Regga utan fjädring.

Finnicken
30 oktober 2014 ·

Hallå!

Kanske finns nån tråd om detta redan men är helt enkelt för lat för att leta.

Min fråga är då om det går att typ regga bilen utan fjädring eller liknande? Bilen är en 745a
Kapade fjädrar räcker inte enligt mig, vill ha den minst lika låg som när den står på genomslagsgummit..

Men för att kunna ha den så låg som jag vill ha den så måste den stå på gummina men då är ju inte farbror blå så nöjda och undrar då om det kanske går att regga den utan fjädring? Alltså få den helt stum.

Och ja jag vet att folk kommer gnälla på att jag inte är klok som ens vill åka stumt osv. Så skippa såna kommentarer och låt dom som vill hjälpa kommentera istället!

Brådhis * Voff voff *
30 oktober 2014 · 10 277 Inlägg

Coilovers...? Så slipper du bli en trafikfara...

Och för att svara på din fråga, högst sannolikt kan du inte regga om bilen utan fjädring. Ofjädrade fordon (t.ex. traktorer och efterfordon) får dessutom inte köra snabbare än 30 (45) km/h så även om du lyckas får du en ganska oanvändbar bil.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Finnicken
30 oktober 2014 ·

Brådhis skrev:
Coilovers...? Så slipper du bli en trafikfara...

Och för att svara på din fråga, högst sannolikt kan du inte regga om bilen utan fjädring. Ofjädrade fordon (t.ex. traktorer och efterfordon) får dessutom inte köra snabbare än 30 (45) km/h så även om du lyckas får du en ganska oanvändbar bil.

//Brådhis

Dyrt med coils ju! Då ryker gummina och dit med väldigt korta fjädrar istället!

Djo
30 oktober 2014 · 10 157 Inlägg

Brådhis skrev:
Coilovers...? Så slipper du bli en trafikfara...

Och för att svara på din fråga, högst sannolikt kan du inte regga om bilen utan fjädring. Ofjädrade fordon (t.ex. traktorer och efterfordon) får dessutom inte köra snabbare än 30 (45) km/h så även om du lyckas får du en ganska oanvändbar bil.

//Brådhis

En stummad 745a borde inte heller få framföras i hastigheter över 30km/h . Lågt javisst men gör det rätt annars kan man gott åka högt.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
mb_pucken
30 oktober 2014 · 5 087 Inlägg

Bara och höja fjäderbenstornen eller kortare dämpare :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
30 oktober 2014 · 3 730 Inlägg

Finnicken skrev:

Brådhis skrev:
Coilovers...? Så slipper du bli en trafikfara...

Och för att svara på din fråga, högst sannolikt kan du inte regga om bilen utan fjädring. Ofjädrade fordon (t.ex. traktorer och efterfordon) får dessutom inte köra snabbare än 30 (45) km/h så även om du lyckas får du en ganska oanvändbar bil.

//Brådhis

Dyrt med coils ju! Då ryker gummina och dit med väldigt korta fjädrar istället!

Dyrt? Fattiglapp? Visst går det bra att köra ofjädrat en varm torr sommardag. Men i alla andra väglag är det livsfarligt. Lovar du att alltid köra sakta när asfalten är torr och låta bilen stå övrig tid? Om du inte ens orkar söka svar för att du är för lat. Hur skulle du orka ta dig till regbes? Du har inte fattat att det är förbjudet att åka omkring som du gör av en anledning? Eller tror du dom stiftar stelbenta lagar bara för att jävlas? Ta av kepsen, kamma dig och väx upp!!!

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
30 oktober 2014 · 3 730 Inlägg

mb_pucken skrev:
Bara och höja fjäderbenstornen eller kortare dämpare :-)

Tror inte TS orkar det. Då behövs ju färdigheter i fler verktyg än vinkelslip och slägga

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
baltis
3 november 2014 · 1 948 Inlägg

Äh låt han bekosta kostnaden för ett försök till regbesiktning och i samma veva åka på ett körförbud istället big_smile

Så till TS, SJÄLVKLART går det att regga om din traktor till en traktor smile

zzr94092
3 november 2014 · 4 385 Inlägg

köp en EPA-traktor,den är ju stum,i bak i alla fall...

dawwe ...has left the building...
3 november 2014 · 4 474 Inlägg

Helt stum lär den aldrig bli, är ju lite flex i chassiet. Mitt förslag är att köra utan genomslagsgummin o svetsa fast nån "stång" så att säg, o förstärka upp karossen så det blir VERKLIGEN stumt...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Putteliten
3 november 2014 · 9 075 Inlägg

Ja än är inte sista idioten född, tydligen.....

henkaae
3 november 2014 · 230 Inlägg

Men Herregud... 



Misstänker att ts inte har några studieskulder.

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
3 november 2014 · 3 730 Inlägg

henkaae skrev:
Men Herregud... 



Misstänker att ts inte har några studieskulder.

Kan det va så att TS även står för TokStolle?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
henkaae
3 november 2014 · 230 Inlägg

DiwraZ skrev:

henkaae skrev:
Men Herregud... 



Misstänker att ts inte har några studieskulder.

Kan det va så att TS även står för TokStolle?

hehe, det var du som sa det smile

Glesmark
3 november 2014 · 1 938 Inlägg

DiwraZ skrev:

Finnicken skrev:

Brådhis skrev:
Coilovers...? Så slipper du bli en trafikfara...

Och för att svara på din fråga, högst sannolikt kan du inte regga om bilen utan fjädring. Ofjädrade fordon (t.ex. traktorer och efterfordon) får dessutom inte köra snabbare än 30 (45) km/h så även om du lyckas får du en ganska oanvändbar bil.

//Brådhis

Dyrt med coils ju! Då ryker gummina och dit med väldigt korta fjädrar istället!

Dyrt? Fattiglapp? Visst går det bra att köra ofjädrat en varm torr sommardag. Men i alla andra väglag är det livsfarligt. Lovar du att alltid köra sakta när asfalten är torr och låta bilen stå övrig tid? Om du inte ens orkar söka svar för att du är för lat. Hur skulle du orka ta dig till regbes? Du har inte fattat att det är förbjudet att åka omkring som du gör av en anledning? Eller tror du dom stiftar stelbenta lagar bara för att jävlas? Ta av kepsen, kamma dig och väx upp!!!

lol lol lol

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
3 november 2014 · 3 730 Inlägg

Glesmark skrev:

DiwraZ skrev:

Finnicken skrev:

Dyrt med coils ju! Då ryker gummina och dit med väldigt korta fjädrar istället!

Dyrt? Fattiglapp? Visst går det bra att köra ofjädrat en varm torr sommardag. Men i alla andra väglag är det livsfarligt. Lovar du att alltid köra sakta när asfalten är torr och låta bilen stå övrig tid? Om du inte ens orkar söka svar för att du är för lat. Hur skulle du orka ta dig till regbes? Du har inte fattat att det är förbjudet att åka omkring som du gör av en anledning? Eller tror du dom stiftar stelbenta lagar bara för att jävlas? Ta av kepsen, kamma dig och väx upp!!!

lol lol lol

Ibland behövs en brysk tillrättavisning

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Finnicken
18 januari 2015 ·

Hahahahaha! Ja jag är fattig, jag använder keps och kammar aldrig håret och är även arbetslös men har inga skulder!

Aja! Tack för alla trevliga svar i denna tråd! Anledningen till att jag ens frågade var att en kompis till mig köpte en golf som var stum och fick aldrig några anmärkningar om det på besiktningen, men vem vet, kanske det satt coils på den med.

Hörs hej! //Tok-Stolle

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
18 januari 2015 · 3 730 Inlägg

Finnicken skrev:
Hahahahaha! Ja jag är fattig, jag använder keps och kammar aldrig håret och är även arbetslös men har inga skulder!

Aja! Tack för alla trevliga svar i denna tråd! Anledningen till att jag ens frågade var att en kompis till mig köpte en golf som var stum och fick aldrig några anmärkningar om det på besiktningen, men vem vet, kanske det satt coils på den med.

Hörs hej! //Tok-Stolle

Som jag skrev. Ta av kepsen, kamma dig och väx upp. Skaffa dig ett jobb så är du inte fattig. Problemet löst

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
GuggeKarlberg
18 januari 2015 · 508 Inlägg

*suck*.. "en kompis till mig.."

Även om det nu bara var därför du gjorde denna tråd, för att veta om din kompis får köra så med sin Golf så skrev du fortfarande:

"Min fråga är då om det går att typ regga bilen utan fjädring eller liknande? Bilen är en 745a
Kapade fjädrar räcker inte enligt mig, vill ha den minst lika låg som när den står på genomslagsgummit..

Men för att kunna ha den så låg som jag vill ha den så måste den stå på gummina men då är ju inte farbror blå så nöjda och undrar då om det kanske går att regga den utan fjädring? Alltså få den helt stum.
"

För mig låter det som att du hur som helst hade tänkt regga din bil, utan fjädring. Och att då börja skylla på att tråden var för att du "undrade om kompisen" får ha så är bara onödigt.. roll

Kolla gärna in mitt V70R projekt! :) --> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=288673
Finnicken
18 januari 2015 ·

GuggeKarlberg skrev:
*suck*.. "en kompis till mig.."

Även om det nu bara var därför du gjorde denna tråd, för att veta om din kompis får köra så med sin Golf så skrev du fortfarande:

"Min fråga är då om det går att typ regga bilen utan fjädring eller liknande? Bilen är en 745a
Kapade fjädrar räcker inte enligt mig, vill ha den minst lika låg som när den står på genomslagsgummit..

Men för att kunna ha den så låg som jag vill ha den så måste den stå på gummina men då är ju inte farbror blå så nöjda och undrar då om det kanske går att regga den utan fjädring? Alltså få den helt stum.
"

För mig låter det som att du hur som helst hade tänkt regga din bil, utan fjädring. Och att då börja skylla på att tråden var för att du "undrade om kompisen" får ha så är bara onödigt.. roll

Haha! Va inte så jag menade! Utan menade eftersom han aldrig fick någon anmärkning på sin golf kanske det gick att få dom genom besiktningen/regga dom med stum fjädring? Det var ju nått år sedan han sålde den golfen med så!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang