Köpråd Amerikansk Pickis, diesel?

prokid
30 oktober 2014 · 87 Inlägg

Hejsan, jag sitter just nu i staterna och har blivit väldigt sugen på en manlig truck. Jag funderar på att importera en till Svea Rike. Vad gäller import så har jag det mesta underfund.

Men däremot vet jag inte vilken truck man skall ha, och vilken motor trucken skall ha, samt vad nämnda truck kommer att kosta att ÄGA i Sverige.

Jag hade tänkt mig en Ford f250 eller Dodge Ram 2500 (f150/ram 1500 om det är bensin) runt 2003-07 typ, prisklass typ 10.000 $ plus minus en hel del varierande på mod. Den måste vara B-reggad. Manuella lådor verkar vara ett plus vad gäller hållbarhet, men desto svårare att hitta.
Jag är inne på en diesel, men jag är orolig för att dessa skulle vara dyra att äga.(verkar vara omöjligt att b-regga, info på det?)

Så mina kära vänner, är det nån som kan guidea mig i denna djungel av penisförlägning?

Det jag undrar över är väl sammanfattat : vad skulle en B-reggad 1/2-tonnare, bensin kontra diesel kosta att äga i Sverige?

Vilken truck ska jag ha, för att leva lycklig med i många år framöver?

Tack på förhand !

Senast redigerat av prokid (30 oktober 2014)

Tumbleweed
30 oktober 2014 · 1 711 Inlägg

Har inga bra svar på din fråga,  men när jag var i moderlandet (usa) så föll jag för en Ford f650,  totaldominerade allt som rullade där..!
men ja, garanterat dyr, absolut inge b-kort, och oxå förmodligen apdyr o äga o köra här.

Inget vettigt svar. Från mig, men lycka till iallafall!

prokid
18 november 2014 · 87 Inlägg

Jag behöver en pickis kära vänner, och jag är inte sugen på en trött och törstig L200 med topp och lager-ras.

Ingen som har nån erfarenhet av jänkartrucks?

Mervolic Yawn...
18 november 2014 · 3 151 Inlägg

Haha, L200 är värdelös. Drar lika mycket som en jänkartruck men har prestanda som en gammal 240 typ.

En Dodge RAM 1500 är väl alltid ett bra alternativ? De har prestanda så det räcker, är inte överdrivna, går att B-regga, drar inte så fasligt med bränsle, osv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang