Köpråd 50-60 tusen kan tänka mig vad som

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
30 oktober 2014 · 3 730 Inlägg

rgoa skrev:

DiwraZ skrev:
http://m.blocket.se/goteborg/Volvo_S80_170hk_2_4__55348251.htm?ca=15&w=1

Dethär är ett skolboksexempel på en bra bil.

Tack som tog dig tid, den där verkar inte alls så tokig du! tycker du personligen att priset är bra?

Vad har du att säga om denna?
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S6 … 15&w=1

Den har gått lite längre men verkar välvårdad om man skall tro på personen som gjort annonsen.
Den är även nyare samt dyrare och det är en annan modell.

Oj vad förvirrad jag är, men uppskattar enormt att ni tar er tid att hjälper mig tack än en gång smile

Svårt att säga om priset är bra eller ej. Hade jag letat bil och ej varit i behov av kombi hade jag kikat på den s80 jag länkade
S60 är i min smak för liten. Annars är det jättefina bilar oxå

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
rgoa
30 oktober 2014 · 12 Inlägg

Tyckte bara när man jämförde de 2 bilarna att S80 var dyr de är ju trots allt en -99
Men jag litar mer på dig än vad jag gör på mig själv vid detta läge haha.

För min del kvittar de som sagt vad de är för bil har bara blitt insnöad på volvo iom att ni som är hjälpsamma och följer tråden tipsat om volvo.
Just den S60 som jag länkade nyss till dig verkar väldigt lockande.
Massa saker som är byta, inte alltför många mil, en 05 och ingen turbo samt är den manuell.

Kanske är det jag som jämför dåligt?

zemet
30 oktober 2014 · 4 030 Inlägg

rgoa skrev:

DiwraZ skrev:
http://m.blocket.se/goteborg/Volvo_S80_170hk_2_4__55348251.htm?ca=15&w=1

Dethär är ett skolboksexempel på en bra bil.

Tack som tog dig tid, den där verkar inte alls så tokig du! tycker du personligen att priset är bra?

Vad har du att säga om denna?
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S6 … 15&w=1

Den har gått lite längre men verkar välvårdad om man skall tro på personen som gjort annonsen.
Den är även nyare samt dyrare och det är en annan modell.

Oj vad förvirrad jag är men uppskattar enormt att ni tar er tid och hjälper mig tack än en gång smile

Den S60n är säkert en bra bil men sämre på alla sätt utom möjligen körglädje och marginellt mindre soppaförbrukning. Vill du tex ha 18" R fälgar? om du inte lägger speciellt stor vikt vid att bilen skall se snygg ut så är dom helt onödiga, sämre komfort dyrare däck och större stödrisk.

rgoa
30 oktober 2014 · 12 Inlägg

Hmm de kanske du har rätt i jag bryr mig absolut inte om vad det är för fälgar hade hellre velat ha några billiga så bilen gått ner i pris hehe.
Det enda jag stör mig på den S80 är att de är en -99 känns så gammalt nu när man tänkte köpa en hyffsat "ny" bil.
Samt att säljaren vill ha 40 prutat och klart.
Men ni säger att de är värt det iom milen på den?

zemet
30 oktober 2014 · 4 030 Inlägg

rgoa skrev:
Hmm de kanske du har rätt i jag bryr mig absolut inte om vad det är för fälgar hade hellre velat ha några billiga så bilen gått ner i pris hehe.
Det enda jag stör mig på den S80 är att de är en -99 känns så gammalt nu när man tänkte köpa en hyffsat "ny" bil.
Samt att säljaren vill ha 40 prutat och klart.
Men ni säger att de är värt det iom milen på den?

Absolut värt, denna bilen kan du köra tills att barnbarnen tar körkort och sedan ge bort den till dom:D

Men det är ju helt upp till dig, gå och provkör och kolla på bilarna. S60 är ingen dålig bil, bara det att S80 är bättre:)

rgoa
30 oktober 2014 · 12 Inlägg

zemet skrev:
Absolut värt, denna bilen kan du köra tills att barnbarnen tar körkort och sedan ge bort den till dom:D

Men det är ju helt upp till dig, gå och provkör och kolla på bilarna. S60 är ingen dålig bil, bara det att S80 är bättre:)

Haha go du är, lär ta ett tag innan barnbarn kommer till världen!
Jaja jag får väl ge mig då men även du tycker 40 för den bilen är prisvärt?
Förresten när är det man måste göra "storservice" på S80 vid hur många mil? Tänker då på kamrem m.m

Stefan7neson
30 oktober 2014 · 394 Inlägg

Bara för att tipsa om att det FINNS annat än Volvo.
Har själv kört Polo med mycket god erfarenhet, och Ja, den är snål, inte bara lösa rykten.

Totalekonomisk toppenbil enligt mig, men vad vet jag, jag gillar ju Audi....

http://www.blocket.se/halland/Volkswage … 20&w=1

Dessutom är det ju inte så långt från Göteborg till Varberg(Tvååker).

Lycka till med ditt köpsmile

-adro-
30 oktober 2014 · 145 Inlägg

Har kört Polo på jobbet, med automat. Trevlig bil, dock inte speciellt trevligt att åka längre sträckor med i runt 100 kmh och uppåt. Väsnas en del, lämpar sig enligt mig bättre i städer och dyl.

Polon fick även ett mystiskt elfel och började brinna då jag satt i den, VAG hade aldrig hört talas om detta förut. Sedan fick en till samma fel.

Jag gillar bilen, men den lämpar sig inte åt pendling. Satsa på något med större motor och utrymme, blir trevligare om du nu ska åka längre sträckor smile

Arron
30 oktober 2014 · 41 Inlägg

Har redan gjort några inlägg här men vill tilläga några saker.
Jag tog upp denna fråga med min bror, han har kört taxi i Umeå några år och där går bilarna cirka 12 000 mil per år, han är naturligtvis inte själv om att köra alla dessa mil, men han kör ganska mycket. Han har kört flera olika märken så som audi, mercedes, volvo, opel och saab, alla av årsmodell 2010 på ett ungefär. De han tyckte var bäst var mercedes och volvo, dels för lasturymmet var bäst i dessa bilar, men mycket för att han tyckte att de hade bäst komfort av alla dessa. Detta betyder inte att dom andra är dåliga utan han tyckte att dessa var bäst, speciellt vid långkörning. Volvos förbrukning har det vart en del diskussion om här, men det roliga är att av dessa taxibilarna så har volvon lägst förbrukning.
värt att nämna är att han är cirka 1.90 lång och behöver en ganska stor bil för att sitta bra.
Jag är själv 193 cm och det behöver vara ganska gott om plats för att jag ska sitta bra i en bil, jag har därför svårt att sitta komfortabelt i mindre bilar. Kompisens föräldrar köpte för ett tag sedan en 5 dörrars opel corsa och när vi satte oss i den så blev den i princip 2 sittsig(Vi är ungefär lika långa). Bara för att den bilen inte passade så bra till oss så passar den säkert väldigt bra för någon annan. Det beror ju på vad man ska ha bilen till. Jag hade absolut överlevt med en småbil, men ska jag pendla och åka långa sträckor så tycker jag att det är viktigt att sitta bra och att det är bra komfort i bilen - även i högre hastigheter.

Hoppas att mitt resonemang hjälpte lite iaf, du får såklart köpa vilken bil du vill och jag tänker inte döma ut några andra bilmärken, jag påstår inte heller att volvo är den bästa bilen för alla människor och alla tillfällen bara för att jag äger en volvo och trivs bra med den.

Volvo 940 GLT 16V "ANTON" (1991)
Volvo 740 T5 "470 whp" (1988)
zemet
30 oktober 2014 · 4 030 Inlägg

rgoa skrev:

zemet skrev:
Absolut värt, denna bilen kan du köra tills att barnbarnen tar körkort och sedan ge bort den till dom:D

Men det är ju helt upp till dig, gå och provkör och kolla på bilarna. S60 är ingen dålig bil, bara det att S80 är bättre:)

Haha go du är, lär ta ett tag innan barnbarn kommer till världen!
Jaja jag får väl ge mig då men även du tycker 40 för den bilen är prisvärt?
Förresten när är det man måste göra "storservice" på S80 vid hur många mil? Tänker då på kamrem m.m

Ge dig inte alls, det är din bil och dina pengar. Vad några randoms på internet tycker bör du inte basera ditt inköp på. Men ja jag tycker inte 40K är mycket pengar för en bil som gått 8000 mil.

Evildan
30 oktober 2014 ·

Cracksoup skrev:

Evildan skrev:

Cracksoup skrev:

Ja det är ju lätt för dig att säga som förmodligen har en bra mycket billigare premie än vad jag hade haft.

Hade försäkringsbolagen haft en rimlig premie så hade jag skrivit försäkringen på mig själv garanterat. Du jämför alltså bilförsäkringar med tuggummi från Coop. Det var ju begåvat. Jag köper mina tuggummi själv för de kostar 20kr paketet. Hade det kostat 200kr paketet så hade jag inte ens funderat på det. Jag är inte tillräckligt intresserad av tuggummi för att lägga dem pengarna på det. Däremot är jag väldigt bilintresserad och vill kunna äga en bil och samtidigt ha råd med annat. Att betala över 800:- i månaden på endast försäkring är inte rimligt. Man kan tro att försäkringsbolagen är smarta som sätter en hög premiekostnad för folk under 25 (i ett försök att hålla dem borta från vägarna) men det skapar bara problem när de flesta i stället väljer att skriva premien på någon över 25.

Om du verkligen vill att jag ska ha premien skriven på mig så kan du väl skicka 600kr till mig i månaden? Då gör jag det gärna.

Vet du hur jag löste det med dyra försäkringspremier när jag hade ett färskt körkort och klev ur tonåren?
Jag gjorde något som förmodligen för dig framstår som märkligt, jag köpte mig en bil som jag ansåg mig ha råd att försäkra och äga i eget namn, det är i regel så dom flesta sköter sin ekonomi och affärer i övrigt, dom handlar saker efter den plånboken som finns att tillgå.

Jag jämför tuggummin och försäkringar för att du kanske på något vis ska förstå vad det är du fått din mor att göra, snatta tuggummi för 20kr med sin son hade hon säkerligen inte gjort även om han nu var jättejättejättesugen på tuggummi, men begå ett allvarligare brott på ett mer passivt vis det hjälper hon gladeligen till med.
det är delvis på grund av just ditt beteende som försäkringsbolagen anser sig behöva ta mer betalt av er under 25 år inte enbart för att ni är procentuellt överrepresenterade i olycksstatisktiken vilket då medför högre utgifter för bolagen, vilket i sin tur gjort så att bolagen debiterar gruppen med högre premier på samma vis som var du bor påverkar premien pga olycksrisk.
Jag anser att jag betalar tillräckligt via min försäkring för dylika bedrägerier och föreslår då istället att din hjälpsamma mor curlar dig ekonomiskt istället för brottsligt om du nu måste köra en bil du inte har råd med alternativt att du ökar din inkomst för att matcha dina utgifter.

Tack så jätte mycket för värdefulla tips. Ska ha dem i åtanke. Lika bra att sälja Audin och köpa en en Corsa 1.1l då!

Tillbaka till topic: Föreslår fortfarande att TS tar sig en titt på Audi A4. Jag som audi-ägare vet att det är bra bilar smile

De Nada.

En Corsa är en god idé på en bil med låga totalkostnader, dock tror jag du som väldigt bilintresserad och ofta försöker framstå som kunnig i trådarna blir mycket besviken när den aktuella motorstorleken du föreslagit inte existerar i just Corsa. roll

Nåväl, jag instämmer till fullo angående en sak du skrivit ovan, åter till topic.
ps, du är fortfarande inte AUDIägare utan enbart brukare av mammas bil.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
30 oktober 2014 · 3 730 Inlägg

rgoa skrev:

zemet skrev:
Absolut värt, denna bilen kan du köra tills att barnbarnen tar körkort och sedan ge bort den till dom:D

Men det är ju helt upp till dig, gå och provkör och kolla på bilarna. S60 är ingen dålig bil, bara det att S80 är bättre:)

Haha go du är, lär ta ett tag innan barnbarn kommer till världen!
Jaja jag får väl ge mig då men även du tycker 40 för den bilen är prisvärt?
Förresten när är det man måste göra "storservice" på S80 vid hur många mil? Tänker då på kamrem m.m

16k mil eller 10 år kamrem. Så det får man ju kolla att det gjordes 2009 på den bilen

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
30 oktober 2014 · 3 730 Inlägg

zemet skrev:

rgoa skrev:

zemet skrev:
Absolut värt, denna bilen kan du köra tills att barnbarnen tar körkort och sedan ge bort den till dom:D

Men det är ju helt upp till dig, gå och provkör och kolla på bilarna. S60 är ingen dålig bil, bara det att S80 är bättre:)

Haha go du är, lär ta ett tag innan barnbarn kommer till världen!
Jaja jag får väl ge mig då men även du tycker 40 för den bilen är prisvärt?
Förresten när är det man måste göra "storservice" på S80 vid hur många mil? Tänker då på kamrem m.m

Ge dig inte alls, det är din bil och dina pengar. Vad några randoms på internet tycker bör du inte basera ditt inköp på. Men ja jag tycker inte 40K är mycket pengar för en bil som gått 8000 mil.

Random? Är det mig du syftar på?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Evildan
30 oktober 2014 ·

DiwraZ skrev:

rgoa skrev:

zemet skrev:
Absolut värt, denna bilen kan du köra tills att barnbarnen tar körkort och sedan ge bort den till dom:D

Men det är ju helt upp till dig, gå och provkör och kolla på bilarna. S60 är ingen dålig bil, bara det att S80 är bättre:)

Haha go du är, lär ta ett tag innan barnbarn kommer till världen!
Jaja jag får väl ge mig då men även du tycker 40 för den bilen är prisvärt?
Förresten när är det man måste göra "storservice" på S80 vid hur många mil? Tänker då på kamrem m.m

16k mil eller 10 år kamrem. Så det får man ju kolla att det gjordes 2009 på den bilen

S80 är inte någon dålig bil, finns billigare alternativ ur totalkostnadssynpunkt, men få bilar i denna prisklass är så bekväma eller prisvärda som dessa pråmar det håller jag med om även om jag tycker det känns hårt med 40000kr för en gammal om än fin -99. Jag sålde en -00 12000milare 2012 för 30000kr, en enägarbil i månsand och business pkt och några andra tillval.
Den -99 för 40lök är inte ett exemplar att äga några månader för att sedan ångra sig, då blir det förmodligen en dyr bil att ha ägt då få är villiga att betala den summan för en S80 -99, men som brukis att nöta under flera år är det inte en tokig bil.

Det handlar om vad som priorieras då både Avensis gen II och (förlåt) den inte sällan återkommande Prius gen II i dylika köprådstrådar eftersom dessa tu är mer totalekonomiska med sina kamkedjor och låga servicekostnader jämfört med Volvos märkesverkstad samt lägre förbrukning.
Trots att det är wokar har bägge en säkerhetsnivå i klass med S80/V70 med en mängd airbags och antisladd/spinn osv.
Sedan är det nästa aspekt i ett bilköp, vad känns bra och hela den subjektiva ikke mätbara biten.

Senast redigerat av Evildan (30 oktober 2014)

Jokabsson
30 oktober 2014 · 1 172 Inlägg

Evildan skrev:

Cracksoup skrev:

Evildan skrev:
Vet du hur jag löste det med dyra försäkringspremier när jag hade ett färskt körkort och klev ur tonåren?
Jag gjorde något som förmodligen för dig framstår som märkligt, jag köpte mig en bil som jag ansåg mig ha råd att försäkra och äga i eget namn, det är i regel så dom flesta sköter sin ekonomi och affärer i övrigt, dom handlar saker efter den plånboken som finns att tillgå.

Jag jämför tuggummin och försäkringar för att du kanske på något vis ska förstå vad det är du fått din mor att göra, snatta tuggummi för 20kr med sin son hade hon säkerligen inte gjort även om han nu var jättejättejättesugen på tuggummi, men begå ett allvarligare brott på ett mer passivt vis det hjälper hon gladeligen till med.
det är delvis på grund av just ditt beteende som försäkringsbolagen anser sig behöva ta mer betalt av er under 25 år inte enbart för att ni är procentuellt överrepresenterade i olycksstatisktiken vilket då medför högre utgifter för bolagen, vilket i sin tur gjort så att bolagen debiterar gruppen med högre premier på samma vis som var du bor påverkar premien pga olycksrisk.
Jag anser att jag betalar tillräckligt via min försäkring för dylika bedrägerier och föreslår då istället att din hjälpsamma mor curlar dig ekonomiskt istället för brottsligt om du nu måste köra en bil du inte har råd med alternativt att du ökar din inkomst för att matcha dina utgifter.

Tack så jätte mycket för värdefulla tips. Ska ha dem i åtanke. Lika bra att sälja Audin och köpa en en Corsa 1.1l då!

Tillbaka till topic: Föreslår fortfarande att TS tar sig en titt på Audi A4. Jag som audi-ägare vet att det är bra bilar smile

De Nada.

En Corsa är en god idé på en bil med låga totalkostnader, dock tror jag du som väldigt bilintresserad och ofta försöker framstå som kunnig i trådarna blir mycket besviken när den aktuella motorstorleken du föreslagit inte existerar i just Corsa. roll

Nåväl, jag instämmer till fullo angående en sak du skrivit ovan, åter till topic.
ps, du är fortfarande inte AUDIägare utan enbart brukare av mammas bil.

Jag drog självklart bara till med något, men tycker du jag är okunnig så får du tycka det! En enkel Google-sökning hade gjort att jag kunnat ta reda på vad det finns för motorstorlekar, men faktum är att jag faktiskt inte bryr mig smile
Varför spinner du vidare på detta? Är det inte en onödig diskussion som inte leder någon vart? Du startade den och du vägrar avsluta den. Du verkar vara en riktigt grinig gubbe om jag ska vara helt ärlig.

Nepp lilla gubben, jag är Audi-ägare och det finns inget du kan göra åt saken smile

Senast redigerat av Cracksoup (30 oktober 2014)

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Dupond och Dupont
30 oktober 2014 · 581 Inlägg

Cracksoup skrev:

Evildan skrev:

Cracksoup skrev:

Tack så jätte mycket för värdefulla tips. Ska ha dem i åtanke. Lika bra att sälja Audin och köpa en en Corsa 1.1l då!

Tillbaka till topic: Föreslår fortfarande att TS tar sig en titt på Audi A4. Jag som audi-ägare vet att det är bra bilar smile

De Nada.

En Corsa är en god idé på en bil med låga totalkostnader, dock tror jag du som väldigt bilintresserad och ofta försöker framstå som kunnig i trådarna blir mycket besviken när den aktuella motorstorleken du föreslagit inte existerar i just Corsa. roll

Nåväl, jag instämmer till fullo angående en sak du skrivit ovan, åter till topic.
ps, du är fortfarande inte AUDIägare utan enbart brukare av mammas bil.

Jag drog självklart bara till med något, men tycker du jag är okunnig så får du tycka det! En enkel Google-sökning hade gjort att jag kunnat ta reda på vad det finns för motorstorlekar, men faktum är att jag faktiskt inte bryr mig smile
Varför spinner du vidare på detta? Är det inte en onödig diskussion som inte leder någon vart? Du startade den och du vägrar avsluta den. Du verkar vara en riktigt grinig gubbe om jag ska vara helt ärlig.

Nepp lilla gubben, jag är Audi-ägare och det finns inget du kan göra åt saken smile

Visa vem bilen står på då och bevisa det. wink Pics or it didnt happen. wink

Jag är inte så inläst på saab men jag tror att man kan få en skapligt ny och fin för den summan. Jag skulle aldrig vilja äga en saab men det är av personliga skäl, de få jag åkt med är trevliga och de min farfar ägde och drog mycket husvagn med krångla aldrig.

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!
Jokabsson
30 oktober 2014 · 1 172 Inlägg

Dupond skrev:

Cracksoup skrev:

Evildan skrev:

De Nada.

En Corsa är en god idé på en bil med låga totalkostnader, dock tror jag du som väldigt bilintresserad och ofta försöker framstå som kunnig i trådarna blir mycket besviken när den aktuella motorstorleken du föreslagit inte existerar i just Corsa. roll

Nåväl, jag instämmer till fullo angående en sak du skrivit ovan, åter till topic.
ps, du är fortfarande inte AUDIägare utan enbart brukare av mammas bil.

Jag drog självklart bara till med något, men tycker du jag är okunnig så får du tycka det! En enkel Google-sökning hade gjort att jag kunnat ta reda på vad det finns för motorstorlekar, men faktum är att jag faktiskt inte bryr mig smile
Varför spinner du vidare på detta? Är det inte en onödig diskussion som inte leder någon vart? Du startade den och du vägrar avsluta den. Du verkar vara en riktigt grinig gubbe om jag ska vara helt ärlig.

Nepp lilla gubben, jag är Audi-ägare och det finns inget du kan göra åt saken smile

Visa vem bilen står på då och bevisa det. wink Pics or it didnt happen. wink

Jag är inte så inläst på saab men jag tror att man kan få en skapligt ny och fin för den summan. Jag skulle aldrig vilja äga en saab men det är av personliga skäl, de få jag åkt med är trevliga och de min farfar ägde och drog mycket husvagn med krångla aldrig.

Jag säger så framförallt för att sätta nageln i ögat på Mister I know everything smile

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
zemet
30 oktober 2014 · 4 030 Inlägg

DiwraZ skrev:

zemet skrev:

rgoa skrev:

Haha go du är, lär ta ett tag innan barnbarn kommer till världen!
Jaja jag får väl ge mig då men även du tycker 40 för den bilen är prisvärt?
Förresten när är det man måste göra "storservice" på S80 vid hur många mil? Tänker då på kamrem m.m

Ge dig inte alls, det är din bil och dina pengar. Vad några randoms på internet tycker bör du inte basera ditt inköp på. Men ja jag tycker inte 40K är mycket pengar för en bil som gått 8000 mil.

Random? Är det mig du syftar på?

Jag syftade på alla som skrivit i tråden inklusive mig själv.

Det jag menade var att bara för att du och jag anser att S80 är den bästa bilen för hans behov så får han ju ändå känna efter själv vad det är han vill köpa.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
30 oktober 2014 · 3 730 Inlägg

zemet skrev:

DiwraZ skrev:

zemet skrev:

Ge dig inte alls, det är din bil och dina pengar. Vad några randoms på internet tycker bör du inte basera ditt inköp på. Men ja jag tycker inte 40K är mycket pengar för en bil som gått 8000 mil.

Random? Är det mig du syftar på?

Jag syftade på alla som skrivit i tråden inklusive mig själv.

Det jag menade var att bara för att du och jag anser att S80 är den bästa bilen för hans behov så får han ju ändå känna efter själv vad det är han vill köpa.

Absolut, så är det..

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Powe_R
31 oktober 2014 · 414 Inlägg

Har du tittat på BMW?

för 50-60' får du en riktigt fin relativt lågmilad 525 eller 530 e39 av senare årsmodell (02-04)

Storleksmässigt är det som en v70 eller s80 ungefär, men mycket bättre körkänsla, kvalité och ger dessutom betydligt mycket mer bil för pengarna då BMW har ett oförtjänt rykte om att vara dyra att äga. (Nej en 525 eller 530 är verkligen inte det!)

Satsa då på en bensinare, då äldre dieslar både är riktigt dyra i skatt och ganska slöa/tråkiga att köra.

Finns ett stort utbud på just e39 karossen, men här är ett exempel:
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_525 … 11&w=3

En stor fördel med BMW oavsett modell så har dem alltid kamkedja, dvs du slipper slänga ut 5-10' varje 18k mil som på en volvo för att byta kamrem.
Motorena får ses som bränsleeffektiva, 525 motsvaras av Volvos 2.4t, men drar runt 10% mindre.
BMW's konstruktion får ses som mer påkostad med t.ex bakhjulsdrift, hela hjulupphängningar i aluminium, mer påkostade materialval invändigt osv.

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang