dosa som du kan återställa till orginal mjukvara i ecun om du tex ska uppdatera vid service eller liknande.

Senast redigerat av Zlasher (20 oktober 2014)

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
Woot
20 oktober 2014 · 85 Inlägg

Zlasher skrev:
Vtech brukar funka på Skoda annars....
vtech.se
de har ju en dosa som du kan återställa till orginal mjukvara i ecun om du tex ska uppdatera vid service eller liknande.

Jag hade nästan bestämt mig för Vtech... Men dom kör/hade ingen dosa utan kör detta direkt via ecun.
Så när det blir service och om skoda uppdaterar programvaran så försvinner vtechs programvara.
Då måste jag till vtech igen och betala ca 1,500:- för en omprogramering, det som gjorde att jag ej valde dom tyvärr.

Fick annars väldigt bra och snabb respons från dom när jag öste på med mina frågor.

Volvo V70R AWD "Saffransbullen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang