Saab (9-3) Turbo-X Black devil! Ny start

Fullt ös med en lite ovanligare bil. Lite effekt, lite utseende och en jävla massa uppdateringar :)
  • 121 Följare
  • 81 851 Visningar
  • Projektet avslutat 2 mars 2015
bompyride
22 oktober 2014 · 227 Inlägg

psyco skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-150d297f7fe168fdbba7451e8e1b6c58.jpg
Nu jävlar skall lådan bli tyst
Blev billigt skit från seniltema, men de är tillräckligt bra för att ge svar på om detta är problemet. 500 kan de va värr iaf smile får bli bättre saker senare

Vad blev det för tjocklek på plattorna? går i tankar på att göra samma sak i min bil.
Posta gärna bilder på resultat sen smile

It's Gonna Be A Bompyride!
Kika på mitt lilla projekt där jag gör lite småfix på Volvon
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
22 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Klart de kommer bilder, blev 10mm

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Asplundarn
22 oktober 2014 · 708 Inlägg

Vad ska du ha för 19";arna och vilket skick är dom i ? har 18" på min men skulle vart fint med en " större..

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
22 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Bud via pm smile nya däck på som rullat ca 80 mil
En fälg är lite stöt, men annats ser de bra ut

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Warsore
22 oktober 2014 · 367 Inlägg

Följde ådin i tystnad men nu när du skaffat fin-bil så kan man ju inte stå i skymundan!
Ska bli kul att se vad du gör med den sexiga Saaben!
Prem lagd, såklart. smile

More Bass To The People!
Asplundarn
22 oktober 2014 · 708 Inlägg

psyco skrev:
Bud via pm smile nya däck på som rullat ca 80 mil
En fälg är lite stöt, men annats ser de bra ut

Okej tack men då är det inte av intresse!

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
22 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Suttit och pratat med damen under kvällen. Pga dämpning som saknas o stift som är dåliga som redan kostat på bilen ut över de som var planerat så har hon tappat intresset av denna. Något jag förstår då de inte går att åka i bilen utan en kraftig huvudverk efter. Vi har ca 4 restid till och från jobb totalt per dag och efter det så känns de som bakfyllan från helvetet. Hon saknar audin rätt reält så vi kommer senare fram över att köpa en nyare a4.
Som många vet så gillar jag ej oavslutade projekt. Så detta kommer givetvis att byggas klart men allt kommer att gå bra mycket fortare. Hoppas ni kommer att ha överseende med detta.
Bilen kommer byggas enligt planer och de problem som stöts på skall fixas. Sedan kommer den säljas i början av nästa år

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
VD-Design
23 oktober 2014 · 1 324 Inlägg

Jimmu skrev:

VD-Design skrev:
Vingarna har väl varit slutsålda sen flera månader tillbaka och tillverkas inte längre.?

http://www.anabil.se/verkstad-reservdel … mance.aspx

Jag rekommenderade trådskaparen att köpa en ny från ANA, då jag tror det är svårt att hitta någon begagnad smile
Så om någon letar efter en Hirsch vinge så bör man nog skynda att fynda på ANA! smile

Ja det hade suttit som en smäck på den..

Men det var länge sen dom skrev att dom hade vingarna.

http://begdelar.anabil.se/takspoiler-9-3-sc-06-12/343-0

slutsålda.

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
Asplundarn
23 oktober 2014 · 708 Inlägg

Kan inte förstå hur ni kan tycka att den har sämre komfort än en audi, kör audi hela dagarna o det är värsta skiten jag varit med om, en a4 är ju mindre än en golf i baksätet, hade takluckan öppen hela vägen hem när jag köpte min (50 mil) och vi satt och pratade i 120 som ingenting, smaken är som baken men sälj den innan du börjar skruva ner den i molekyler då du inte verkar veta vad det är för bil du sitter på smile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
23 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Asplundarn, vet precis vad jag har för bil men jag prioriterar min sambo före bilen. Tycker själv denna är bekvämare att åka i, minus på denna är dock de noll isolerade cupe utrymmet som ona när du kör. Sen så har hon en poäng med att inredningen är roligare i en ny audi. Instrument brädan är inget saab la tid på. Kolfibern ser inte firekt ut som kolfiber. Grön belysninh från 1800 frusit fast och i övrigt rätt tomt på ny design. Känns lite nere när man kommer från en ny audi. Vet inte vad de e för audi du åker i men allt e relativt. Skulle aldrig välja en äldre audi så denna blir en 13-15

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Chippen88
23 oktober 2014 · 1 309 Inlägg

Byt till bra däck så ska du nog se att den blir tystare.

Senast redigerat av Chippen88 (23 oktober 2014)

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing
jemtegrannen
23 oktober 2014 · 215 Inlägg

Har följt ditt tidigare projekt i smyg och gillade verkligen vad du gjorde med Audin!
Gillar Turbo-X modellen, gjorde mig nyligen av med min saab och kan hålla med om att det är lite buller osv, jag satte in SilentCoat i dörrar, bagage och under baksätena och det blev väl lite skillnad. Men som Chippen88 skrev, testa med andra däck?
Följer projektet med spänning! kommer bli grymt big_smile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
23 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Chipen läs hela tråden. Inte däcken som e problemet, de går rätt tyst. De e avgas muller /resonans som kommer bakifrån bak luckan. Han aldrig dämpa igår pga mils långa köer hem men blir o köra på lunchen nu. Blir nog bättre men ska mycket till att få den tyst

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
23 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-a802417a14dc46fd88e813856acc3619.jpg
Han inte med så mycket av isoleringen så här på lunchen idag. Men fick iaf en start smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-a46d2fbd2cf60edbf3b3dce13599e5bc.jpg
Fick på högra sidans lager lite snabbt. Hjul baljan och skärmar skall fixas med. Ända jobbiga är att jag vill ha lite tjockare isolering. De kontrar då med att golvet höjs 1cm och de får man ju kompensera på frigolit stöden

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Asplundarn
23 oktober 2014 · 708 Inlägg

psyco skrev:
Asplundarn, vet precis vad jag har för bil men jag prioriterar min sambo före bilen. Tycker själv denna är bekvämare att åka i, minus på denna är dock de noll isolerade cupe utrymmet som ona när du kör. Sen så har hon en poäng med att inredningen är roligare i en ny audi. Instrument brädan är inget saab la tid på. Kolfibern ser inte firekt ut som kolfiber. Grön belysninh från 1800 frusit fast och i övrigt rätt tomt på ny design. Känns lite nere när man kommer från en ny audi. Vet inte vad de e för audi du åker i men allt e relativt. Skulle aldrig välja en äldre audi så denna blir en 13-15

Klart att du ska prioritera din sambo före en bil men kanske inte börja skruva ner dörrar och foliera lister osv på en bil det bara finns 2000 ex av i hela världen. Det är ju inte vilken Saab som helst direkt och tycker man ska spara dom som finns i sånt skick att det går att återställa till original utförande utan att det sabbar nåt. Jag måste nästan komma förbi dig så du får åka i min, det är nog den tystaste och bekvämaste bilen jag har åkt/kört. Jobbar på Europcar så vi har bara max 1 år gamla Audi's och kan säga att komforten eller bullret/ljudet i våra bilar på jobbet är bra mycket sämre än i Saaben, sitter helt nya eagle f1 däck på min och jag hör verkligen ingenting i coupén förutom när man trycker på. Takluckan öppen och man pratar i normal ton utan konstigheter så för mig är det obegripligt att din ska skilja så pass mycket. Kan hålla med om att dom hade kunnat spendera på riktig kolfiber men listerna är ändå lackade så hur kan den blivit "dålig" ?

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
23 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Jag gillar inte "lackad" kolfiber smile de har dock klarat de bättre än bmws fisk fjälls variant måste jag säga.
För övrigt så ska jag påtala igen att däck ljudet inte är ett problem här utan endast avgas resonansen. Hade en vän som jag var o köpte en turbo x med förut och den har en helt annan karaktär. Mycket tystare o finare.
Men men så är fallet.
Sen tror jag inte du följt mina tidigare projekt. Alla saker jag gör med bilarna gör jag så att de går att återställa till org snabbt och enkelt. De enda utöver är att jag lackar oken mend e matchar jag med org themat.
Just nu sitter jag o funderar på att putsa upp den extremt och fixa de felen som finns sedan köra lite sleepet styling som ser relativt org ut. Hur mycket sleeper de går o få av denna iof. Inte jätte diskreta wink

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Asplundarn
23 oktober 2014 · 708 Inlägg

psyco skrev:
Jag gillar inte "lackad" kolfiber smile de har dock klarat de bättre än bmws fisk fjälls variant måste jag säga.
För övrigt så ska jag påtala igen att däck ljudet inte är ett problem här utan endast avgas resonansen. Hade en vän som jag var o köpte en turbo x med förut och den har en helt annan karaktär. Mycket tystare o finare.
Men men så är fallet.
Sen tror jag inte du följt mina tidigare projekt. Alla saker jag gör med bilarna gör jag så att de går att återställa till org snabbt och enkelt. De enda utöver är att jag lackar oken mend e matchar jag med org themat.
Just nu sitter jag o funderar på att putsa upp den extremt och fixa de felen som finns sedan köra lite sleepet styling som ser relativt org ut. Hur mycket sleeper de går o få av denna iof. Inte jätte diskreta wink

Jo jag tänkte mer att man riskerar o rycka med lacken när man sliter av folien sen, det är ju jet black färgen och fälgarna samt utblåsen som gör hela bilen, sen lär det aldrig bli riktigt bra när man vart o monterat ner dörrar osv men vad vet jag, tråkigt att du fick ett måndags ex av en sån sjukt fin bil för övrigt!

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
23 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Folien jag använder släpper lätt och lämnar inga spår. Står dock och överväger att polera upp den extremt istället. Lacken säljer bättre en folie smile så putsa upp allt något extremt kommer de bli i helgen att börja med. Folien är inte för att jag vill dölja färgen utan bara för att skydda den smile
Vore grymt kul o ses sen o kolla lite på fin kärra. Som sakt e detta en av mina stora favorit bilar men innan damen har lappen så e de grymt onödigt med två bilar så får leta lite efter en sådan igen vid senare tillfälle smile
På lördag blir de en lång dag i garaget med denna, sedan blir de första plåtningen på söndag. Har du vägarna förbi så vore de nice med två tx på bilderna wink

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
JKDesign
23 oktober 2014 · 4 442 Inlägg

Folie är ingen fara för lacken, men resonans ifrån ett original avgassystem är väldigt ovanligt.

Jag körde en turboX när den va ny från fabrik och visst är det lite dovare muller än tex en aero från samma år.
Men har du tittat så det är original system som hänger hela vägen under bilen? Kan ju varit någon fåntratt som tagit bort en dämpare och ersatt med rakt rör eller liknande??

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Asplundarn
23 oktober 2014 · 708 Inlägg

psyco skrev:
Folien jag använder släpper lätt och lämnar inga spår. Står dock och överväger att polera upp den extremt istället. Lacken säljer bättre en folie smile så putsa upp allt något extremt kommer de bli i helgen att börja med. Folien är inte för att jag vill dölja färgen utan bara för att skydda den smile
Vore grymt kul o ses sen o kolla lite på fin kärra. Som sakt e detta en av mina stora favorit bilar men innan damen har lappen så e de grymt onödigt med två bilar så får leta lite efter en sådan igen vid senare tillfälle smile
På lördag blir de en lång dag i garaget med denna, sedan blir de första plåtningen på söndag. Har du vägarna förbi så vore de nice med två tx på bilderna wink

Jag förstår! Säg till om du behöver nå tips ang puts, är riktig putsfanatiker själv! kan ju vara som @JKdesign säger att någon (som jag kommer göra) bytt ut mittendämparen eller liknande.

Senast redigerat av Asplundarn (24 oktober 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang