Lastbilsturbo!?

Shrunkbowl
25 oktober 2014 · 95 Inlägg

Gokväll nu har jag och min nyfikna hjärna kommit på en idé?
Vill bygga en 740 till nå sjujävla turbo bil, men vart ska jag börja? Har ingen 740 att bygga på för tillfället men vilken ska jag isf leta?

Turbo har ja redan, minns inte om den kommer från en FH12 eller FH16 men någon Volvo lastbil iaf stor och tung som ett as:D

Är detta ens möjligt?tongue

Ha det!

Audi följer inte utvecklingen, Audi leder den.
Gizmojohan
25 oktober 2014 · 3 295 Inlägg

Skaffa en annan turbo, lastbilarna du har listat har en motorvolym på 12 respektive 16 liter så du kanske kan räkna ut att det behövs ett större mirakel för att få snurr på den?

Bra rubrik förresten....

Shrunkbowl
25 oktober 2014 · 95 Inlägg

Slave_joe skrev:
Skaffa en annan turbo, lastbilarna du har listat har en motorvolym på 12 respektive 16 liter så du kanske kan räkna ut att det behövs ett större mirakel för att få snurr på den?

Bra rubrik förresten....

Hahah jo de förstår jag men på något sätt, har ju mycket tid nu i min unga ålder wink

Tack, har inte nån vidare fantasi angående rubriker tongue

Audi följer inte utvecklingen, Audi leder den.
torpis Forummoderator
26 oktober 2014 · 10 572 Inlägg

Ja vi låser här av flera anledningar. Dels din rubrik och dels pga detta är nog garagets vanligast förekommande bil ever.

Sök bland bilarna och du hittar tusentals 740 med större turbo, allt från 200hk till 1000hk ungefär.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang