Aktivera aux och handsfree? Forc Focus 2006

robinviking
25 oktober 2014 · 3 Inlägg

Tja! Det finns kanske någon tråd som tar upp detta men jag har inte kunnat hitta det så om det skulle finnas så länka gärna och lås denna tråd!

Jag har nyligen införskaffat mig en Ford Focus Kombi, årsmodell 2006.

Jag har lagt märke till att på radion så finns det en knapp för aux men jag kan inte hitta något uttag NÅGONSTANS. Har letat som en tok och min enda tanke är att det är något tillval när man köper bilen ny?

Sen finns där också en knapp med en telefon på vilket antagligen är att det ska finnas möjlighet till handsfree funktion eller har jag fel?

Alltså, finns där någon möjlighet att aktivera aux funktionen och handsfree funktionen i min bil?
Jag har letat runt och inte hittat några svar på mina frågor så hoppas det finns någon här som sitter på svaret!

Tack!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 oktober 2014 · 14 056 Inlägg

Jag har handsfree på min Vito och det sker med Blåtand. Jag har en grön knapp på stereon för att svara med och en dito röd för att lägga på med. Givetvis måste telefon och stereo vara synkade med Blåtand för att det ska fungera. Har även ett uttag i handskfacket som jag tror hör ihop med AUX-delen på stereon. Men detta är ju Mercedes och du har Ford så lite skillnad kan det ju vara. Jo, jag har ju läst in telefonens adressbok in i stereon så jag sköter allt ringande genom stereon så jag kan lugnt låta telefonen ligga kvar i fickan. Praktiskt och bra.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
robinviking
25 oktober 2014 · 3 Inlägg

Tack för ditt svar dock ser jag inte hur detta löser mitt problem! smile

Där är en knapp för telefon på min radio men när jag trycker på den så mutar jag bara ljudet på radion dvs att den är inte programmerad för att används med telefon....

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 oktober 2014 · 14 056 Inlägg

robinviking skrev:
Tack för ditt svar dock ser jag inte hur detta löser mitt problem! smile

Där är en knapp för telefon på min radio men när jag trycker på den så mutar jag bara ljudet på radion dvs att den är inte programmerad för att används med telefon....

Nej, det kan jag kanske förstå men tänkte att du kanske skulle kunna få en hint om hur du skulle kunna börja forska i hur och om det fungerar på din Ford. Jag ville bara tala om för dig hur det funkar för mig så du kan få en början.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
robinviking
25 oktober 2014 · 3 Inlägg

Ja absolut. Tack för det.

xXSammy
3 november 2014 · 6 570 Inlägg

Vilken stereo har du? Står namn på den, jämnför även i Audioguide boken.

Om du har AUX så ska uttaget sitta i handskfacket.

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang