Lackering av 20 tums R fälgar

MarcusMagnusson
27 oktober 2014 · 194 Inlägg

Tjenare har en uppsättning av R fälgar som jag vill lackera i svart hur ska jag göra för att få bästa resultat? Det är lackerade svart nu men färgen har släppt på sina ställen så vill lackera om dom. Hur ska jag slipa ner dom? Vilket sandpapper hur ska jag lacka dom är pulverlackering bra har vanlig lackspruta hemma wink

Tacksam för alla tips/råd

turbo98
27 oktober 2014 · 1 362 Inlägg

MarcusMagnusson skrev:
Tjenare har en uppsättning av R fälgar som jag vill lackera i svart hur ska jag göra för att få bästa resultat? Det är lackerade svart nu men färgen har släppt på sina ställen så vill lackera om dom. Hur ska jag slipa ner dom? Vilket sandpapper hur ska jag lacka dom är pulverlackering bra har vanlig lackspruta hemma wink

Tacksam för alla tips/råd

borde vell bli bra med 600 paper? smile pulverlackering så värms färgen in i materialet och bli påsåvis hållbarare än vanlig 2k lack smile

Senast redigerat av turbo98 (27 oktober 2014)

MarcusMagnusson
27 oktober 2014 · 194 Inlägg

turbo98 skrev:

MarcusMagnusson skrev:
Tjenare har en uppsättning av R fälgar som jag vill lackera i svart hur ska jag göra för att få bästa resultat? Det är lackerade svart nu men färgen har släppt på sina ställen så vill lackera om dom. Hur ska jag slipa ner dom? Vilket sandpapper hur ska jag lacka dom är pulverlackering bra har vanlig lackspruta hemma wink

Tacksam för alla tips/råd

borde vell bli bra med 600 paper? smile pulverlackering så värms färgen in i materialet och bli påsåvis hållbarare än vanlig 2k lack smile

Okej matta ner med 600 papper och sedan pulverlackera? Måste man köpa separat spruta?

Mack Forum- och sitemoderator
27 oktober 2014 · 26 149 Inlägg

MarcusMagnusson skrev:

turbo98 skrev:

MarcusMagnusson skrev:
Tjenare har en uppsättning av R fälgar som jag vill lackera i svart hur ska jag göra för att få bästa resultat? Det är lackerade svart nu men färgen har släppt på sina ställen så vill lackera om dom. Hur ska jag slipa ner dom? Vilket sandpapper hur ska jag lacka dom är pulverlackering bra har vanlig lackspruta hemma wink

Tacksam för alla tips/råd

borde vell bli bra med 600 paper? smile pulverlackering så värms färgen in i materialet och bli påsåvis hållbarare än vanlig 2k lack smile

Okej matta ner med 600 papper och sedan pulverlackera? Måste man köpa separat spruta?

Att pulverlacka är bara halva jobbet..sen ska det in i en stor ugn också..och en sån har du eller..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Glesmark
27 oktober 2014 · 1 938 Inlägg

Ska du pulverlacka bör du blästra, annars blir det nog skit om du inte är en jävel på att spruta pulver i ett jämnt lager.

MarcusMagnusson
28 oktober 2014 · 194 Inlägg

Mack skrev:

MarcusMagnusson skrev:

turbo98 skrev:

borde vell bli bra med 600 paper? smile pulverlackering så värms färgen in i materialet och bli påsåvis hållbarare än vanlig 2k lack smile

Okej matta ner med 600 papper och sedan pulverlackera? Måste man köpa separat spruta?

Att pulverlacka är bara halva jobbet..sen ska det in i en stor ugn också..och en sån har du eller..?

nä har aldrig pulverlackerat något så har ingen aning hur man ska göra men du får gärna berätta

JossanB
28 oktober 2014 · 497 Inlägg

MarcusMagnusson skrev:

Mack skrev:

MarcusMagnusson skrev:

Okej matta ner med 600 papper och sedan pulverlackera? Måste man köpa separat spruta?

Att pulverlacka är bara halva jobbet..sen ska det in i en stor ugn också..och en sån har du eller..?

nä har aldrig pulverlackerat något så har ingen aning hur man ska göra men du får gärna berätta

http://www.audibmw.info/4/2014/01/hur-f … rlack.html 

Här har du lite läsning att börja med

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981
burnin_rubber
28 oktober 2014 · 220 Inlägg

blästra rent fälgarna först,sedan ska dom laddas så dom blir statiska för att suga åt sig pulvret som är negativt laddat . sedan när dom är täckta med pulver så skall dom in i en ugn och bakas. Då smälter "färgen" ut jämnt och fint och dina fälgar får en fin hård och blank yta.

Inget man kan göra hemma i garaget..

I ditt fall hade jag lagt på plastidip.
ENKELT,BILLIGT och skulle det bli skit så kan du bara dra av det och lämna in dom på pulverlack.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang