Saab (9-3) Turbo-X Black devil! Ny start

Fullt ös med en lite ovanligare bil. Lite effekt, lite utseende och en jävla massa uppdateringar :)
  • 121 Följare
  • 81 800 Visningar
  • Projektet avslutat 2 mars 2015
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
21 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-65809f31837754acd8d5d8326e2f088e.jpg
Faaan!
Klantigt värre men denna gång var det iaf mitt fel.. Redig jävla repa i dörren sad
Någon duktig lakerare i sthlm som vill hjälpa mig med detta för en vettig peng?

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Adelante
21 oktober 2014 · 50 Inlägg

Kolla med Huddinge billack i Tumba.. Dom är duktiga, hjälpt med mig små skador tidigare.

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
21 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Får kika smile bilskadecenterni skyttbrink har fungerar förut med, men kostar oftast en hel del

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
21 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Nu har jag fått upp en bild på inredningen på bilens sida. Kan du lägga den här pga att jag sitter på telefonen.
Nytt i tråden är att första inlägget kommer uppdateras kontenueligt. De blir en lista med vad som skall göras på bilen som även fylls på vid ideer

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Jimmu
21 oktober 2014 · 744 Inlägg

Följer också detta projekt! Det roliga är att jag faktiskt funderade på att köpa just denna bilen, dock blev det en Aero 2.8T XWD 2010 för min del smile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
21 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Jasså smile hoppas du får upp den snart så man får se den då wink
Jag e väldigt nöjd så här långt. Ända som finns att klaga på är ett dolt fel. Spolarna e taskiga och de har även gjort att stiften e närmare skit nu. Har hört av mig till bil firman så får se vad som görs åt saken. Sen var de lampan till tank mätar nålen som e trasig. Märkte de på väg upp från gbg men de e ett mindre skit fel

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BlueScreeen
21 oktober 2014 · 2 030 Inlägg

Oj det var inte en liten repa!
Riktigt trist när de händer! Men bättre att man gör den själv iaf än nån annan som gör den utan att bry sig mer! smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
21 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Sant, får se va kostnaden blir. I värsta fall får jag ta de på försäkringen. Vill inte de igentligen hmm

Tänkte byta fälgarna så är någon intresserad så finns hjulen till salu. 19" med nya däck.
Letar även efter en hitsch vinge om någon råkar ha en liggande smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Jimmu
21 oktober 2014 · 744 Inlägg

psyco skrev:
Jasså smile hoppas du får upp den snart så man får se den då wink
Jag e väldigt nöjd så här långt. Ända som finns att klaga på är ett dolt fel. Spolarna e taskiga och de har även gjort att stiften e närmare skit nu. Har hört av mig till bil firman så får se vad som görs åt saken. Sen var de lampan till tank mätar nålen som e trasig. Märkte de på väg upp från gbg men de e ett mindre skit fel

Jag lägger upp den så fort det är uppehåll i regnandet, så att man kan knäppa några kort smile

Ska bli kul att följa den, ANA har ett tillfälligt parti med Hirsch vingar, 4500kr är priset smile

JKDesign
21 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

Följer även detta projektet, extra kul med en riktig bil wink

Lycka till!

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
simp0
21 oktober 2014 · 12 Inlägg

Följer detta oxå, du håller saker och ting i rull, alltid nått kul som sker! Och det gillar vi!!smile Lycka till!

BMW 335i "Performance Powerkit" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
22 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Tackar simp0.
I dag kommer det ske lite saker. Efter jobbet idag börjar jag isolera bilen smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
sabsthlm
22 oktober 2014 · 113 Inlägg

följer smile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
22 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Tack alla för all pepp smile 81 st följare på tråden på 2 dagar och även 5 st utmärkelser på bilen. Trode inte de var möjligt
Ut över de ligger även projekt tråden 1a plats i populära projekt smile

Senast redigerat av psyco (22 oktober 2014)

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Connyconny
22 oktober 2014 · 276 Inlägg

Då gäller de att du levererar nu dåsmile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
22 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Det vet ni att jag gör smile

Dagens problem då.. Behöver dämpa ner cupen reält, tittade i bakluckan o reservhjuls baljan mm och allt är ren plåt, inte en tillstymmelse till dämp matreal.. Ska de va så?
Detta resulterar i en enorm huvud värk och snäppet värre, en flickvän som bokstavligen hatar bilen.

Där med så gömmer de att ljud isolera cupen idag, pronto. Gärna förra veckan om möjligt.
Men frågan är då. Vad hjälper bäst mot detta? Assfalts matta - dyrt men lär stabilisera plåten o ta bort resonansen?
Skumgummi skivorna (kalla de vad ni vill) absorberar ljud men lär väl inte hjälpa mot resonansen?
Dämp matta / filt är billigt som fan men hjälper den alls?

Jag sitter inte inne på några extrema summor pengar så här i slutet av månaden så behöver ha relativt billigt men de måste ju fungera. Då tiden är knapp blir de svårt att få sponsor på detta vilket är vägen jag brukar ta här hmm

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
22 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-150d297f7fe168fdbba7451e8e1b6c58.jpg
Nu jävlar skall lådan bli tyst
Blev billigt skit från seniltema, men de är tillräckligt bra för att ge svar på om detta är problemet. 500 kan de va värr iaf smile får bli bättre saker senare

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
VD-Design
22 oktober 2014 · 1 324 Inlägg

Jimmu skrev:

psyco skrev:
Jasså smile hoppas du får upp den snart så man får se den då wink
Jag e väldigt nöjd så här långt. Ända som finns att klaga på är ett dolt fel. Spolarna e taskiga och de har även gjort att stiften e närmare skit nu. Har hört av mig till bil firman så får se vad som görs åt saken. Sen var de lampan till tank mätar nålen som e trasig. Märkte de på väg upp från gbg men de e ett mindre skit fel

Jag lägger upp den så fort det är uppehåll i regnandet, så att man kan knäppa några kort smile

Ska bli kul att följa den, ANA har ett tillfälligt parti med Hirsch vingar, 4500kr är priset smile

Vingarna har väl varit slutsålda sen flera månader tillbaka och tillverkas inte längre.?

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
22 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Ana har skrivit ut att de har ett parti på nätet

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Jimmu
22 oktober 2014 · 744 Inlägg

VD-Design skrev:
Vingarna har väl varit slutsålda sen flera månader tillbaka och tillverkas inte längre.?

http://www.anabil.se/verkstad-reservdel … mance.aspx

Jag rekommenderade trådskaparen att köpa en ny från ANA, då jag tror det är svårt att hitta någon begagnad smile
Så om någon letar efter en Hirsch vinge så bör man nog skynda att fynda på ANA! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang